4 mei 2025, 23:22:29

Nieuweling

Gestart door Sacha, 3 februari 2013, 11:07:20

« vorige - volgende »

Sacha

Hallo ik ben Sacha en sinds 12 januari in het trotse bezit van een valkje. Mijn zoon (7) mocht de naam bedenken....Lucky! Geen idee of het een mannetje of vrouwtje is maar aan gedrag en fluiten te merken denken we een man. Na de rui zullen we het weten want...het...is nu prachtig geparelt...haha daar viel ik op in de winkel wist toen nog niet dat deze nog wel eens konden verdwijnen...en het meisje van de dierenwinkel ook niet offfff hield wijselijk haar mond. Vier weken verder ben ik al zoveel van ons piepkuiken gaan houden dat het me niet kan boeien...al gaat ie eruit zien als een gier. Wat een geweldig beest!!! Vingers zijn (nog) doodeng maar met de stok gaat transporteren prima. Hij komt iedere dag uit zijn kooi klimt op schoot of op je schouder gaat heeeeerlijk bij me zitten dubben en is gek op oorbellen. Kortom nu al helemaal leuk. Mijn famiie en vrienden gaan nu zo raar met hun ogen rollen als ik over Lucky begin dus vandaar dat ik me hier heb aangemeld kan ik tenminste los gaan :-) wordt dus vervolgd....

Sacha

En dit is HET....

Sacha

3 februari 2013, 11:09:28 #2 Last Edit: 3 februari 2013, 12:22:31 by Sacha
Hmmmmm foto volgt...

Sacha

Kunnen jullie de foto nu zien ??? Ik zie alleen maar een linkje...ach al doende leert men  :-\

Mandy_Zazu

Welkom!
En wat een leukerd!  8)
Die kuif! Schattig!

sepke

Het is een mooie opaline.
M.v.g. Sepke

Kijk ook even op onze site.
http://houtsevalkparkiet.webklik.nl/page/houtse-valkparkiet

Sacha

Oh bedankt dat wilde ik nog vragen maar een opaline dus  ;D

Hoe meer ik me verdiep en hoe meer ik lees over valkjes...er moet er eentje bij  :D
Hij/Zij zit toch ook regelmatig alleen thuis en dat vind ik zielig! De aanschaf ging nogal onverwachts. Manlief is anti-anti-anti huisdier en hier ook niet mee opgegroeit. Ik heb al vaker pogingen gedaan voor een hond maar er is geen praten mogelijk en aangezien je een huisdier neemt voor het hele gezin....Dus toen enkele weken geleden een vriend vroeg of ik mee ging een valkje kopen voor zijn vriendin was ik natuurlijk stikjaloers want die stond ook al lang op mijn verlanglijstje...vroeger heb ik tamme grasparkieten gehad...maar die kuif <3. Manlief zei toen....ooh maar een vogel in een kooi vind ik geen probleem....tja de rest is historie.

Nu moeten we hem langzaam in de week zetten voor een nummer 2. Ik houd het forum en marktplaats dan ook in de gaten. Het liefste één die van kroelen houdt want ondanks dat Lucky al héél tam is, ik geloof niet dat hij van zijn angst voor handen afkomt. Het is wel al beter, als tie op mijn schouder zit te dutten dan doe ik het wel een stiekem maar zodra die oogjes open gaan....haha. Hij gaat heel soms op mijn vinger ziten maar niet uit zichzelf/spontaan.

Het mooie was dat ik heel veel energie en aandacht stop in het tammaken en waar ging Lucky het eerst op schoot zitten?

Duimen jullie dat het lukt om hem zover te krijgen?