29 april 2024, 11:38:59

klopt dit wat de kweker zegt?

Gestart door kkimm, 14 mei 2013, 14:37:33

« vorige - volgende »

kkimm

14 mei 2013, 14:37:33 Last Edit: 14 mei 2013, 14:43:09 by kkimm
Hoi Allemaal,

ik weetniet of hier al een topic over is en dat ik de gemist heb met zoeken dan mijn excuus!

ik heb gister een hartstikke schattig valkje van 6 weken gekocht.
Nu wil ik heel erg graag een mannetje maar ik begrijp dat dat moeilijk te zeggen is. De kweker vertelde mij dat hij al veel nestjes van dit koppel heeft gehad waarvan ooit maar 1 vrouwtje.. dus dat daardoor ook de kans klein is dat dit een vrouwtjeis. Ook omdat de vleugels gewoon grijs met wit zijn en zijn straart vleugels gepareld. nu mijn vraag kan dit kloppen?

Verder slaapt hij bijna de hele dag en maakt alleen nog maar een soort pruttel geluidjes hoelang duurt het voordat een valkje een beetje begint te fluiten en je hem dingen kan leren fluiten?

groetjes kim

hilde

hallo
6 weekjes is wel wat jong. dit valkje is nog niet geheel zelfstandig.

ik heb hier een valkje dat van 15 maart 2013 is en al begint te fluiten .dit valkje is er al heel vroeg bij.

misschien een foto plaatsen van het valkje .?


groetjes

Rianne

Hoi Kimm,

het kan zijn dat de kweker idd het geslacht niet kan weten van de jongen. Weet je hoe de ouders eruit zagen? 6 weken vind ik wat aan de jonge kant, eet je valkje wel al zelf?

kkimm

bedankt voor jullie mega snelle reactie! volgens hun is 6 a 7 weken.
hij dacht wel een mannetje doordat de ouders altijd mannetjes krijgen.. kan deze info kloppen?? en
ik vind hem zelf een soort zwakjes. hij probeert te eten maar lijkt niet helemaal te leuken aait door de voerbak om te kijken of hij wat kan vangen zeg maar lijkt wel of hij het niet doorkrijgt gepikt.
ik plaats zo direct even ee foto.. even uploaden.

groetjes

kkimm

14 mei 2013, 16:44:38 #4 Last Edit: 14 mei 2013, 17:24:31 by kkimm
ik krijg mijn foto er niet op maar blijf proberen.

Ik weet inmiddels dat zijn vader een witkop is en zijn moeder een geparelde witkop bont.. kan iemand daar wat mee??
ik snap zelf niks va die caculators..

alvast bedankt weer!

carco

Je mag de foto wel naar mij doormailen dan plaats ik hem voor je ;)
Wat de kweker zegt betreffende het geslacht slaat nergens op. Hij gaat er vanuit dat hij nog maar 1 pop gekweekt heeft met ze en de jouwe dus ook wel een man zou zijn ???
Zo werkt dat niet. Je kan dit alleen maar weten via de vererving.

Wat het zelf eten betreft hoop ik dat je een digitale weegschaal in huis hebt. Je moet echt het gewicht goed in de gaten houden.
Zet ook maar veel lekkere dingen neer zoals trosgierst en gekookte rijst ed.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




kkimm

Hoi Caroline.

ik goed dat ik de foto,s naar jou mail.
Citaat van: carco op 14 mei 2013, 17:32:45
Je mag de foto wel naar mij doormailen dan plaats ik hem voor je ;)
Wat de kweker zegt betreffende het geslacht slaat nergens op. Hij gaat er vanuit dat hij nog maar 1 pop gekweekt heeft met ze en de jouwe dus ook wel een man zou zijn ???
Zo werkt dat niet. Je kan dit alleen maar weten via de vererving.

Wat het zelf eten betreft hoop ik dat je een digitale weegschaal in huis hebt. Je moet echt het gewicht goed in de gaten houden.
Zet ook maar veel lekkere dingen neer zoals trosgierst en gekookte rijst ed.

Groetjes: Caroline.


is goed ik wil mijn foto,s wel even naar jou mailen.
Ja en ze zeggen dat ze het berekent hebben met die calculator maar.. ik hoop maar haha tenzij iemand meer info heeft..  :D

Wat isje mail adres?

groetjes

carco

Als het via de calculator gedaan is zou de vader juist gepareld moeten zijn, dan klopt het namelijk wel. Anders niet?

Foto's zet ik er zo op voor je ;)

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




kkimm

Citaat van: carco op 14 mei 2013, 18:46:24
Als het via de calculator gedaan is zou de vader juist gepareld moeten zijn, dan klopt het namelijk wel. Anders niet?

Foto's zet ik er zo op voor je ;)

Groetjes: Caroline.


Anders zou het een pop zijn? of is het dan onbekend?
Bedankt. mooi dat je ze hebt doorgekregen

carco

Het geslacht is dan inderdaad onbekend.









Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




kkimm

oww oke nou dan wacht ik af en blijf ik hopen op een mannetje haha maar als het een vrouwtje is is het ook goed neem aa dat je nu van de foto,sook nog niks kunt zien?

Bedankt voor het plaatsen Caroline!  :D