10 mei 2025, 07:39:33

HELP, charly maakt vreemde geluiden!!

Gestart door kellaxy, 4 februari 2013, 20:58:00

« vorige - volgende »

kellaxy

Mijn valkje is nu zo'n 11 weken oud en begint net hele rare geluiden te maken. Het is een schor, schraal geluid en het eindigt een beetje met een hogere piep.  Het lijkt wel of hij pijn heeft ofzo. Maar misschien is dat omdat ik het geluid niet ken. Hij ziet er niet ziek uit, slaapt op 1 poot.  Tussendoor fluit hij wel gewoon normaal! Hij is vaak uit zijn kooi en zit dicht bij ons. Het is een man en is al aardig tam. Hij zat net bij ons op de bankleuning al 3 uur en ging toen zelf terug naar zijn kooi. Hij liep  naar zijn etensbakje, begon te eten, maar tussendoor maakte hij die rare geluiden. Het duurde best wel lang en wij schrokken ervan! Zelfs de honden stonden raar te kijken.
Wel hebben we het idee dat de rui begint, hij verliest hele kleine donsveertjes en is zichzelf vaker aan het wassen.
Hij doet het alleen in zijn kooi!

Wie weet wat dit is?? Ik kan het evt. opnemen maar ik heb geen idee hoe ik het moet plaatsen!

Groeten Kelly

Mandy_Zazu

Is dat niet zo'n bedelgeluid?
Als het valkje met de hand is gevoerd maken ze zo'n geluid als ze honger hebben.
Kan het ook fout hebben hoor,...zoek anders op youtube naar handfeeding cockatiel. Daar hoor je het geluid dat ik bedoel.