18 april 2024, 02:33:30

niet in nachthok

Gestart door vincent, 11 maart 2013, 22:05:55

« vorige - volgende »

vincent

Hallo,

Ik heb zaterdag een nieuw koppel in me nieuwe voliere gedaan maar ze zyn nog helemaal niet in het nachthok geweest (waar het voer en drinken staat ze hebben wel wat gegeten maar nu het zo koud word ben ik bang dat ze het te koud krijgen.  :(
Wat kan ik hier aan doen?

Groeten Vincent

carco

Zat dit koppel al in een volière? Of kwamen ze binnen vandaan?

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Rianne

Wat de meeste mensen doen is nieuwe vogels eerst in het nachthok zetten, zodat ze kunnen eten en drinken en het uit/in vlieggat kunnen vinden.

vincent

Deze vogels komen al uit een voliere..
Maar ik kan ze in het nachthok proberen te doen en dan maar kyken :)

sepke

Als er bij mij nieuwe vogels in de voliere komen dan sluit ik alle vogels een aantal dagen op in het binnenhok. Als ze goed weten waar het voer en water te verkrijgen is gaat het luik pas open. Uiteraard is mijn binnenhok afhankelijk van het seizoen minimaal 12 uur verlicht wat kan op lopen tot 16 uur (tl verlichting). Alle valkparkieten komen tegen de schemer uit zich zelf naar binnen. De binnenverlichting blijft altijd minimaal een uur langer branden dan dat het buiten licht is. Ik voer ook alleen binnen.
M.v.g. Sepke

Kijk ook even op onze site.
http://houtsevalkparkiet.webklik.nl/page/houtse-valkparkiet

carco

Als ze al in een volière gewend waren is het buiten blijven ook geen probleem hoor, dan kunnen ze wel tegen die kou.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!