20 juli 2025, 16:18:03

kwartels op de grond... kan dat?

Gestart door plucad, 16 mei 2013, 10:02:27

« vorige - volgende »

plucad

Doordat mijn valken veel knoeien met het voer wil ik er twee kwartels bijzetten. Is dit een probleem?

Mvg Luca

domenique

Nee volgens mij niet.
ken meerdere mensen met een gras/valkparkieten voliere die of konijnen of kwartels hebben lopen.

Johny en Evelien

Kwartels is geen probleem hoor! Zorg wel dat je kwartels neemt die niet vliegen of op takken slapen.
Vaak hebben mensen chinese dwergkwartels, wij zelf hebben japanse kwartels, die zijn wat groter, rustiger en springen nagenoeg niet. Ook hebben ze een lief en nieuwsgierig karakter! Je kunt ze zelfs uit je hand voeren en komen naar je toe. Wij hebben 1 haan met 3 hennen. Vanochtend het eerste kwartelei gevonden, maar die lag op het beton
Een goede vriend van ons, heeft alleen grasjes met 4 krielkip hennen. Gaat ook goed hoor!
Probeer wel natuurbroed te kopen en bij kwartels 1 haan en 2 of 3 hennetjes. Nadeel van japanse kwartels is dat ze slecht broeden.

Zorg altijd voor schuilplekken, een dakpan ofzo op meerdere plekken en dat ze in de winter tocht en vorstvrij kunnen zitten.

Wij hebben grasparkiet natuurblokken op de grond en in het nachthok een bak met zaagsel en een dakje.

Hoop dat je hier wat aan hebt,

groetjes Evelien.
Funky, Lady, Bandit, Ravi, Duke, Yukiko, Layla, Zen, Angel, Charlie, Shadow, Tai, Chi, Happy, Lulu en Jewel
www.funkytownbirds.123website.nl
www.werkgroepvalkparkieten.be
www.artandjewelrybyevelien.nl

Larissa

Hoi

Zelf heb ik chinese dwergkwartels in de voliere,heb daar inmiddels ook al 3 nestjes bij gehad.
Dit gaat heel goed met de valkjes,heb voor de rest geen bijzondere voorziening voor de kwartels.
Behalve hun eigen voer en water voorziening

Kunnen extreem goed tegen de kou/regen, vliegen ook bijna niet op, en zijn zoals alle vogels wel redelijk nieuwsgierig

groetjes