20 april 2024, 03:12:06

Agressieve man na plaatsen pop

Gestart door Jeru, 13 februari 2013, 00:58:23

« vorige - volgende »

Jeru

Hallo,

Sinds een paar dagen heb ik een pop geplaatst van ongeveer een 3/4 jaar bij mijn bijna jaar oude man. Sindsdien is het mannetje enorm agressief op het moment dat wij haar willen kroelen. Hij valt sowieso eerst haar aan, waardoor zij bang wordt om gekroelt te worden door ons. Zij was enorm tam toen we haar hier kregen, daar is nu al een heel stuk van weg door zijn gedrag.
Hiervoor heeft hij dit gedrag nooit zo vertoont behalve in zijn nachtkooi.
Hij heeft mijn handen enorm aangevallen tot bloedens toe de afgelopen paar dagen, het lijkt bijna alsof zijn hele karakter veranderd is sinds de pop erbij is. Is er iets wat we hieraan kunnen doen? Zodat we beide valkjes gewoon kunnen aanhalen? Of is dit gewoon hoe een mannetje gaat doen als er een pop bij komt? Ik vind het namelijk erg sneu voor de pop op dit moment.

carco

De hormoontjes van je mannetje gaan opspelen , hier kan je niet erg veel aan doen.
Normaal gesproken is niet niet blijvend.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Jeru

Maar hoe kan ik het beste omgaan met de situatie in dit geval? Wat ik op dit moment soms doe is dat ik mijn mannetje even apart zet en gewoon aandacht aan het popje kan geven zodat zij ook gewoon aan ons kan wennen. Daarnaast krijgt hij gewoon aandacht als hij niet in de kooi zit, hiermee hoop ik te voorkomen dat het jaloers gedrag is of gaat vertonen.

carco

Ik denk wel dat je hier goed aandoet.
De schuldige, in dit geval, hij dus weghalen en als het ware straffen voor zijn gedrag.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Jeru

Vandaag bijt hij ook in een keer vanuit het niets, hij zat op mijn hand en beet gelijk. Zou het uitmaken of ik er een man bij zet in plaats van een pop?

carco

Ik denk het niet, de man lijkt me nogal dominant en als je er een andere man bijplaatst heb je kans dat het tussen hun echt knokken wordt.
Klik op het plaatje voor onze site!




Jeru

Ik bedoelde ermee niet nog een man erbij, ik bedoelde de pop weghalen en er een man bij zetten.