5 mei 2025, 14:21:45

Waar kopen?

Gestart door Piwi, 26 februari 2013, 20:10:06

« vorige - volgende »

Piwi

Hoi ik vroeg me af of iemand ervaringen heeft met 4animals in Rijswijk?
Wij willen daar een 2de valkje aanschaffen.
Hoor het graag, bedankt vast. Groetjes

carco

Niet doen!
Is een zeer slechte zaak.Net als Dennis papegaaien ook niet doen.
Je kan beter een goede kweker zoeken.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

DianaM

jammer dat er geen lijst of keurmerk is voor goede kwekers en fokkers van andere dieren...

Johny en Evelien

Er zijn genoeg goede kwekers bv hier op het forum of je kan de licale parkietenvereniging vragen. Op dit moment is het aanbod minder omdat het geen kweekseizoen is. Er zijn wel kwekers die nu jongen hebben, zij kweken binnen. Wij hebben ze buiten en de blokken gaan er pas half maart in. Let bij het kopen goed op de huisvesting, is het schoon etc, dat de vogels de eerste 7 tot 8 weken bij de ouders zijn en door hen worden gevoed. Ik vergelijk het altijd met een hond, iedereen vindt het normaal dat een pup bij zijn moeder blijft tot 8 weken. Een valkje van 8 weken is makkelijk tam te maken, zeker als de kweker de jongen 2 x per dag met de hand oppakt uit het nest om de ontwikkeling en gezondheud goed in de gaten te kunnen houden.

veel succes!
Evelien
Funky, Lady, Bandit, Ravi, Duke, Yukiko, Layla, Zen, Angel, Charlie, Shadow, Tai, Chi, Happy, Lulu en Jewel
www.funkytownbirds.123website.nl
www.werkgroepvalkparkieten.be
www.artandjewelrybyevelien.nl

carco

Klopt, maar google maar eens op 4 animals of Linda en Dennis papegaaien. Dan kom je genoeg tegen.

Ik denk dat je je zo al een eind voor kan bereiden.

BiancaS

Hoi hoi, de reacties hierboven kan ik alleen maar onderschrijven. Ga aub naar een goede hobby kweker, bijv. hier op site. Kweker waar ik valkjes van heb staat niet op site maar zou ik zo weer naar toe gaan. Zijn niet de goedkoopste valkjes maar wel tam, gezond en als er wat is kan ik altijd met vragen terecht of voor hulp. Dat zie ik dan maar als service van de zaak. En ook dit laatste is erg belangrijk! :-)

Piwi

Ok dankjullie ga daar dan maar niet heen..
Weet iemand een goeie kweker in Zeeland?

carco

In Zeeland ken ik wel Pita van het forum.
Alleen jongen zul je op het moment niet vinden omdat het seizoen nog niet begonnen is.

Piwi

Oké kan deze niet vinden :( maar ga morgen kijken in Rotterdam bij een particulier zelf opgevoed, super tam en lief. Ben heel erg benieuwd.

Patrick

Zou vragen welke medicijnen ze krijgen......... Als ze de ene kuur na de andere hebben gehad zou ik bedanken en op zoek naar een ander gaan. Een goede kweker die het voor zijn hobby doet heeft geen overvolle medicijnen kast met allemaal kuurtjes.
Goede voeding is belangrijker als een vitaminen kuur. En met 1 simpele vraag aan een onbekende welke medicijnen die gebruikt leer je in 1 keer heel veel ;-)

Soms moet je ook geduld hebben als je een goede valkparkiet wilt kopen waar je lang plezier van zult hebben. Wil je snel een vogel kan je naar een dierenwinkel gaan of een handelaar (loop je de meeste kans dat je een zwakke vogel krijgt of 1 die ziek is wat je niet per direct gelijk hoeft te zien).

Gr,

Patrick
Lid van Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.nl

Sven de Valk

De meeste kwekers hebben maar een paar koppels. Deze hebben na mijn idee altijd wel goede jongen omdat ze de vogels goed kennen en weten waneer er iets met ze is. Ik heb 6 valken en merk meteen als het met 1 niet goed gaat. Ik sta ook een half uur in mijn voliere. Je hebt ook grotere kwekers die goed zijn maar sommige hebben zoveel dat het puur om de winst gaat en niet het welzijn van de vogel. Ze hebben meestal zoveel vogels dat ze niet zien waneer een vogel niet lekker is. Nogmaals je hebt wel kwekers die groot zijn en goed, meestal hebben deze veel vrije tijd en kennen ze hun vogels door en door en gaat het niet om de winst. Want de meeste hobby's kosten geld, ook deze.

Suus91

Ik heb zelf een oproepje geplaatst bij Te koop / gevraagd.
En via dat board heb ik nu zelf 3 prachtige valkparkieten erbij sinds afgelopen woensdag waarvan ik zeker weet dat ze helemaal gezond zijn, en ze komen ook weg bij een echte parkietenliefhebber net zoals ik zelf ook ben.

Zelf was ik ook nog gestuurd naar deze site: http://grasparkiet-online.eu/phpBB3/index.php?sid=fae9c141de96527336d925be705ad484

Misschien ook het proberen waard ;)
Ik zelf heb aangegeven dat ik geen rijbewijs of ov heb en het baasje had zelf aangeboden ze te komen brengen met kooi en echt alles waar ik haar erg dankbaar voor ben.
Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky