rockey wil niks meer van me weten ? wat nu !!!

Gestart door trieneke, 2 januari 2013, 17:22:09

« vorige - volgende »

trieneke

hallo beste mensen ,
mij vogel rockey was in het begin heel lief ik mocht alles bij hem doen maar ik heb hem nu al een tijdje en hij word telkens agressiever en ik mag hem niet eens meer aaien! ik vind het heel irritant want ik kan nu haast helemaal niks meer met hem doen want hij wil niks doen , heeft iemand tips ? om het te verhelpen.. ???

lotteeeu

Mijn vogel heeftdit ook eens een weekje gehad, wist niet wat er met hem was.

Ik denk dat het wel zal overvliege? hoelang is het al bezig?

Rocko

Hoe oud is Rockey? Kan ook de pubertijd zijn..

trieneke

Citaat van: lotteeeu op  3 januari 2013, 20:19:51
Mijn vogel heeftdit ook eens een weekje gehad, wist niet wat er met hem was.

Ik denk dat het wel zal overvliege? hoelang is het al bezig?


nou het is al best wel lang beig , hoe bedoelt u met overvliegen ?? maar ik denk zelf dat het komt omdat die is gekortwiekt

trieneke

Citaat van: Rocko op  5 januari 2013, 18:23:49
Hoe oud is Rockey? Kan ook de pubertijd zijn..


nou bijna 1 jaar , maar wat als het wel pubertijd is wat kun je er aan doen dan ?

Rocko

dat is een vervelende periode.. en dat kan nog even aanhouden.

vaak doen ze in deze tijd lekker kattig en tegenstrijdig.

gewoon negeren.. maarrr blijf hem wel positieve aandacht geven.

praat/fluit tegen hem en probeer hem nieuwsgierig te maken zodat ie toch bij jou wil zijn.. (met snoep/speeltjes etc.)

als ie jou bijt of iets anders pijnlijks.. straf hem dan door hem in de kooi te zetten of te negeren...

ik blaas ook wel us tegen zijn koppie als hij kattig doet, dit werkt iig bij mijn valkje prima haha.

trieneke

Citaat van: Rocko op 17 januari 2013, 14:14:19
dat is een vervelende periode.. en dat kan nog even aanhouden.

vaak doen ze in deze tijd lekker kattig en tegenstrijdig.

gewoon negeren.. maarrr blijf hem wel positieve aandacht geven.

praat/fluit tegen hem en probeer hem nieuwsgierig te maken zodat ie toch bij jou wil zijn.. (met snoep/speeltjes etc.)

als ie jou bijt of iets anders pijnlijks.. straf hem dan door hem in de kooi te zetten of te negeren...

ik blaas ook wel us tegen zijn koppie als hij kattig doet, dit werkt iig bij mijn valkje prima haha.



ja met dat straffen heb ik al vaker gedaan maar het heeft niet echt geholpen hij blijft gewoon zo door gaan!

trieneke

Citaat van: trieneke op 17 januari 2013, 16:20:22
Citaat van: Rocko op 17 januari 2013, 14:14:19
dat is een vervelende periode.. en dat kan nog even aanhouden.

vaak doen ze in deze tijd lekker kattig en tegenstrijdig.

gewoon negeren.. maarrr blijf hem wel positieve aandacht geven.

praat/fluit tegen hem en probeer hem nieuwsgierig te maken zodat ie toch bij jou wil zijn.. (met snoep/speeltjes etc.)

als ie jou bijt of iets anders pijnlijks.. straf hem dan door hem in de kooi te zetten of te negeren...

ik blaas ook wel us tegen zijn koppie als hij kattig doet, dit werkt iig bij mijn valkje prima haha.



ja met dat straffen heb ik al vaker gedaan maar het heeft niet echt geholpen hij blijft gewoon zo door gaan!


oh ja ik wou ook nog wat zeggen. ik was het van de week helemaal zat met hem omdat ik net me nagels had gelakt en ze waren nog beetje nat dus toen pakte ik rockey en toen werd die boos en ging die mij helemaal bijten en alles en toen beet die mijn nagelak eraf en nog een keer en nog een keer . en toen heb ik hem stevig vastgepakt en op m'n schoot gelegd en me hand op zijn koppie en toen hele tijd ssssht gedaan dat die rustig moest doen en dan deed ik langzaam mijn hand van zijn hoofd en als die gewoon weer bleef door bijten dan zette ik weer mijn hand op zijn hoofd en hield hem stevig vast en als die gewoon rustig bleef als ik mijn hand van zijn hoofd had afgedaan dan ging ik rustig met mijn vinger langs zijn hoofdje en als die dan weer beet weer net als daarvoor doen enzovoort. :(

Rocko

18 januari 2013, 09:35:34 #8 Last Edit: 18 januari 2013, 10:09:03 by Rocko
voortaan kun je beter wachten tot je nagels helemaal gedroogd zijn hihi

maar het is inderdaad goed dat je hem af en toe even met de neus op de feiten moet drukken.. hem even vastpakken en laten zien dat jij hem nu onder controle hebt

het is net een beetje zoals bij honden.. af en toe laten zien wie de baas is.. en vooral nu in de pubertijd van het monstertje

zoals ik al zei.. het zal nog wel even aanhouden, maar geef niet op.. en vogels zijn ook niet zo slim als honden dus je zult hem nog regelmatig moeten straffen..  :-\

trieneke

Citaat van: Rocko op 18 januari 2013, 09:35:34
voortaan kun je beter wachten tot je nagels helemaal gedroogd zijn hihi

maar het is inderdaad goed dat je hem af en toe even met de neus op de feiten moet drukken.. hem even vastpakken en laten zien dat jij hem nu onder controle hebt

het is net een beetje zoals bij honden.. af en toe laten zien wie de baas is.. en vooral nu in de pubertijd van het monstertje

zoals ik al zei.. het zal nog wel even aanhouden, maar geef niet op.. en vogels zijn ook niet zo slim als honden dus je zult hem nog regelmatig moeten straffen..  :-\


oke bedankt zal ik doen ! ;)

Rocko


trieneke

ja me vogel bijt niet echt meer maar ik moet hem echt letterlijk dwingen om uit de kooi te gaan! want als ik hem wil pakken uit z'n kooi , nou ik  wacht eerst altijd als die er zelf uit gaat maar dan gaat die net doen alsof die niet weet dat de kooi open staat en blijft die gewoon op z'n stokkie zitten en dan kom ik er met mijn hand er in en dan loopt die snel naar boven en gaat die op zijn schommeltje zitten en mij arm is net te kort om er bij te komen want het is een vrij hoge kooi en dan duurt het haast wel 10 minuten voordat ik hem uit de kooi krijg! hoe kan ik dit verhelpen? ??? vriendelijke groet, verdrietige ik :'(

Rocko

hem elke keer dan proberen te vangen in zijn kooi is ook niet best, hij moet zich veilig voelen in zijn huis en uit eigen wil uit zijn huisje moeten komen.

probeer hem nieuwsgierig te maken, hou trosgierst of iets anders lekkers voor de kooi, praat erbij.. en doe alsof jij er ook van eet

als het valkje nieuwsgierig wordt.. is ie in no-time uit zijn kooi

trieneke

jaa ik probeer dan ook wat lekkers bij  de kooi te houden en soms komt die naar de tralies springen en eet die wat en dan doe ik het een beetje naar beneden zodat die bij het deurtje is en er uit klimt maar dan weet hij dat ik wil dat hij uit de kooi gaat en dan gaat die weer snel op zijn stokkie of op zijn schommeltje en zo de hele tijd door ! wat nu