Johny en Evelien nieuw kweekdagboek 2013

Gestart door Johny en Evelien, 23 april 2013, 17:50:43

« vorige - volgende »

Johny en Evelien

Heb net antwoord gehad van Arno de kweker van Zorro. Dit is 100% zeker een man!  ;D

Groetjes Evelien
Funky, Lady, Bandit, Ravi, Duke, Yukiko, Layla, Zen, Angel, Charlie, Shadow, Tai, Chi, Happy, Lulu en Jewel
www.funkytownbirds.123website.nl
www.werkgroepvalkparkieten.be
www.artandjewelrybyevelien.nl

Johny en Evelien

Hoewel ik het eigenlijk niet had verwacht zijn er inmiddels 2 donsjes geboren bij Duke en Yukiko!

Duke: wildkleur/ witmasker bont met diverse kanssplits
Yukiko: Cinnamon  Opaline Witmasker

Er is 1 geel donsje en een wit donsje. Beide hebben de kropjes vol!

Ghandi, het jong van Mirrin en Aiko hebben we gisteren opnieuw geringd. Nu blijft ie wel zitten.

Groetjes Evelien
Funky, Lady, Bandit, Ravi, Duke, Yukiko, Layla, Zen, Angel, Charlie, Shadow, Tai, Chi, Happy, Lulu en Jewel

Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Johny en Evelien

Vandaag hebben we een popje opgehaald voor Zorro bij Hans van Embden in Gaanderen. Wat een ontzettend boeiende en ervaren man is dat! 

Ze heet Layla en is een bonte witmasker en is even oud.We hebben ze nu nog even apart in de hoop dat ze gaan koppelen. Zo niet dan gaan ze de voliere in en zien.we wel!

Zorro is een geelwang/witmasker lutino en dus geen bleekmasker.

We hebben veel geleerd in een uur en besloten dat er voorlopig biks meer uit gaat, hooguit eventuele jongen.

Vandaag zijn de eerste 2 jonge grasparkietjes opgehaald. Altijd moeilijk maar als ik er geen moeite mee zou hebben stop ik er gelijk mee!

Fijne pinksteren iedereen!

Liefs Evelien

carco

Weer een popje erbij?
Als je een geelwang split witmasker tegenover een witmasker gaat zetten dan kweek je dus wel de geelwang eruit?

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

carco

Ik zie net dat dit om je man gaat die bleekmasker zou zijn?
Hoe kom je er nu ineens bij dat het een geelwang is dan?

De ouders waren volgens jou een witmasker en een lutino bleekmasker. Zou het een geelwang zijn zou pa de split geelwang moeten hebben en moeder een geelwang blijken???

Wendy..

Ja vertel ik ben ook wel nieuwschierig  ;D
Groetjes Wendy

Wil je meer weten over ons? Kijk dan op:

http://www.everyoneweb.com/Peardy/

"Peardy's Palace"  valkparkieten

*Esther*

Huh, Zorro is toch van Arno? Dan zal het zeker wel om een bleekmasker gaan als hij dat zegt.

Verklaar je nader?  ;D

Rianne

Volgens mij heeft Arno geen geelwangen meer. En hij zou zeker geen geelwangen kweken icm witmasker.

Johny en Evelien

Gisteren heb ik het er uitgebreidt over gehad met Hans van.Embden. Foto's laten zien etc. De wangvlek is geel. Volgens Hans is het een geelwang. Dit is de verklaar mij nader verklaring ;D

Heb dat ook aan Arno gemaild en hij heeft niet gezegd dat ik ongelijk heb.

Zorro heeft hoogstwaarschijnlijk bont erin.

Ow enne Caroline, ik heb nu 8 popjes en 8 mannen.
Op 20 m2 voliere, we willen Ghandi zelf houden en weet niet wat het geslacht is dus......
Het doel is en was, mooie gezonde sterke valkjes, die op een zo natuurlijk mogelijke manier leven in kolonie en uitsluitend broeden op een zo natuurlijk mogelijke manier.

