23 april 2024, 10:05:50

Johny en Evelien nieuw kweekdagboek 2013

Gestart door Johny en Evelien, 23 april 2013, 17:50:43

« vorige - volgende »

Johny en Evelien

Ik heb besloten een nieuw dagboek te beginnen, het eerste werd zo onoverzichtelijk!

Koppel 1:
Zwaarbont witmasker X Cinnamon Lutino/ bronze fallow:
3 eitjes
Ben erg benieuwd wat er uit komt!

Koppel 2:
Bleekmasker/witmasker x 2 lutino kanssplit bont X Cinnamon opaline bont/ witmasker 4 eitjes

Koppel 3:
Opaline/witmasker x 1 cinnamon kans bont X Witmasker Lutino splits onbekend. 1 eitje
Funky, Lady, Bandit, Ravi, Duke, Yukiko, Layla, Zen, Angel, Charlie, Shadow, Tai, Chi, Happy, Lulu en Jewel
www.funkytownbirds.123website.nl
www.werkgroepvalkparkieten.be
www.artandjewelrybyevelien.nl

Johny en Evelien

Koppel 1 Zwaar bont witmasker met Cinnamon Lutino/ Bronze fallow

4 bevruchte eitjes

Koppel 2 Bleekmasker/Witmasker x 2 lutino kans bont met Cinnamon Opaline Bont/ witmasker

4 bevruchte eitjes

Koppel 3 Opaline/ Witmasker met Witmasker Lutino

2 bevruchte eitjes

Groetjes Evelien
Funky, Lady, Bandit, Ravi, Duke, Yukiko, Layla, Zen, Angel, Charlie, Shadow, Tai, Chi, Happy, Lulu en Jewel
www.funkytownbirds.123website.nl
www.werkgroepvalkparkieten.be
www.artandjewelrybyevelien.nl


Johny en Evelien

Ik heb bij koppel 3 er een hard hoofd in. De pop broedt alleen en heb niet het idee dat de eitjes uitkomen.

Bij koppel 2 gaat het beter. Zij broeden netjes samen, liggen nog steeds 4 eitjes en 1 dezer dagen zou het eerste eitje uit moeten komen.
Ze zijn wel bevrucht.

Bij koppel 1 heb ik geen idee. Maar ook die zouden 1 dezer dagen moeten uitkomen . Ook deze zijn bevrucht.

Alle popjes broeden nu voor de allereerste keer dus ja, dan weet je niet of het goed gaat!

Er hebben zich 2 nieuwe koppels gevormd.

Koppel 4 wildkleur/witmasker bont met verschillende kanssplits X Witmasker cinnamon opaline. 5 eitjes

Koppel 5 Opaline/witmasker X Witmasker opaline 2 eitjes.


Ons Bourkeparkieten koppel heeft inmiddels 4 jongen. Uitgekomen netjes op schema vanaf het eerste ei. Er liggen er nu nog 2.

Ook de 2 koppels grasparkieten hebben jongen De ene 7 en de andere 5. Dit is hun eerste nestje van 2013 en als de jongen eruit zijn gaan de blokken dicht.

Ik ga van de week nieuwe foto's maken en heb de website geupdate en bij gewerkt.

Groetjes Evelien
Funky, Lady, Bandit, Ravi, Duke, Yukiko, Layla, Zen, Angel, Charlie, Shadow, Tai, Chi, Happy, Lulu en Jewel
www.funkytownbirds.123website.nl
www.werkgroepvalkparkieten.be
www.artandjewelrybyevelien.nl

Lin



Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Johny en Evelien

Hier is die dan! Ons eerste eigen kweek pluisje!

Vader: Zwaar bonte witmasker, Moeder: Lutino zonder splits

als het goed is komt morgen nummer 2 uit.

Groetjes Evelien
Funky, Lady, Bandit, Ravi, Duke, Yukiko, Layla, Zen, Angel, Charlie, Shadow, Tai, Chi, Happy, Lulu en Jewel
www.funkytownbirds.123website.nl
www.werkgroepvalkparkieten.be
www.artandjewelrybyevelien.nl

Inge88


Suuús


Johny en Evelien

Met ons eerste en tot nu enige pluisje gaat het heel goed! Hij groeit goed

We hebben besloten om deze te houden ongeacht het geslacht en mutatie. .  We hebben het Ghandi genoemd!

Groetjes Evelien.
Funky, Lady, Bandit, Ravi, Duke, Yukiko, Layla, Zen, Angel, Charlie, Shadow, Tai, Chi, Happy, Lulu en Jewel
www.funkytownbirds.123website.nl
www.werkgroepvalkparkieten.be
www.artandjewelrybyevelien.nl

Lin

Hoi gefeliciteerd!

