29 maart 2024, 12:13:13

Valkjes laten wennen

Gestart door Suus91, 2 maart 2013, 15:48:19

« vorige - volgende »

Suus91

Hallo ik heb sinds woensdag 3 nieuwe valkjes bij mijn 2 grasjes en lutino.
Hoe laat ik deze aan mekaar wennen?
Ik hou ze niet in 2 aparte kooien laat ze los vliegen.
Want zowel de nieuwelingen als mijn grasjes en lutino zijn gewend aan vrij vliegen overdag, ze zijn erg gesteld op hun vrijheid om lekker in en uit te vliegen.
En daarbij weet ik zeker dat de 3 valkjes gezond zijn, ze komen namelijk bij iemand weg die ze echt super top verzorgde.
Over het algemeen gaat het wennen al aardig goed, alleen heb ik de indruk dat Sita wel een klein beetje moet wennen aan de 3.
Als ze dichtbij haar willen komen loopt ze snel de andere kant uit of komt naar mij.
Verder zijn deze valkjes gewend op de hand te zitten als ze in of uit de kooi moeten en eten ook wel uit je hand.
Sita daarintegen is volledig handtam, vorige baasje heeft me wel verteld dat ze door Sita ook volledig handtam kunnen worden maar wou graag weten of iemand daar nog leuke tips voor heeft voor het helpen met handtam maken.

Mijn grasjes zijn niet volledig handtam, eten wel uit de hand en komen bij je zitten of aan je plukken als ze dat leuk vinden. Dit doen ze wel zachtjes. Sinds de komst van de valkjes zitten ze ook regelmatg op de stoelleuning achter mij of op mijn hoofd.
Merk wel dat de nieuwe valkjes dit erg interessant vinden en ook bijna naar je toe willen komen.
Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky