5 mei 2025, 20:07:31

Enorme gedragsveranderingen!

Gestart door nita_forever, 21 april 2013, 11:47:26

« vorige - volgende »

nita_forever

Hallo allemaal,

Ik zit hier met het volgende:
Ik heb een grote papegaaienkooi met 2 mannetjes Valkjes erin, Chico en Mike. Beiden erg tam, en staan lekker bij mij in huis.
Chico is van april 2009 en Mike van mei 2009. Beiden overduidelijk mannen.
Chico heeft toen hij 2 was een hele periode gehad dat hij aan het puberen was. Verzette zich tegen alles en iedereen en was erg agressief. Na ruim een jaar was hij gelukkig die periode door en werd weer liever en aanhankelijker.
Mike daarentegen was altijd een grote knuffel zonder ook maar enig kwaad erin. Zou nooit bijten en was onderdanig aan Chico.
Nu sinds de laatste weken word ik knetter gek van ze! Chico doet niks anders dan klieren en uitdagen als hij uit de kooi is en blijft rottigheid uithalen. Mike is ineens erg agressief naar Chico en soms ook naar mij! Hij zit Chico steeds na om hem te bijten, en zoekt hem er echt voor op. Dat terwijl hij altijd erg mensen gericht was!
Ook gaan ze steeds kippetje zitten onderin de kooi, dus ik zit er over na te denken er 2 broedrijpe vrouwtjes bij te halen. Niet voor jongen maar omdat ze wel af en toe zitten te repelen en dat wil ik een ukkie niet aan gaan doen!

Maar ik zet nu eigenlijk deze oproep vanwege hun agressieve gedrag. Het zijn nooit echt vrienden geweest maar accepteerden elkaar wel en waren altijd erg lief naar mij. Nu wordt het met de dag erger, vallen elkaar aan, mij aan, bijten, krijsen. Ik weet gewoon niet meer wat ze willen en wat ik kan doen om het beter te maken.
K wil ze gewoon echt niet weg doen maar ik krijg ze op het moment amper meer in de kooi als ze er uit zijn en als ze er uit zijn ben ik alleen maar naar ze aant vangen omdat ze lopen te etteren. ( ze hebben een mooie eigen plek buiten de kooi, een enorme stellage van hout enzo maar blijven daar geen moment op).
Iemand tips? want de lol gaat er zo echt wel af :-(

Groetjes Annita
Groetjes Annita
en mijn kanjers: Chico en Mike