Valken-avonturen: hier mag een slotje op!

Gestart door carco, 13 februari 2004, 01:05:54

« vorige - volgende »

carco

Weer het één en ander gebeurd hier.
Omdat ik een ander soort vogel erbij toch wel leuk vind, is er nog een koppel bourkes bijgekomen.
Alles lijkt inmiddels zo'n beetje gewend aan elkaar en gaat zijn gangetje buiten.
De splendids laten zich al meer in de vlucht zijn, maar verkiezen het toch om binnen te zitten helaas.
De bourkes snappen het ook nog niet zo en heb ik 's ochtends een aantal keer naar buiten geholpen. ( naar binnen kunnen ze dan weer wel ??? )
Ook zijn Beau en Belle uit logeren.
Beau eiste echt het plekje van Punkie op en dat was niet echt de bedoeling.
Ze mogen toch nog niet mee doen met de kweek straks en hadden dan een kweekkooi ingemoeten.
Maar Beau wordt echt gek daarin (ws. ook omdat hij Pollie in de buurt weet)
Nu gaat Esther ( valkchico) dit jaar voor het eerst alleen in kweekkooien kweken en heeft al wat koppels apart zitten.
Beau en Belle zitten nu dus daar in de volière waar ze toch kunnen vliegen.
En dan zien we in juli zo'n beetje wel wat ze gaan doen , of niet  ::)


Cane, een roze (opaline) man


Lieve, een rubino (opaline lutino) pop


saampjes

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




smiley

zucht !!! vind dat roze zo mooi  :-* :-*
Een beetje verliefd ,ja ik zeg een beetje verliefd ;D ;D
Mooie foto's hoor !!

Groetjes Conny


bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Patrick

Blijft mooi die bourken.
Is normaal hoor dat ze langer binnen blijven zitten en minder snel naar buiten vliegen. Hier had ik dat ook met de bourken en bleven liever binnen zitten ipv naar buiten. Van binnen naar buiten ging minder snel als van buiten naar binnen.

Beau is op tournee dus. Hoop dat die deze keer wel de pop accepteerd en anders breng je hem maar weer terug :P

Gr,

Patrick
Lid van Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.nl

Wendy..


Leuk hoor een koppeltje Bourken erbij!!! Mooie roze kleurtjes  :D
Groetjes Wendy

Wil je meer weten over ons? Kijk dan op:

http://www.everyoneweb.com/Peardy/

"Peardy's Palace"  valkparkieten

       

animallovertje

Wauw!! wat een prachtig koppel zeg!
Nog 4 jonge valkjes beschikbaar!
http://valkendroom.webklik.nl/
--------------

*Esther*

Hey,

Leuk al die kleuren in je voliere.
Heb je alles bij elkaar vliegen?

gr Esther

carco

Citaat van: Patrick op 10 maart 2012, 19:37:07


Beau is op tournee dus. Hoop dat die deze keer wel de pop accepteerd en anders breng je hem maar weer terug :P

Gr,

Patrick


Zit er nog garantie op dan  :P

Citaat van: *Esther* op 11 maart 2012, 11:43:07
Hey,

Leuk al die kleuren in je voliere.
Heb je alles bij elkaar vliegen?

gr Esther


Ja alles vliegt bij elkaar.
Maar aan de bourkes moeten ze meer wennen als aan de splendids merk ik al. Dacht dat de laatste juist rustiger waren  ???
Maar tot nu toe vind ik de splendids veel relaxter als de bourkes. Ik denk ook dat ze het enger vinden omdat ze nogal wat geluid maken met het vliegen. De splendids doen dit niet, maar lopen heel veel over de grond heen te scharrelen.
Straks met de blokken zet ik ze apart omdat van beide koppels de poppen nog te jong zijn.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Hermien

Smul, smul, jammy, jammy, wat een lekker roze spul zie ik hier voorbijkomen. Ik moet uitkijken dat ik daar niet verliefd op ga worden. Mijn 'Vliegtuig' zou zich geen raad weten als ik hen op een dag met roze veren zou opzadelen. Die vlieger gaat niet op, maar wat zíjn ze móói.
Gelukkig ben je pas bij mij geweest, dus kan ik nu snel een keer naar Dordt komen voor de life bewondering! Wauw, mooi roze is nie leluk, hè?!

Groetjes met kusjes van mijn simpele 'valkenventjes'.

                                      :-*   :-*   :-*   :-*

Cherro


Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)


Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

☺ Pita ☺

Zeker weten , mooie kleurtjes ook!
Groetjes Petra.

carco

Zo, weer van alles aan de gang hier.
Voor ik de blokken er in gehangen heb heb ik eerst een mestonderzoek laten doen. Maar goed ook, want nu had ik weer cocciodose ::) Dus de vogels moesten eerst een kuurtje krijgen voor ze van start mochten gaan met kweken.
Afgelopen vrijdag controle uit laten voeren en toen was de mest schoon.Wat dus betekende dat zaterdag de blokken erin gingen :D

Iedereen is weer druk bezig en Akay had zondag een flinke jaap onder zijn vleugel die ik dicht gespoten heb. Nu wordt het al iets rustiger inmiddels.

Jamal en Freya zitten apart sinds een paar weken nadat ik Freya met Derrick betrapt had  :o Denk je een trouwe man te hebben zeg! Dus toch niet helemaal. Ik ben alleen bang dat zij haar nu gekoppeld voelt aan hem, want met Jamal doet ze niets. We zien wel en anders heb ik aan het eind van het seizoen een hele mooie getekende cinnamon witmasker te koop.

Wat ik al had gedacht is dat Yari een relatie begonnen is met de dames  :P Het is dus goed geweest dat Yasha weg gegaan is.
Ik was alleen heel erg benieuwd in hoeverre het uit zou pakken. Spongebob heeft nl nog nooit een man gewild. Maar Yari treedt dus met beide dames ;D Bofkont. Wordt straks druk in dat ene blok en een boel bevruchte eitjes. Die moeten dan maar her en der verdeeld gaan worden, anders is het wel erg veel.

Verder had ik gehoopt dat Quido nu eindelijk echt voor Pearl gekozen had na vorig jaar, maar helaas blijft hij Spik en Span lastig vallen  :( En zij kunnen dus echt de kweekkooi niet meer in, omdat ik ze dan niet de eitjes uit kan laten broeden.
En Spik en Span uitvangen waar je geen last van hebt vind ik ook onzin. Dit gaat dan toch ieder jaar weer terugkomen.
Dus ook Quido gaat verhuizen en voor Pearl komt er volgende week een nieuwe man in de hoop dat ze die wil hebben ( en andersom natuurlijk). Ook zij gaan dan in een kweekkooi.

Verder, best wel raar: zie ik ook Thian en Paley nog helemaal geen pogingen doen ??? Vorig jaar waren ze nog te jong, maar ze traden al regelmatig. En nu mogen ze en zitten ze maar buiten  ???

Verder doen Akay en Surya nog niets. Zij is volgens mij veel te tam: zit kippetje voor mij  ::) En hij vindt de blokken reuze interessant, maar met en voor wie hij er zit? Geen flauw idee  ;D

Dan als laatste heb ik weer een koppel splendids in de reservering staan. Ik vind dit zulke mooie en leuke vogels dat ik daar toch nog een koppel van bij neem. Gelukkig kunnen ze bij beide kwekers blijven tot het een beetje rustig is hier. Zij moeten nl ook een kweekkooi in tijdelijk.

O ja, zou ik bijna nog vergeten, maar binnen zitten de kakariki's Donald en Daisy weer op eitjes.Heel hard duimen dat ze dit keer bevrucht zijn.

Groetjes: Caroline.

Klik op het plaatje voor onze site!




Jaimy

Hey Carolien,

Leuk dat je de blokken ook heb hangen!
Dat je maar veel gezonde jongen op stok mag krijgen!

Gr, Jaimy

Larissa

hey hey

Ook wij wensen jou een sucsesvol jaar met kweken toe en dat je veel gezonde jongen op stok mag krijgen...
uiteraard blijf ik je volgen hier en daar....

Groetjes Larissa

Wendy..


Succes, ook hier staat er alvast 1 blok in.
Morgen ga ik er nog 2 ophangen!!
Groetjes Wendy

Wil je meer weten over ons? Kijk dan op:

http://www.everyoneweb.com/Peardy/

"Peardy's Palace"  valkparkieten

       

Jaimy

Hey Carolien!

Hoe staat het ondertussen bij jou? zijn er al koppels die een blok hebben gevonden?  ;)

Groetjes Jaimy