19 april 2024, 21:01:28

gestrekt pootje, rood/zwart

Gestart door Henk_en_Otje, 10 maart 2013, 20:46:54

« vorige - volgende »

Henk_en_Otje

zie foto.  ik kreeg een vogeltje om te verzorgen  deze had een 'stijf' poitje die niet goed meebeweegt. als je m traint, fiets-bewegingen maakt met pootje dan kan dat dus wel.
zn teentjes grijpen goed.  alleen hij vermijd de  'knik'beweging.  ik onderzocht het pootje, voelt wat warm aan en is donker rood tot zwart gekleurd. ik schrok hiervan , de eigenaresse ook,  ik dnek zelf een ontsteking.  ik kan op zn vroegst dinsdag ochtend ermee naar de arts. het is een scheet, een echte tamme vogel. dus wli het graag oplossen.  herkennen jullie dit ?  hebben jullie dit eerder gezien ?  ik dacht zelf > zwart is afstervend weefsel, maar dan zou hij zn teentje niet moeten kunnen bewegen en dat werkt wel.  ik heb er koude washandjes tegen gehouden en daarna foto gemaakt.  hoop op jullie mening !  x henk en otje

Rianne

Kan best dat het gebroken/zwaar gekneusd is bij de aanzet van z'n pootje.

smiley

Mijn mening

Direct naar een goede vogelarts ermee of in ieder geval raad vragen ??
Het ziet er niet goed uit en het vogeltje moet daar pijn aan hebben .... :o

Succes !!!

Conny


bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Henk_en_Otje

ik ga ermee naar de arts, einde middag of morgenochtend !!  thnx . heb hier ook op werk gevraagd, hopelijk niet dood weefsel  xx

Henk_en_Otje

de arts had antibiotica gegeven en misschien het idee om de pootjes samen te binden (idee gestrekt pootje)  hij dacht een breuk die alweer genezen is maar dan de verkeerde kant op.  door de antibiotica is het alveel vel veeel minder van kleur wauw. ik heb met een lintje de pootjes samen gebonden en geoefend, fysio gedaan. lintje tussen de pootjes is wel wat irritant voor dr, maar t is voor het goede doel.  2 weekjes even aankijken en dan maar hopen dat het pootje terug is gaan staan.... in het gunstigste geval..... i hope.   doe mn best!