6 mei 2025, 20:46:28

vechten

Gestart door wijkerhop, 18 april 2013, 21:59:14

« vorige - volgende »

wijkerhop

Hallo iedereen.

Ik heb een vraag. Want ik heb meerdere problmenen metmijn valkjes sexy(mannetje van bijna 1 jaar) en chippie (vrouwtje van 2,5?).

Sexy kochten we een half jaar geleden. Was wat onwennig maar na een tijdje ging het vrij goed. Wel eenzaam want hij had een maatje maar die was naar een ander gegaan.

2 a 3 maanden later kwam chippie. Volgens mijn kennis van wie ik der kereeg was ze tam.  Daar kregen we der van omdat ze haar niet meer kon verzorgen.

De vogels een dag aan elkaar laten wennen. En daarna op toezicht bij elkaar gedaan dat ging perfect.
Hartstikke lief koppeltje, en omdat chippie parings gedrag vertoonde en hitsig was heb ik een broedhok opgehangen. Waarna ze zich nog meer aanbood aan sexy. Alleen sexy snapt het nog niet helemaal. Klimt erop maar gaat niet paren. En dan jaagt chippie hem eraf.

Chippie is geen liefje zoals mijn kennis zei. Als je in de buurt komt begint ilze te krijsen.
En sexy werd er de eerst weken ook niet liever door.
Veel bijten etc. Maar uiteindelijk trok sexy zich meer naar ons toe. Door o.a. leuk te fluiten. Chippie bleek jaloers te worden als sexy fluit en pikt hem op zijn kop. Maar daar in tegen mag chippie wel fluiten en dan wilt sexy mee doen en pikt ze hem weer.

Sinds een paar dagen zijn ze in de kooi flink aan het vechten. Ik haal ze uit elkaar. Moet ik dat wel doen?
Als ik dat doe bijt sexy het vel van me handen af. Die bijt heel hard.
Chippie daar in tegen, bijt niet door maar heeft een valse krijs.

Heeft het te maken met parings gedrag? Dat het mannetje dominanter moet zijn.?
Het ene moment zijn ze poeslief voor elkaar en het andere moment rossen ze door de kooi en vliegen elkaar aan.
Sexy lijkt dan ook chippie wel op te jagen. Want die blijft maar op chippie loeren en erop af gaan. Om het uit te lokken?
Weet iemand hier raad mee? Heb er al een extra kooi bij gezet om ze appart te zetten als het te gek word.

Rianne

Als Chippie ook fluit als een malle, lijkt me dat ook een man te zijn :)

wijkerhop

En sexy begint het ook op mijn af te reageren. Was ik vergetem erbij te zetten.

smiley

Hallo

Je hebt daar een man van nog geen jaar zitten waarbij de hormonen door zijn lijfje heen gieren ,waarom heb je een broedblok opgehangen ( wil je jongen van ze )of omdat ze zich steeds aanbied.
Ook vogels doen het omdat het lekker is en niet omdat ze speciaal kleintjes willen maken .
Ik zou het blok eraf halen en de inrichting van de kooi veranderen ,ze lekker veel eruit laten .
Ik denk dat je dan na een week weer een stel leuke vogels hebt door het aanmoedigen met het blok worden ze heel broeds en erg fel !!
En de man is nog erg jong die weet nog niet hoe het moet ...

Groetjes Conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht