6 mei 2025, 14:32:01

Charly doet nog niet zo veel!

Gestart door kellaxy, 16 april 2013, 22:10:05

« vorige - volgende »

kellaxy

Charly is nu zo'n 4 maanden oud en al aardig tam. Als je hem op je schouder zet blijft ie bij je maar hij doet niet zo veel. Hij komt niet 1,2,3 zelf naar je toe om bij je te zitten. Ik heb het idee dat hij zijn kooi veel te leuk vind haha! Hij heeft genoeg speeltjes en zolang we thuis zijn staat zijn kooi altijd open. Hij klimt dan op zijn kooi waar ook weer een klein speeltuintje staat met trappetjes en belletjes. Verder fluit die af en toe is een eentonige piep en soms ook heel veel hoge tonen achter elkaar. (bijv bij muziek of als de honden blaffen) Heel af en toe komt er een heel leuk deuntje uit maar dit hebben we nog maar een keer of 4 gehoord.

Charly houd niet van geaaid worden, kunnen we hem dit leren door hem vast te pakken regelmatig en het gewoon te doen of moeten we het hierbij laten?

Weet iemand hier of hij nog wat veranderd? Van verhalen hoor ik altijd dat valkparkieten zo leuk zijn en helemaal niet saai! Maar om eerlijk te bekennen lijkt ie nu wel wat saai hihi!

Ik ben benieuwd naar reacties!

Groetjes Kelly en Charly

Tamara8

Hee,
Als ie nog maar net tam is zal hij aan alles van de mens nog moeten wennen en later wel op onderzoek uitgaan. Maar elk valkje is anders, netzoals wij mensen dus het kan ook zijn dat ie het gewoon fijn vindt om op je schouder te blijven zitten:) Tijd zal het leren maar meestal gaan ze toch nog wel onderzoeken.

Veel plezier!

karinp81

Toen ik mijn valkje kreeg nu 2 mnd geleden kreeg ik het dringende advies om totaal geen speeltjes in de kooi te hangen. Zonder speeltjes gaat de aandacht naar jou. Ik heb er nu wel een aantal speeltjes in, omdat mijn valke supertam is en gezellig bij mij komt zitten als hij zin heeft.
Mijn valkje wou ook nooit geaaid of gekroeld worden. Ik kroelde hem in zijn nek als hij zich wastte. In het begin beet hij direct maar sinds afgelopen week heeft hij het door dat het heerlijk is en gaat er dan voor zitten zodra ik begin te kroelen.

Ik zou je valkje dus niet vasgpakken, dat gaat alleen maar negatief werken!

Fluiten doet mijn valkje hetzelfde als je beschrijft. Ik hoop dat de mooie melodietjes snel komen!