28 maart 2024, 12:44:02

Geslacht bonte boertje

Gestart door ROCKS, 9 februari 2014, 18:21:59

« vorige - volgende »

ROCKS

Hallo,

Vorig jaar in maart kregen wij een "oppasje".
We passen regelmatig op valkjes, als de baasjes op vakantie wilden of om een andere reden.
Nu vroeg iemand of haar bonte boertje bij ons kon, voor tijdelijk, en door prive omstandigheden.
Natuurlijk was dat mogelijk, en zo kwam Henkie in ons leventje.
Hij zou weer opgehaald worden zodra zijn baasje hem weer kon hebben.
Nou, om een lang verhaal kort te houden: Henkie is nooit meer opgehaald en gebleven, zijn baasje vroeg of ie bij ons kon blijven, anders ging ze een ander baasje voor hem zoeken, via marktplaats.
Maar goed, Henkie kwam niet op MP, maar bleef lekker bij ons, en we zouden wel zien hoe het ging.

Nu hebben we hem over vier weken een jaar, en ik dacht dat ie misschien wel toe zou zijn aan een maatje, een vriendinnetje in dit geval.
Ik heb op MP een advertentie gezet gister, waarin ik vraag om een vriendinnetje voor Henkie en kreeg al snel een reactie van iemand die een popje voor hem heeft, hartstikke fijn natuurlijk.
Ik had wat vragen en stelde die aan diegene, en later keek ik en had ik nog weer een reactie.
Dit keer van iemand die zelf bonte boertjes kweekt, en die man vertelde me of het bonte boertje wat op de foto bij de advertentie stond, Henkie was. Dat was inderdaad zo.
Nou, zei hij, ga dan maar zoeken naar een mannetje, want Henkie is zelf duidelijk een popje!!!!
WHAAAAAGH....

Ik heb eventjes zitten lachen met mijn jongste dochtertje, we waren helemaal flabbecasted...
En konden er niet over uit, HENKIE EEN POPJE???

Met valkjes heb ik wel wat ervaring, maar met bonte boertjes dus niet.  En zie het verschil ook echt niet.

Wie kan me vertellen of Henkie nou een mannetje of een popje is, hij/zij wordt in juni twee, is nog niet volwassen als ik het mag geloven.
Qua gedrag dacht ik echt dat Henkie een mannetje is, hij zit mij te versieren, zit op mijn knie te wipwappen als ie de kans krijgt, en is echt gek op vrouwen!

Een foto plaatsen lukte me niet, ik kan hem niet verkleinen, kan iemand me daarmee helpen please?

En allerlei tips/advies over bonte boertjes in het algemeen is welkom! Ik kan er alleen maar van leren, toch?

Er is me nu ook al twee keer verteld dat je ontzettend op moet passen als je er zomaar een ander bont boertje bij zet, want het kan wel eens vechten worden, soms zo erg dat de sterkste het overleeft...en het laatste wat ik wil is bloed aan de paal....
Ook weer het denken waard, toch? Waar doe ik goed aan? Ik gun Henkie een maatje, maar wat als het inderdaad niet gaat?
Hij is echt supertam, probeert af en toe mijn valkjes te grijpen, wat tot nu toe nog steeds goed is afgelopen. En een echte vrouwengek, dan zit ie bij ons goed want wij hebben alleen maar dames in the house!

Groetjes, Rocks









                                         ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart