1 mei 2025, 23:50:15

Agressief en bang gedrag

Gestart door Isabel, 4 februari 2013, 18:32:10

« vorige - volgende »

Isabel

Hallo iedereen,
Mijn valkparkiet Jacob is nogal agressief sinds de dag dat hij hier is komen wonen. Ook is hij meestal nogal bang en trilt hij soms een beetje als je hem probeert te aaien of op je vinger staat etc. Hij bijt gelukkig niet door en meestal ook niet erg hard. Hij rent meestal weg als hij buiten zijn kooitje loopt en je bij hem te dicht in de buurt komt. Hij is dus geloof ik niet kwaadaardig of dominant maar gewoon bang en hij vindt het absoluut niet fijn om geaaid te worden. Ik praat weleens tegen hem en geef hem veel aandacht (af en toe voorzichtig aaien). Hij is nu ong. een jaar oud en hebben gekocht uit een dierenwinkel toen hij rond de 6/8 weken was.
Ik hoor graag van iemand die weet hoe ik meer zijn vertrouwen kan winnen en hij ev. wat knuffeliger wordt

Suus91

Probeer hem af en toe eens te belonen als hij op je hand zit, zodat hij wat ontspannender raakt. Als dat helpt steeds ietsje minder geven net zolang tot hij helemaal rustig is.
Probeer te ontdekken wat hij leuk vindt. Bijvoorbeeld mijn valkje is gek op de plantenspuit, dus af en toe lekker nat spuiten ( sproeistand ). Mijn valkje neem ik ook mee onder de douche hij ken dan zelf kiezen of hij zich wilt douchen onder de douchekop of niet
Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky

Jasmijn

Mijn valkparkiet was in het begin ook best bang en wilde niet bij iemand zitten. De oplossing is eten.. het klinkt een beetje afgezaagd maar als je hem uit je had laat eten wordt hij steeds tammer. Tegen hem praten helpt ook en fluiten. Ook kan het dat je valkje voorkeur heeft voor mannen of vrouwen want mijn ene valkparkiet popje zit liever bij mannen maar het is dan niet zo dat hij niet bij jou durft/wilt zitten. Veel succes ermee !

Groetjes Jasmijn Twiedo, Dizzy & Sunny

Ps: Hij is niet echt agressief, hij is gewoon bang en dan raakt hij een beetje in paniek en begint te pikken.