19 april 2024, 08:07:08

te veel voeden

Gestart door lovegirl37, 23 maart 2013, 19:08:58

« vorige - volgende »

lovegirl37

Hallo, Ik wil even een vraagje stellen. Ik heb het idee dat mijn valkparkiet haar jong (3 dagen oud) te veel eten geeft. Kan dit of doen ze dat niet.
Het kleintje heeft wel een volle krop.

Larissa

Hoi

Ik zag dat je nog geen reactie had gehad.

De ouders zullen het jong nooit over voeren. Ze kunnen het wel letterlijk en figuurlijk vol proppen, maar het jong zal daarna ook niet meer bedelen. Niet eerder weer als dat het honger heeft

S6

carco

Larissa, dit kan wel, ik weet dat omdat ik dat zelf aan de hand gehad heb.
Maar het komt nauwelijks voor.
Is de krop in de ochtend leeg?

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Larissa

Oke,

Ben blij dat je me corrigeert Caroline, ik heb/had het nog niet eerder mee gemaakt of gelezen.

Thnx, zo heb ik ook weer wat geleerd

lovegirl37

Het jong is nu ondertussen al 19 dagen oud en het gaat heel goed. In de ochtend is de krop inderdaad wel leeg geweest telkens dus maakte me na een paar dagen ook niet meer zoveel zorgen. Nu groeit hij/zij als kool en komt al lekker vol met veertjes te zitten. Het is ook zeer nieuwsgierig en komt al af en toe een beetje uit het broedhok piepen.

carco

Fijn dat het zo goed gaat ;)

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




AhmetYildiz

HEELLLPPPPP ik heb hetzelfde probleemm  :o

Ik heb echt het idee dat mijn valkparkiet haar jong te veel voedt. Er is vandaag 1 jong overleden doordat die gestikt is. Die was bijna 4 dagen oud. Ik zag dat er voer in haar bek zat tot haar krop. Nu heb ik er nog 1 die zeeer zwak is. Deze jong de krop is ook heel vol. Die is 3 dagen oud. Ik weet niet wat ik moet doen. AAAUUUUUBBB helpp. Totaal zijn het er 3 en de derde ziet er wel goed uit. Moet ik deze met de hand opvoeden, want ik ben echt bang dat deze ook teveel aan voer krijgt.


smiley

Je moet met dit jong naar een vogelarts !!
Denk dat er iets in de krop niet goed is en dat het daarom zo vol blijft zitten .
Als de krop niet goed leegt en de ouders blijven het jong voeren dan lijkt het alsof ze teveel geven .
Maar het probleem zit bij het jong ...dus snel hulp zoeken bij een vogel/dierenarts die er verstand van heeft ...
Aan de linkerkant van dit forum staan dieren/vogelartsen ,er is er vast wel 1 bij jou in de buurt !!

Succes en groetjes Conny


bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

carco

Bij Ripley lag het echt aan de ouders Conny: zij mankeerde niets.
Maar ik ben het wel met je eens dat het nagekeken moet worden.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!