17 mei 2025, 20:41:05

vechtpartijen

Gestart door pietencorrie, 24 januari 2013, 19:24:52

« vorige - volgende »

pietencorrie

Hallo Allemaal

Om maar gelijk met de deur in huis te vallen ,zal ik beginnen met het verhaal uit te leggen.
Wij zijn geen kwekers maar ook niet on bekent met nestjes.
Wij hebben van het koppel waar we het nou over Hebben vaker een nestje gehad,maar nou is het heel extreem,vandaar dat we ons hier melden in de hoop dat iemand ons advies kan geven.

Het koppeltje heeft 3 eitjes en daarna niks meer.
Het popje zit overdag en 's nachts in de blok en gaat geen vechtpartij uit de weg als het mannetje zijn kopje ook maar naar binnen steekt,dan komt ze naar buiten en vecht door,terwijl er niks meer aan de hand is.
Ze vliegt het mannetje compleet aan en dat is zo zielig.
Ze liggen ook wel soms alletwee in de blok,dan is het even rustig,maar ineens begint ze weer.
Dit hebben wij nog nooit meegemaakt,maar wat moeten we hiermee doen,uit elkaar halen,of het nestje afbreken,ze heeft erop gelegen,toen een nachtje niet,toen wel weer,daarna weer een nachtje niet.
Ze staan wel binnen met verwarming,maar in de nacht gaat die lager.

Sorrie,dit was een heel verhaal,hopend dat iemand ons raadt kan geven.
Vriendelijke groet Piet en Corrie

Rocko

Ik denk dat je ze het beste even uit elkaar kan halen.. als ze op een gegeven moment ook niet meer naar het nestje omkijkt zou ik deze afbreken en ze erna weer rustig bijelkaar zetten.. succes

pietencorrie

Dank u wel voor u reactie.
Op het moment is ze al de hele dag rustig,maar dat kan zo ineens helemaal omslaan.
Ze laat het mannetje gewoon niet naar binnen,die zit op het stokje voor het gat met zijn kopje naar binnen ,verder durft hij niet en is trouwens ook onverstandig.
Wij hebben daarom besloten u advies op te volgen en ze een poosje in de grote kooi terug te zetten,want hier kan ikzelf echt niet tegen,zo zielig dit.
Heel erg bedankt
Piet en Corrie