29 april 2024, 18:22:15

Baby valkjes gaan doot help

Gestart door harun67, 28 april 2013, 22:38:03

« vorige - volgende »

harun67

Hallo,

Mijn 3 baby valkjes zijn vrijdag morgen uitgekomen en zaterdag nog 1 valkje maar sinds vandaag (zondag) zijn ze dood hoe zal dat komen help mij

Sven de Valk

Hoe heb je de baby valkjes aangetroven? Met een lege krop of onder het bloed. Want 'dood gevonden' is iets wat net te ruim is snapje?

harun67

Ik wilde zondag trug naar het nest blok zien en waren er 3 dood


Maar ik heb op het form gelezen omdat hun 1 nest is dat het meestal misloopt maar mijn gedachten heeft de ouder hun niet gevoerd denk ik

harun67

Het laatste is ook gestorven ma wa doe ik TPG mis ze krijgen eivoer gewoon voer enzo ik word zot ik was blij dat ik baby valkjes had en ze gaan dood pff weet niet wad doen

harun67

Moet ik nu het nesteling uithalen wan in. Het nestblok zit nx meer in en de ouders liggen er in

Sven de Valk

Dat baby valkjes overlijden is heel verveld, maar je kan er niks aan doen en is ook niet jouw schuld.

Je kan de ouders er wel beter op voorbereiden om goed voer aan te bieden en ze de rust gunnen.

Ik denk dat het niet erg is dat ze in het blok zitten, het zal mij niks verbazen als er snel weer nieuwe eitjes liggen.

Als je vragen hebt kun je ze altijd stellen.

carco

Het is misschien wel handig om te weten waar de krop zit zodat je weet of ze ook daadwerkelijk eten krijgen.
Klik op het plaatje voor onze site!




Valkenhof Waalwijk

http://www.valkparkiet.com/nl/files/kweek1tot42.htm

hier kun je precies zien hoe de groei gaat en het zakje onder de kin is de krop. groetjes Eddy