11 mei 2025, 03:58:57

overlast

Gestart door vincent, 20 mei 2013, 17:37:45

« vorige - volgende »

vincent

Hallo,

Mijn valkparkieten zorgen de laatste tijd voor veel overlast.
Doordat ze sochtends schreeuwen weet iemand hier wat voor?

Groetjes

sepke

Overlast binnen of buiten?

Bij mij gaan de valkparkieten s'avonds altijd naar de binnenvoliere en het luik dicht. Om 10:00 uur gaat het luik weer open zodat ze niet de buurt in alle vroegte tot overlast zijn.
M.v.g. Sepke

Kijk ook even op onze site.
http://houtsevalkparkiet.webklik.nl/page/houtse-valkparkiet

jfvhl

Zo gaat het bij ons ook! 's avonds gaan ze allemaal naar binnen, hoef ik niets aan te doen, doen ze zelf, het zijn net schapen. Je kijkt, draai je om en in 10 seconden zijn ze alle 55 naar binnen, dat gaat zó snel. De nacht van zaterdag op zondag gaat het ook hier het vliegluikje dicht zodat onze straat op zondagmorgen niet voortijdig gewekt worden door onze fladders. En het valt wel mee wat het geluid betreft, als ze op hun gemakje naar buiten komen, en dan zijn het geen schapen hoor, wanneer ze zin hebben komen ze zo eens naar buiten, kijken of het hun aanstaat en anders trippelen ze weer naar binnen. Alleen als de enemy aankomt.....dat is het baasje dus.....dan weten ze niet hoe snel ze naar buiten moeten komen, op de allermakste na dan. Maar in de buitenvoliere komen ze wél op mijn schouders en op mijn hoofd en hangen aan mijn oorbellen en vertellen ze hele verhalen tegen me.... maar ja, daar is de ruimte groter en kunnen ze weg wanneer ze willen. Of ze slim zijn? jawel! En als het heel erg koud is gaat iedere nacht het vliegluikje dicht vanwege de (oosten) wind die er dan in staat, en dan gaat het soms pas halverwege de ochtend open en de liefhebber gaat dan naar buiten. Dus: gewoon naar binnen en luik dicht, stel dat ze midden in de nacht gaan krijsen, jij niet blij en je buren ook niet....en gewoon wat later in de ochtend het luik opendoen. Misschien wat meer afleiding, hebben ze genoeg te kluiven, slopen, spelen, schommelen, klauteren......?
good luck
Jantina