17 april 2024, 01:53:42

voliere baby's

Gestart door vincent, 10 februari 2013, 20:47:36

« vorige - volgende »

vincent

10 februari 2013, 20:47:36 Last Edit: 10 februari 2013, 20:53:58 by vincent
hallo,

ik wil binnekort een voliere in mijn tuin gaan maken voor valkparkieten maar misschien een beetje ver vooruit gedacht maar als je een nestje krijgt kan je ze dan binnen met de pap opvoeden en dan na 8 weken als ze zelfstandig eten weer terug zetten in de voliere?

Groetjes en alvast bedankt.

carco

Natuurlijk kan dat, maar waarom zou je dat doen?

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




vincent

nou een vriend van me doet dat maar die verkoopt ze ook en ze worden meestal sneller verkocht als ze aan mensen gewent zijn.

bedankt voor de reactie

Sacha

Misschien moet je even de zoekfunctie gebruiken en dan zoeken op "handopfok"....

Johny en Evelien

Beste Vincent,

Ik ben bang dat je het toch nog steeds niet helemaal begrepen hebt. Als je jongen hebt en je pakt ze een paar keer per dag even in de hand, komen ze ook in de voliere naar je toe als ze uit het blok zijn. Lokken met trosgierst, vertrouwen winnen en door het pakken als ze in het blok zitten, kun je goed zien of ze goed gevoerd worden, of er andere problemen zijn etc en zijn ze ook handtam! Je moet natuurlijk dat wel volhouden tot ze naar hun nieuwe huisje gaan.

Zelf ben ik elke dag minimaal een uur in de voliere ook als ze geen jongen hebben en zelf de niet tamme oudere vogels zijn niet bang maar nieuwschierig! We hebben al heel lang grasjes en daar werkt het precies zo. Als ik de voliere in kom ben ik behangen met onze grasjes en die waren echt niet allemaal tam toen we ze kregen!

Gewoon geduld, liefde en aandacht. Niet najagen rustig in de voliere bewegen, veel praten en vertrouwen winnen.

De ouders van de jongen zijn dé deskundigen als het gaat om het grootbrengen van jongen naar zelfstandigheid!

Groet Evelien
Funky, Lady, Bandit, Ravi, Duke, Yukiko, Layla, Zen, Angel, Charlie, Shadow, Tai, Chi, Happy, Lulu en Jewel
www.funkytownbirds.123website.nl
www.werkgroepvalkparkieten.be
www.artandjewelrybyevelien.nl

carco

Citaat van: vincent op 10 februari 2013, 21:56:25
nou een vriend van me doet dat maar die verkoopt ze ook en ze worden meestal sneller verkocht als ze aan mensen gewent zijn.

bedankt voor de reactie


En wil jij ze ook verkopen dan?
Beetje onzin ze op voorhand allemaal met de hand groot te gaan brengen.
Klik op het plaatje voor onze site!




bert95

ik heb zelf ook valkparkieten en ben er niet helemaal mee eens  als je met de hand groot brengt dat ze sneller verkocht worden  ik heb er elk jaar rond de 40 a 50 jongen en  ben ze meestal binnen een week kwijt  denk meer dat het ligt aan de prijs en mutatie die je hebt  dat je dan sneller verkoopt

Patrick

Denk dat de kwaliteit ook belangrijk is om een vogel snel te kunnen verkopen. In mijn ogen zijn handopfok jongeren slechter qua kwaliteit als jongen die door de ouders zelf zijn groot gebracht. Soms kan je niet anders en moet je wel met de hand groot brengen.
Een vogel tam maken kan je ook makkelijk als ze in het blok liggen zoals hier al eerder werd geschreven.
Vogels kweken is 1 maar met de hand groot brengen komt veel meer bij kijken.
Lid van Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.nl