Zorro en.Layla zitten in de voliere en er is nu hoop ik evenwicht. Een popje "teveel" is niet zo erg als teveel mannen met gietende hormonen.

Wat betreft het "eruit" kweken, we zullen zien of Zorro een geelwang of bleekmasker is. Mij maakt het niet uit en wil hem ook niet weg doen!  Popje is de enige optie! Er moet balans komen. Er werd ook in eerste instantie hier gezegd, dat Zorro een popje zou zijn, nogmaals het maakt mij niet uit, ik wil toch geen geelwangen. We hebben ze voor ons plezier, broeden ze dan is het goed, broeden ze niet.... Ook goed!  Ik heb de ouders gezien maar heen idee wat de splits zijn. Misschien heb ik de moeder zelf wel verkeerd beoordeeld. Alleen dat Arno heeft gezegd Bleekmasker én hij is ook nog split witmasker. Dus niet wildkleur/ witmaskerbleekmasker. Ik heb een ander mannetje met split witmasker bont en die heeft zelfde koppie maar dan is het gewoon geel en oranje.

Maar goed, iedereen doet het op zijn eigen manier en dat is goed, zolang gezondheid en welzijn maar voorop staat.

We wilde graag dit jaar valkjes aanschaffen voor bij de 4 die we al hadden en dan is het voorlopig klaar! De eerste paar jaar, maar niks is zeker in het leven en ook de natuur niet.

Inmiddels hebben Duke en Yukiko een derder jonkie, een wit donsje ;D

Geniet van het mooie weer iedereen! Fijne pinksteren

Liefs Evelien

*Esther*

- dat Arno het niet ontkent verbaast me, hij weet toch om welke mutatie het gaat?
Het bont staat er los van.

- bleekmasker df zoals je beschrijft heeft een fellere oranje wang dan split bleekmaskerwitmasker. Daarom is het handig om altijd naar het hele masker te kijken en niet alleen naar de wang. Dan is het onderscheid iets makkelijker.

- Ik vind vd split bleekmaskerwitmaskers de wangkleur mooier dan de  wang van bleekmasker df daarom wil ik geen twee split bleekmwitm tegen elkaar.

Ik zal eens zoeken naar foto's maar weet niet zeker of ik ergens een heb.
Hier vind je meer info: sorry, is vh andere forum.
http://www.valkparkieten.info/NHI/wilkes/home.wanadoo.nl/ae.wilkes/mutaties/bleekmasker/index.html

*Esther*

19 mei 2013, 19:03:21 #42 Last Edit: 19 mei 2013, 19:17:51 by *Esther*

Eigen kweek split bleekmaskerwitmasker man

bleekmaskerwitmasker en een wildkleur man

De achterste een geelwang cinnamon man

Johny en Evelien

Hai Esther,

Dank je voor de duidelijke uitleg. Ik weet het ook niet meer!

Ik ga aan Arno vragen wat nou precies mutatie.

Zorro is nog veel te jong om te broeden etc dus tijd genoeg om het goed uit te zoeken. De wangvlek is echt geel veel lichter dan van Yogi ons andere bleekmaskertje. Zorro is ook volop in de rui, dus laat hem
eerst maar een lekker volwassen worden.
Hij zit in in een.apart deel van de voliere, samen met een andere. We hebben heel goed nagedacht over hoe en of we willen kweken en we willen dat gewoon in de voliere doen. Zorro is hartstikke leuk en lief, hij fluit mooi en hij blijft gewoon lekker!

Bij Yukiko is donsje nummer 4 geboren! Er zijn nu 1 gele en 3 witte donsjes! Bourkes staan op het punt van uitvliegen en Ghandi begint veertjes te krijgen!

Liefs Evelien

carco

Zorro is gewoon een bleekmasker ;) en dan heb je precies de goede mutatie voor hem gekozen zodat je ze zelf ook kan kweken.