9 mei 2025, 15:40:37

hoi ik had een vraag

Gestart door adam, 12 april 2013, 15:08:55

« vorige - volgende »

adam

hoi ik had een vraag 3 maanden geleden ging me valkje geluid maken voor het paren maar nu lijkt wel of me valk een beetje duf is en ze kuifje is erg vet want ik ging aan voelen en het voelde erg vet aan dus heb het schoon gemaakt met water weten jullie mss wat waarom ze kuifje vet is en een beetje duf doet

mvg

Jeroenw

Meer detail, of plaats een foto
Van het vette kuif word de kuif weer vet
Na het schoonmaken?

adam

ik zal morgen een foto maken maar ik had hem vanmiddag met water schoon gemaakt toen was hij hard en daarna werd het vettig en plakkerig en nu is het kuifje weer erg hard en vanavond had ik hem ook bij me en wou ze alleen maar slapen en dat doet ze meestal ook niet

adam

hier zijn 2 foto's de eerste van de kuif en de 2e van hoe ze erbij zit van de zijkant

ik hoop dat jullie het mss weten want ze is nog maar een jaar oud

mvg

smiley

Hallo Adam

Dit valkje is duidelijk niet in orde zoek zo snel mogelijk een dierenarts op ..
Een valkje wat suf is en veel slaapt is altijd ziek ...en als hij/zij dit zo doet terwijl ze op je schoot zit dan is ze wel heel erg ziek .
Het eerste wat je nu moet doen is haar onder een warmte lamp zetten ( biggenlamp ) is ook goed ...
Heb je dat niet is een gewone lamp ook goed maar dan hang je een doek op de kooi zodat ze het licht niet direct in haar ogen kan krijgen .
Goed opletten dat het niet te warm word en de doek geen vlam vat ....dus erbij blijven ..

Zoek een dierenarts op !!!

Groetjes en sterkte !!
Conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Johny en Evelien

Ja zoals Conny zegt, die heeft duidelijk zorg van een dierenarts nodig! Probeer er wel 1 te zoeken met verstand van vogels!

Succes en sterkte!

Groetjes Evelien
Funky, Lady, Bandit, Ravi, Duke, Yukiko, Layla, Zen, Angel, Charlie, Shadow, Tai, Chi, Happy, Lulu en Jewel
www.funkytownbirds.123website.nl
www.werkgroepvalkparkieten.be
www.artandjewelrybyevelien.nl

Rianne

Ze is duidelijk niet fit, kan zijn dat ze met haar kop schud en dat er dan voer/slijmresten uit de krop worden geslingerd. Zijn de neusdoppen droog of juist nat?

adam

nou we zijn bij de dierenarts geweest en die zei dat de krop erg hard was, en hij vroeg bijt ze erg veel in en toen zei ik ja we hebben een touw in hangen waar ze laatste tijd vaak aan zitten en hij zei nou dan kan dat de oorzaak zijn dat de krop hard is dat ze een verstopping heeft dus ze kreeg speciaal olie in der bekkie gespoten om het wat losser te maken en 2 a 3 maal per dag moeten we de krop masseren en dan moet ze het eruit braken of poepen  en heel erg bedankt voor jullie reactie

adam

hoi ik heb nog een vraagje ze dierenarts had een olie gebruikt is het erg als ik een sla olie of olijfolie gebruik om het ook los te maken ???

Johny en Evelien

Ik durf je hier geen antwoord op te geven, sorry! Het enige is dat ik denk dat je het beste morgen vroeg of vanavond liever nog de dierenarts moet raadplegen.

Sterkte, groetjes Evelien
Funky, Lady, Bandit, Ravi, Duke, Yukiko, Layla, Zen, Angel, Charlie, Shadow, Tai, Chi, Happy, Lulu en Jewel
www.funkytownbirds.123website.nl
www.werkgroepvalkparkieten.be
www.artandjewelrybyevelien.nl

Jeroenw

Hoe is het nou beter ???