6 mei 2025, 16:11:14

Chuckie bijt en krijst

Gestart door Chuckie, 17 februari 2013, 15:12:43

« vorige - volgende »

Chuckie

hallo allemaal.

ik heb sinds een maand chuckie in huis. toen ik hem kocht in de dierenwinkel was hij 5 maanden oud en nu dus 6 maanden oud.
sinds een week krijst hij de boel bij elkaar terwijl hij veel speeltjes heeft in zijn kooitje. hij eet goed en drinkt ook goed. als hij om aandacht vraagt dan praat ik tegen hem of steek mijn vinger in zijn kooitje. als ik mijn hand in de kooi steek om zijn eten en drinken te ververssen elke dag dan wil hij mij bijten. handtam maken probeer ik door middel van de handtam maak instructies van deze site. maar het werkt allemaal niet. kan iemand mij alsjeblieft helpen??? ik wil hem ooit eens op me hand krijgen :) en hem kunnen knuffelen  :)

sepke

Hoe je handtam moet maken daar kan je geen advies in geven ik heb valkparkieten in een voliere. Maar wat je niet moet doen is meteen reageren als de valkparkiet om aandacht vraagt. Hierdoor gaat deze nog meer krijsen om nog meer aandacht te krijgen. Heb je wel eens over nagedacht om er een tweede valkje bij te plaatsen?
M.v.g. Sepke

Kijk ook even op onze site.
http://houtsevalkparkiet.webklik.nl/page/houtse-valkparkiet

Chuckie

hallo Sepke.

ik heb daar wel over na zitten denken, om nog een valkparkietje erbij te nemen. de laatste week is hij wel kalmer geworden gelukkig en begint al deuntjes na te doen die wij thuis fluiten voor hem. :)