luna krijst voor trostgier met clickertraining

Gestart door luna2013, 12 mei 2013, 10:41:18

« vorige - volgende »

luna2013

hoi,

ik ben hier nieuw en heb sinds een maandje m'n pop luna in huis. Deze is met de pap grootgebracht dus was al tam toen we haar kregen. ze is heeeel lief en heeeeeel aanhankelijk.
Ze wil als ze buiten haar kooi is alleen met ons kroelen maar de laatste tijd wordt ze gelukkig iets wat nieuwsgieriger en wil ook dan bij haar speelboom zitten die ik voor haar heb gemaakt (ook al is het misschien 10minuten, eerst zat ze net 1 minuut ofzo)

Nou heb ik een clicker gekocht en ben een beetje begonnen. Ze begrijpt wat de beloning is. Raakt de target goed aan.
Maar ze is heeeel ongeduldig voor de trostgier. Ze is aan het begin rustig en na haar eerste beloning (trostgier) die ze dan op heeft begin ze te krijsen totdat ze haar volgende beloning heeft. Terwijl ik op een filmpje had gezien dat een andere vogel rustig bleef. Ze is zo gefocust op haar trosgier dat ik bang ben dat ik haar niet veel trucjes kan aanleren.

Hoe kan ik haar rustig kregen? Of gaat dit met de tijd voorbij?
ik hoop dat jullie wat tips hebben. THANKS!!!

Suus91

Wat je misschien ken doen is haar leren rustig te wachten.
Dus geef haar een beloning als ze rustig is.
Is ze de volgende keer weer onrustig bij beloning 2? Wacht dan even tot ze wat rustiger is en beloon haar dan pas. Zo zal ze gaan zien he ook al doe ik het goed ik moet rustig zijn voordat ik een beloning krijg.

Wat ik zelf ook wel eens bij mijn valkjes doe is dit:
Wrijf alle zaadjes van een sliert trosgierst af, stop deze in een bakje. En dan steeds tussen je duim en wijsvinger 1 zaadje leggen die ze daar moet wegpakken. Laat haar niet te dicht bij je vingers komen als er niks tussen zit. Mijn valkjes weten dat ze om de beurt eentje krijgen, en zelfs als ik met lege vingers aankom zoeken ze nog steeds met het gevolg dat ze ook wel een beetje in je vinger gaan bijten omdat ze er naar op zoek gaan
Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky

luna2013

Citaat van: Suus91 op 13 mei 2013, 08:21:01
Wat je misschien ken doen is haar leren rustig te wachten.
Dus geef haar een beloning als ze rustig is.
Is ze de volgende keer weer onrustig bij beloning 2? Wacht dan even tot ze wat rustiger is en beloon haar dan pas. Zo zal ze gaan zien he ook al doe ik het goed ik moet rustig zijn voordat ik een beloning krijg.

hoi,
ik ga het eens proberen. denk zelf dat ik wel teveel trosgier gaf, elke keer liet ik haar een half bolletje eten.
gister had ik het al effe geprobeerd en ze zocht echt naar de rest.
ik ben benieuwd :)

Suus91

1 zaadje per keer is al voldoende voor het trainen.
Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky