11 mei 2025, 01:40:07

eerste keer eitjes

Gestart door Angelov, 16 februari 2013, 13:56:12

« vorige - volgende »

carco

Wat jij zegt dat Coco in het blok doet is juist wel normaal gedrag.
Hij imponeert de pop op deze manier om ook in het blok te komen.

Het agressieve naar de pop toe gebeurt wel vaker, hopen dat dat bijtrekt. Meestal gebeurt dit ook wel.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Angelov

Nu ben ik helemaal in de war. Het popje was eindelijk bezig in het nest.. maar nu is een van de twee overgebleven eitjes kapot. Waar zou het door kunnen komen? Ze lijkt me niet zo agressief als Coco en ze als ze met de eieren bezig is, rolt ze het onder haar lichaam of maakt ze een "kuiltje" in de snippers.

???
Ze gaat zo denk ik weer een nieuw ei leggen, maar wat is in Godsnaam de reden voor al die kapotte eieren? Tot nu toe heeft ze vier eitjes in totaal gelegd, waarvan drie kapot gepikt (?) zijn.

Ik hoop dat iemand mij raad kan geven..

Angelov

Dag allemaal,

We zijn inmiddels ruim een maand verder.

Ik las altijd op het internet dat een valkparkietennest uit 6-10 eitjes bestaat, maar tot mijn verbazing heeft Lucky vanaf haar eerste ei tot nu toe meer dan 20 eieren gelegd (en de meeste daarvan ook weer kapot gepikt). Moet ik ervan uitgaan dat ze twee nesten achter elkaar heeft gelegd? Of hoe zit dat?
Op een gegeven moment wilde ik het nest gewoon verwijderen, omdat ik bang was dat zij dood zou gaan.
Mijn moeder heeft mij toen overgehaald dit niet te doen. Nu liggen er 12 eitjes in hun nest en geloof het of niet... Lucky broedt sinds eergisteren ook!

Ik ben benieuwd of er nog ééntje uit gaat komen. Misschien wil de vader binnenkort niet meer broeden, omdat hij al zo lang gebroed heeft  :)
Nogmaals bedankt voor jullie hulp.

Groetjes.