2e valkparkiet erbij, en het tam maken?

Gestart door Enidarienh, 23 februari 2013, 15:47:55

« vorige - volgende »

Enidarienh

Hallo,

Ik zie hier een hoop topics over het aanschaffen van een 2e valkparkiet, maar er staat weinig over in wat betreft het tam maken van de 2e?

Ik heb een vermoede dat mijn Pietje eenzaam is omdat hij altijd schreeuwt als ik weg ga.

Waar ik bang voor ben is hoe je de 2e tam krijgt als er al een is.
Gaat dit juist makkelijker omdat Piet het goede voorbeeld geeft? Of gaat dit juist moeilijker?

En moet je de nieuwe dan eerst tam maken voordat je m bij de ander in de kooi laat?

Groetjes Eef

BiancaS

Hoi hoi, een tweede valkje erbij nemen is een super goed idee. Wat betreft tam maken hoeft dat helemaal geen probleem te zijn. Wel adviseer ik je om dan tamme herplaatser in huis te nemen of een valk die qua basis al  handtam is gemaakt bij een goede hobbykweker. Je betaalt hier meestal wat meer dan bij een dierenwinkel maar mijn ervaring is wel dat de basis gelegd is en de valk meestal niet meer bang is voor handen. Altijd goed navragen wat handtam is...bij de ene kweker is dit dat valk niet bang is voor handen bij de ander is dit dat je valkje al kunt vastpakken zonder gebeten te worden, kunt kroelen met valkje etc. Ik ga voor dit laatste altijd en vraag ook altijd naar karakter bijv. rustig of druk. Aangezien ik erbij werk kan ik niet 24 uur per dag een valkje tam maken maar is ie al handtam dan kan ik m wel tammer maken en tam houden. Ik had eerst twee super handtamme popjes. Eén is helaas overleden. Nu heb ik een valkje erbij dat mannetje blijkt te zijn maar...ook hij is erg tam aan het worden, ook mede omdat het popje al erg tam was. Fluit mijn deuntjes al na, zegt zijn naam en...komt uit zichzelf, laat zich kroelen etc. Chico zal zich nooit graag laten aaien maar dat vind ik niet erg, hoort bij zijn karaktertje, ook die kunnen erg verschillend zijn, hou daar rekening mee. Succes!!