20 juli 2025, 18:41:36

Kaal buikje?

Gestart door Suus91, 13 mei 2013, 11:16:06

« vorige - volgende »

Suus91

Hoi ik heb sinds zaterdag een nieuw koppeltje bij mijn valkjes. 1 van de 2 heeft een kaal buikje.
Ze lijkt er verder geen last van te hebben maar wat ken ik hier op t moment aan te doen? Wil wel eerst even kijken hoe het gaat met de voeding di ze nu van mij krijgt of het daarmee verbeterd.

Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky

Suus91

Ik heb inmiddels parasietenmiddel opgehaald. Maar hoe dien ik het haar makkelijk toe? Het is een pipet wat in de nek moet en uitgesmeerd over het kale gedeelte. Alleen ze is niet handtam. Ze durft alleen bij mij te zitten als haar vriendje ook bij me zit, en komt verder nog alleen op mijn hand als ik haar uit de kooi haal.

Iemand tips?

Lin

zal dan toch vangen zijn, iemand het valkje vasthouden en iemand anders druppelen. Het moet op de kale plekeken zeg je? weet je dat zeker?

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Suus91

Beetje laat maar ze heeft vorige week het parasietmiddel gekregen en het is alleen in de nek toegediend.
In de winkel zeiden ze wel uitsmeren maar heb ook al van andere gehoord dat dat dus niet nodig is.

Hoelang na het toedienen ga je eigenlijk verschil merken?
Heb namelijk nog niet gezien dat de kale plek op haar buik aan het herstellen is

Lin

Kale plekken kunnen ook een ziekte zijn of infectie maar ook voeding die niet optimaal is.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Suus91

Hoe haar voeding bij het vorige baasje was weet ik niet maar ze krijgen hier 2x per week een gebalanceerde voeding, eivoer, onkruidzaadmix niks ontbreekt.

Mocht de parasietbehandeling niet goed aanslaan neem ik inderdaad contact op met mijn v.a. Wat ik wel weet is dat de vorige eigenaars er niet veel aan gedaan hebben door te kort aan kennis. Hier zijn ze in handen van een echte liefhebster.

sepke

Wat bedoel je met: "2x per week een gebalanceerde voeding".
M.v.g. Sepke

Kijk ook even op onze site.
http://houtsevalkparkiet.webklik.nl/page/houtse-valkparkiet

Suus91

Hun krijgn 2 x per week vers voer.
En daar zit alles in qua vitamines wat ze nodig hebben.

smiley

Een valkje moet elke dag vers voer en water krijgen ..
Doe maar een klein beetje voer in een bakje en dan gaat meestal alles wel op ....
En een kaal buikje is niet in een week aangegroeid ,nieuwe veren duren meestal een week of 6 voordat ze terug komen.

Groetjes conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Suus91

Ik heb zelf een waterfonteintje daar blijft het water veel langer vers mee. Wil niet in een open bakje met 6 valkjes die overdag buiten de kooi spelen haha. Het is dan ook elke dag de vloer poetsen, en 2 maal weeks de zitstokken.

Ze hebben 6 voerbakjes in elk bakje gaat een schepje voer. Ze doen er ong 4 dagen mee. Zo gauw de verse bakjes voer hangen gaan ze gelijk ook eten leuk!

Rianne

Hoeveel gram is een schepje? Zie nu voor me hoe zo'n valkje 2 dagen lang tussen de schilfers zit te zoeken naar iets eetbaars.

Suus91

Ik heb 6 grote voerbakken met daar elk een volle schep in weet niet precies hoe groot dat schepje is. Maar ik kijk elke dag hoeveel voer eruit is. Deze zitten veel de hele dag buiten als ze eten dan doen ze dat met zijn allen gelijk.

Suus91

Volgens mij slaat de behandeling wel aan. Heb het idee dat haar buikje al iets meer veertje heeft en na aandachtig de buik te bekeken hebben heb ik 1 pennetje ontdekt op haar buikje.