27 april 2024, 19:01:28

Waterig oog, half dicht valkje

Gestart door Namyi, 27 april 2013, 13:17:46

« vorige - volgende »

Namyi

Mijn valkje van 4 jaar oud heeft sinds vandaag een waterig linker oogje.

Het oogje is een beetje waterig en bij de traanbuis een tikkeltje roder en zo nu en dan veegt ze haar oog schoon aan haar vleugel, ze heeft het oog vaak half dicht of helemaal dicht.
Ook slaapt ze vandaag best veel, ze eet en drinkt wel gewoon en haar poepjes lijken normaal.

Ik heb haar vandaag voor het eerst in 3 weken gewogen en ze weegt nu 99 gram, ik weet niet of ze nu op goed gewicht is of op het randje van te dun is. De vorige keer dat ik haar woog was ze nog 114 gram.

Ik heb iig een afspraak gemaakt met een dierenarts maar daar kan ik pas op maandag terecht. Verder heb ik haar oog schoongemaakt met wat afgekoelt gekookt water en een watenstaafje.

Heeft iemand anders hier ervaring mee? Zo ja deel aub je kennis met me, ik hou ziels veel van mijn vogeltje en wil alles doen wat ik maar kan!

smiley

Hallo Namyi

Wat je nu doet is goed af en toe schoonmaken met gekookt water ...
Zit je vogel ook in de rui toevallig ,want dat zou dan het gewichtsverlies verklaren ...99 gram is een goed gewicht hoor!
Je zou bij de dienwinkel oogzalf kunnen halen Ik heb zelf altijd ( die van Beaphar voor hondenen katten maar ook voor kleine dieren zoals knaagdieren )..
Zou er zeker wel maandag even naar laten kijken oogjes zijn teer .....

Groetjes Conny


bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Namyi

Ik ben er snel, bij vandaag was het voor het eerst waterig dus hopelijk is het niets ernstigs.

Ze is idd ook in de rui al sinds een week of 2, ze had 2/3 dagen geleden ook een klein pluisje op haar oog gekregen dus ik hoop dat het gewoon een beetje geïrriteerd is en niet meer.

Ik blijf het iig schoonmaken met het gekookte water en dan hoor ik maandag meer. Is het niet moeilijk om oogzalf toe te dienen bij vogels?
Ray is wel hand tam en is zeker erg aan me gehecht maar ze houdt er niet van als je in de buurt van haar ogen komt ( kan ik me ook wel voorstellen ) of als goed naar haar vleugel moet kijken.

Rianne

Half dicht valkje?

Vergeet niet het gekookte water af te laten koelen. Het oogje kan ontstoken zijn, kijk het even aan en ga er anders mee naar een dierenarts.

Namyi

Ik liet natuurlijk eerst het gekookte water afkoelen ;D
Wil mijn beestje geen pijn doen natuurlijk.

Het is nu de dag van de afspraak met de dierenarts maar haar oogje ziet er weer helemaal goed uit, ze is zelfs weer helemaal zichzelf en piept weer in de ochtend zoals voorheen.

Ik weet niet zo goed of ik nu nog naar de dieren arts moet gaan, als ik haar die stress kan vermijden zou ik het graag doen. Is ook nog eens rot weer buiten daar wil je, je vogel niet doorheen slepen :C

smiley

Hallo

Als het oogje er nu weer normaal uitziet zou ik de afspraak afzeggen !!
Even uitleggen dat het nu goed gaat en dat je het nog even wil aankijken ...
Een dierenarts consult is al niet zo voordelig en als je dan komt met niets dan is dat voor jou en de vogel niet echt leuk  ;)
Zodra je weer ziet dat het opnieuw begint kan je altijd nOg gaan ..

Groetjes Conny


bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Namyi

Bedankt voor je snelle reactie C:

We hebben idd even de dieren arts gebeld en uitgelegt hoe het zat.

Ze ziet er al veel beter uit en is ook weer veel actiever. Het oogje houdt ze nu ook open, ze wast zich meer, beweegt en fluit meer.
Dus het lijkt iig weer goed te zijn maar ik hou het in de gaten en als ik het idee heb dat het toch weer erger wordt maak ik meteen een nieuwe afspraak.

Misschien was het oogje gewoon een beetje geïrriteerd door wat stof omdat ze in de rui is?

Nou ja we zien wel hoe het gaat C: Het ziet er iig beter uit en dat maakt me heel blij. Heb allemaal griezelverhalen gelezen over luchtweg infecties en dergelijk D:

Namyi

Het oogje is zo nu en dan toch weer een beetje waterig.
Ondanks dat ze gewoon nog goed eet en vrolijk is heb ik toch nog maar een afspraak gemaakt.

Morgen weet ik hopelijk of het een simpele oog ontsteking is of niet en hopelijk hebben ze er iets tegen :C