5 augustus 2025, 09:08:35

Valken-avonturen: hier mag een slotje op!

Gestart door carco, 13 februari 2004, 01:05:54

« vorige - volgende »

*Yvon

Hoi hoi

Wooouuwiiieee !!  ;D
Wat een boel donsjes bij jou.  ;D
Je gaat het nog druk krijgen als ze gaan uitvliegen.  :P  :D
Maar wel een leuke drukte.  :)

Groetjesssss Yvon 

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

carco

Waar ik al heel bang voor was is dus nu ook weer gebeurd  :'(
De albino bij Quido en Pearl lag dood in het blok en ook de bleekmasker is meer dood dan levend.
2 donsjes geboren: 1 witmasker en een pleegdonsje.
Wat nu?
Ik ben er ergens van overtuigd dat het door de verzorging van de ouders komt ( mn. dus Quido)
Het is voor het 3e jaar dat er mee wordt gekweekt (2e bij mij) en hij kan geen donsjes op stok krijgen.
Vorig jaar zijn ze helemaal door de malle molen gehaald en ik heb juist bij hun specifiek een mestonderzoek laten doen.
Ik heb nu een brief klaarleggen voor dr. Bastiaanse en ga morgen met de albino richting hem.
Ik wil nu weten wat er is, of het inderdaad wèèr iets is: wat ik me dus ergens niet voor kan stellen of dat ik ze ga uitsluiten voor de kweek.

Tsja en en wat dus niet de bedoeling was heb ik dus toch weer gedaan. De ziektekooi staat weer in de kamer.
Daar zitten de bleekmasker en de witmasker in. Ik denk dat de bleekmasker het niet gaat redden :-\
Het valt me op dat het in het begin goed lijkt te gaan en aan het eind dat heel de krop vol zit met grof zaad. Ik had al gezien dat ze helemaal niets anders eten dan trosgierst en zaad.
En bij de bleekmasker valt het me op dat zijn buik rood is  ???
Ik durf het risico toch niet te nemen om hun eigen jongen bij een ander koppel te leggen. Stel dat er wel iets zit wordt de rest straks aangestoken terwijl het juist zo goed gaat.
Het pleegdonsje van Manja heb ik bij Hagrid en Hedwig ondergebracht.
Het andere pleegei van haar ligt bij Derrick en Damali.
Het geelwangei is zo te zien niet goed meer dus ligt er nog.
En er liggen nu 2 nepeitjes in de kooi.

Wat is dit balen zeg, maar ik kan niet zeggen dat het echt als een verrassing komt.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Larissa

Ojeee, ik ga heel hard duimen dat het allemaal goed komt met deze ukkie's

Hoop ook dat het niet iets raars is...

S6 en sterkte met de ukkies

Knuffels

Gerdy

ach jee..arme ukkies
ik ga zeer zeker duimen dat deze kleintjes het gaan redden.

maar wat balen dat het zo moet gaan..ik ben heel erg benieuwd wat er uit het onderzoek gaat komen.

en ach toch je ziekenkooi neergezet..nou ik kan me dat wel voorstellen hoor..je wil toch alles doen voor die ukkies.

heel veel sterkte.

gr gerdy

Caroline

Shit meid, wat ontzettend balen.  >:( :-\

Ik duim voor je iniminie donsjes, ze hebben weinig kans maar ik weet dat je je best doen.

ALs het pleegjong van Manja al gevoerd is door Quido of Pearl kan deze ook zo hetgeen de andere dons dood aan ging door hebben gegeven Hagrid en Hedwig en zij zo ook weer aan hun eigen jongen .... zo ging het bij mij fout met de zieke kaboutertjes een aantal jaar geleden.  :-\

Laten we hopen dat dit niet zo is en dat er gewoon verkeerd gevoerd wordt door Q & P. Alleen zaadjes is ook niet te verteren voor pasgeboren donsjes en dit kan ook de doodsoorzaak zijn ...  :'(

Sterkte ....   :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

TheaV

:censuur
Wat is dit errug....!!!
Ik duim weer mee en hoop dat het niet is wat je verwacht......

Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

patty_dordtse valkjes

Hoi,

Hopelijk komt er niks uit wat bastiaanse zegt en ligt het aan de ouders...

heel veel sterkte en succes  :-*
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

*Esther*

Jeeej baalen zeg.
Hopelijk komt het door de slechte verzorging en hoef je niet met medicatie in de weer.
Sterkte straks.

gr Esther

carco

Even snel: de bleekmasker is er ook niet meer wat ik al wel verwacht had :-\
De witmasker is heel erg levendig en heb ik al gepapt.
Het kleintje bij H en H is netjes gevoerd en het ei bij D en D piept.
Dr. Bastiaanse is er niet en ook dr. Maas niet  :(
Ik ga wel naar Waalwijk: ze hebben het even nagevraagd en daar zit ook een dr. Kamp die aardig wat van vogels af weet en sectie kan verrichten. Zo niet dan kunnen zij hem doorsturen naar iemand die echt specifiek kan gaan zoeken op virussen ed.
Mestonderzoek kan dr. Kamp in ieder geval dus dat neem ik ook mee.
Een begeleidende brief zit erbij.

Ik kan me tot nu toe niet voorstellen dat het iets is en ga het steeds meer aan de verzorging wijten.

Vanmiddag gaat het blok eraf en ze mogen pas weer als de andere ook voor de 2e ronde gaan. Hopen dat ze dan gelijk lopen zodat ik alle eitjes over kan gaan leggen. Hopen dat dan gaat blijken of het aan hun ligt.
Maar ik begin er toch ook steeds meer naar te neigen dat Quido dus wèl een geelwang is. Joepie kan ik albino geelwangen kweken  ::)

*Manon*

Bah wat een toestand weer bij jou!

Hopelijk komen er geen nare dingen naar voren bij de sectie..

Succes meid!

Enne... jaaaaaaa geelwang albino's.....  :P :P :P

Groetjes Manon

Cherro

Joh wat een gedoe :(

Ik denk, zoals je het beschrijft, dat het idd aan de verzorging ligt, als ze zo grof voeren krijgen ze gelijk al niets binnen, dus dat is alleen maar nadelig  :(

Ben benieuwd hoe t overgebleven donsje het de komende dagen gaat doen en wat de uitslag van sectie gaat zijn.

:-*

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

carco

Ik ben net terug en er is het volgende afgesproken:
het kleinste donsje, de albino dus gaan ze zelf nakijken( swaps afnemen en de gemakkelijke dingen) mestonderzoek gaan ze straks ook doen en hoop ik vandaag nog de uitslag van te weten.  ( Dan weet ik ook een beetje wat ik met de witmasker aan kan.)
De ''bleekmasker'' wordt opgestuurd naar professor Dorrestein en helemaal nagekeken op alles. Dit gaat wat langer duren.
Ik heb bewust voor dit gekozen omdat de bleekmasker de oudste was en hij dus echt helemaal vol met zaad zat.
De andere laat ik daar onderzoeken omdat dit sneller is en ik dan misschien al iets weet vandaag.

smiley

Hallo Caroline

Ik weet niet wat ik lees  :o :o kan helemaal begrijpen dat je hier enorm van baal .
Steeds weer het zelfde liedje , weer donsjes verliezen ,de pijn en ellende en alle ritjes weer naar vogelartsen .
Het word tijd dat je eens duidelijkheid zou krijgen ,wat is er hier nu aan de hand???
Ik hoop dan ook dat ze er snel achter zijn waar je mee te maken hebt !!!
Knuffel van mij kan je wel gebruiken  :-* :-*

Conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

carco

Zoals ik wel gedacht had was de ontlasting goed.
Dr. Kamp heeft contact met dr. Maas opgenomen en die gaat morgen zelf de sectie verrichten omdat hij dit vorig jaar ook gedaan heeft bij ze.
Als hij iets weet word ik gebeld.
Het andere donsje houden ze tot maandag in de koeling omdat het morgen koninginnedag is en het anders bij de post ligt te liggen  :-\

TheaV

Je verdient een knuffel en een opkikker!!
Bij deze... :-*
Weet verder ook niets te zeggen, Alleen
:censuur

Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/