19 april 2024, 03:24:29

ontlasting

Gestart door kevin visser, 13 april 2013, 18:23:51

« vorige - volgende »

kevin visser

Beste,

Ik heb 2 valkes en man en een popje  ;),

Nu komt het, popje tica heeft een beetje vreemde ontlasting,

bruinig en water watering, en het mannetje gizmo zijn poep ziet er normaal uit, hoe kan dit ? mischien voeding of iets anders?

Ik geef ze gewoon valkparkiet zaadvoer en 1 keer per week doe ik er ook wat eivoer doorheen en elke keer als ik het voer verwissel een hoopje maagkiezel erdoor heen zodat ze het wel binnenkrijgen,

want anders hangen er dacht ik wel 8 bakjes in de kooi voor elk voor voer en dat is niet de bedoeling..

Soms ook een stukje bruinbrood (vinden ze heerlijk) en 1 keer in de week een lange sliert trosgiert, (knip ik in 2en dus om de 3/4 dagen een stukje), voor de rest eten ze weinig fruit..

Ik probeer het wel zoals een druifje of een stukje banaan maar na 1 of 2 hapjes slaan ze met het hoofdje heen en weer en gaan ze erweer vandoor net of ze niet niet lekker vinden,

ik heb ook 2/3 keer een stukje mandarijn (opengesneden voor de sappen en binnekant) erin gehangen en dat vonden ze opzich wel lekker maar ik las dat het fout was dus ben ik daarmee gestopt,

Ik weet het een heel verhaal maar dan kan iederen zien wat ik aan de voeding doe,


Dus wat moet er anders ? tips tips tips !, want ik wil natuurlijk wel gezonde valkjes  :D

Patrick

Iedere vogel heeft zo zijn eigen ontlasting net zoals mensen.
Als het altijd zo is kan je het laten onderzoeken bij een vogeldierenarts omdat er eventueel iets mis zou kunnen zijn.
Is het af en toe is er niks aan de hand.
Lid van Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.nl