Waarom ga je deze houden eigenlijk? omdat ie eerste is?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

TheaV



Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

Johny en Evelien

Ja omdat het echt allereerste kweekvalkje is, hij/ zij is ook nog de enige.
Misschien een beetje gek maar ik hecht zo aan ze. Aan de anderen die we hebben ook! Lijkt misschien niet zo maar als er een volwassen valk of koppel uit moet omdat het voor die of hun niet werkt vind ik dat echt heel erg! Al zou ik ze een dag hebben!

We hebben heel goed nagedacht over wel of niet kweken en hoe. De beslussing voor ons om in de voliere te kweken is zeer overwogen en heeft veel voordelen maar ook zeker nadelen!

Allereerst heel veel observeren en registreren, goede administratie bijhouden en selectief selecteren.

We hadden bv een man met 2 popjes. Hij heeft nu het jong met Aiko onze Lutino. De andere pop Aisha had ook eitjes met hem, vervolgens kwamen die niet uit, deze waren eerder dan die van Aiko.
Aisha mocht het blok niet meer in, hij kijkt niet meer naar haar om, paart niet met haar meer met haar, maar ze ging wel eitjes leggen in een ander blok. Zat er alleen op, at bijna niet en bleef maar proberen om zijn aandacht terug te krijgen. Eitjes waren ook niet bevrucht!

Dit is niet goed voor haar gezondheid en blok eruit kan niet want heb meer koppels met eitjes. Weet niet of die uitkomen maar dat is ook niet belangrijk. Aisha zal bijna zeker géén koppel meer met Mirrin wordem, dus hebben we moeten besluiten haar te laten verhuizen. Ze zit nu in de grote kamervoliere apart tot ze wordt opgehaald. Ze gaat naar een goede hobbykweker samen met een mannetje wat constant voor onrust zorgde, in alle blokken zat etc. Gaat mij echt aan het hart maar het kan niet anders! Moet aan de gezondheid van allemaal denken en ik wil ze niet in een kweekkooi zetten.


Dit is een van de concequenties.

Groetjes Evelien
Funky, Lady, Bandit, Ravi, Duke, Yukiko, Layla, Zen, Angel, Charlie, Shadow, Tai, Chi, Happy, Lulu en Jewel
www.funkytownbirds.123website.nl
www.werkgroepvalkparkieten.be
www.artandjewelrybyevelien.nl

Johny en Evelien

Even tussenstandje

Koppel 1 Zwaar bont witmasker X Lutino : 1 jong , 1 eitje wat uiterlijk zondag uit moet komen.

Koppel 2 Bleekmasker/ x 2 lutino kans bont X Cinnamon Opaline Witmasker/ witmasker 4 niet uitgekomen eitjes.

Koppel 3 Opaline/ witmasker X Witmasker Lutino
4 eitjes , 2 stuk, 2 ontwikkeling gestopt

Koppel 4 Wildkleur / wtmasker bont X cinnamon opaline witmasker 5 eitjes. Eerste jong verwacht volgende week

Koppel 5 Opaline/witmasker bont X Witmasker Opaline
5 eitjes. Eerste jong verwacht 25 mei

Bourkes 4 jongen , 2 eitjes onbevrucht

Grasjes koppel 2 5 blakende jongen op punt van uitvliegen
Grasjes koppel 1 6 blakende jongen op het punt van uitvliegen
Funky, Lady, Bandit, Ravi, Duke, Yukiko, Layla, Zen, Angel, Charlie, Shadow, Tai, Chi, Happy, Lulu en Jewel
www.funkytownbirds.123website.nl
www.werkgroepvalkparkieten.be
www.artandjewelrybyevelien.nl

Johny en Evelien

Inmiddels hebben 2 koppels nog eitjes.

Opaline/witmasker met Witmasker Opaline 5 eitjes

Wildkleur/witmasker bont met Cinnamon Opaline Witmasker 6 eitjes.

1 koppel is verhuisd naar Zetten.
Witmasker/ bronze fallow lutino man en Cinnamon Lutino / bronze fallow.

Ghandi ons op dit moment enige jonge valk gaat prima, vandaag geringd en oogjes zijn aan het open gaan.

Bourken jongen allemaal geringd, oogjes open en de mutatie laat zich elke dag meer zien.

Eerste jonge grasparkietje vandaag uitgevlogen.
Blokken gaan na de laatste dicht.


Er is een bleekmasker / witmasker lutino over. Hij mag verhuizen. Hij heeft geen popje meer.

Groetjes Evelien
Funky, Lady, Bandit, Ravi, Duke, Yukiko, Layla, Zen, Angel, Charlie, Shadow, Tai, Chi, Happy, Lulu en Jewel
www.funkytownbirds.123website.nl
www.werkgroepvalkparkieten.be
www.artandjewelrybyevelien.nl

carco

Ik zie net de foto staan op de verkoop, is dit een recente foto?
Klik op het plaatje voor onze site!