5 mei 2025, 19:15:20

grijs ei

Gestart door rrghost, 20 mei 2013, 14:29:28

« vorige - volgende »

rrghost

Toen ik vandaag naar de eitjes van de valkparkieten keek zag ik dat 3 van de 4 eitjes een raar grijs kleur hadden, wat wil dat zeggen?

Rianne

Of ze staan op t punt van uitkomen, of ze zijn helaas afgestorven. Heb je een schouwlampje?

rrghost

Citaat van: Rianne op 20 mei 2013, 16:18:27
Of ze staan op t punt van uitkomen, of ze zijn helaas afgestorven. Heb je een schouwlampje?

Nee dat heb ik jammergenoeg niet, en ze zitten ook bijna heel de tijd op het nest vandaag was de eerste keer dat ze er allebei voor  2 minuten af waren. Maar het kan dus zijn dat ze nog gaan uitkomen? Want bij de andere vogels heb ik dat nog nooit meegemaakt.

sepke

Ik hoop dat ze nog uit komen. Maar bij mij waren ook twee eitjes grijs geworden en deze bleken afgestorven te zijn. Er was 1 eitje uitgekomen maar het jong lag na een dag dood in het blok. Waarschijnlijk niet gevoerd door de ouders. En dit was ons eerste nestje maar helaas zonder resultaat.

Maar ik heb 1 geruststelling het gaat dit seizoen bij meerdere ook ervaren kwekers veel mis.
M.v.g. Sepke

Kijk ook even op onze site.
http://houtsevalkparkiet.webklik.nl/page/houtse-valkparkiet

rrghost

Citaat van: sepke op 20 mei 2013, 18:57:22
Ik hoop dat ze nog uit komen. Maar bij mij waren ook twee eitjes grijs geworden en deze bleken afgestorven te zijn. Er was 1 eitje uitgekomen maar het jong lag na een dag dood in het blok. Waarschijnlijk niet gevoerd door de ouders. En dit was ons eerste nestje maar helaas zonder resultaat.

Maar ik heb 1 geruststelling het gaat dit seizoen bij meerdere ook ervaren kwekers veel mis.

Bedankt voor de reactie, ik mag er dus bijna zeker van zijn dat ze niet meer gaan uitkomen. Kzal het afwachten en ik zal het laten weten hoe het afloopt.