Valken-avonturen: hier mag een slotje op!

Gestart door carco, 13 februari 2004, 01:05:54

« vorige - volgende »

smiley

Hallo !!!

Heb je al iets nieuws te vertellen ???  alles goed !!

Hier is de liefde helemaal opgelaaid tussen Shai en Stormy
Die zitten gemiddeld 5/6 keer per dag op elkaar !!!
Als dat geen bevruchte eieren oplevert dan weet ik het niet meer ....


Groetjes Conny


bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

carco

Donderdagmiddag ben ik op controle geweest met Donald en Daisy. Zo te zien waren ze van de mijt af  :D Ik moet ze wel over een maand nog even behandelen.
In de ochtend had ik Quido en Pearl in een bakje gezet en Derrick en Damali in een ander bakje en heb zo dus de ontlasting opgevangen.
Van beide koppels was het goed  :) Dus voor mij betekende dat groen licht wat betreft de blokken.
Vandaag dus aan het passen en meten geweest en alles hangt.
( Ging wel even in gedeeltes, want ik moest tussendoor nog naar de voetbal: het nachthok was dus heel lang verboden terrein voor ze  :P)


links 4 blokken



rechts 4 blokken en boven het invlieggat 2

Alles is nu binnen op ontdekking uit: het heeft nog geen half uur geduurd nadat ze het nachthok weer in mochten.
Nu duimen dat alles goed gaat en de goede voor de goede gaan.
Aan de 3 kweekkooien zitten de blokken ook al voor het geval dat.

Maandag staat er een afspraak voor Spongebob gepland bij dr. Bastiaanse: zij krijgt dan een spierversterker voor haar pootjes. Hij vroeg of er knobbels opzaten, want anders zou het jicht zijn, maar gelukkig is dit niet zo.
Het is de bedoeling dat de pootjes op deze manier niet erger worden en ze ze weer wat beter gaat gebruiken.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




smiley

Hallo Caroline

Ziet er goed uit  ;) netjes zo al die blokken .
Op naar veel mooie jongen dit jaar  ;D ;D ;D

Groetjes Conny


bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

ManjaV

Hey Caroline,

Dat ziet er goed uit :D
Leuke foto's had je trouwens geplaatst van je valkjes. Heel heel lief  :-* :-*

Fijn dat Donald en Daisy verlost zijn van de mijt!
En hopelijk komt het weer goed met het pootje van Spongebob.

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Caroline

Leuk al die blokken op een rijtje ...

Spannend weer hoor, ik hoop dat je een heel goed kweekjaar mag hebben en wens je veel succes!!  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

carco

Ik hoop het ook dat het beter gaat dan vorig jaar.
De eerste dag heb ik eigenlijk best staan te genieten. Er gebeurt behalve gejaag nog niet zo heel veel.
Maar ik vind het wel mooi om te zien hoe een valk ineens totaal van gedrag kan veranderen als er blokken hangen.
Derrick en Damali zijn duidelijk de baas en vooral Damali is zeer fel: gillen dat zij kan   :o Alleen de blokken hangen net iets hoger dan vorig jaar. 1 Vogel kan er op, maar er op wippen gaat echt niet en zij denkt dat dit dus wel kan   ::) Arme Derrick kon er echt niet opkomen. Worden loze eitjes zo  :P
Punkie en Pollie heb ik al zien wippen.
Quido en Pearl een poging tot, wat niet helemaal goed ging.
Spik en Span zijn het drukste bezig, maar worden steeds gestoord , door weer, Quido   >:( Volgens mij wil hij nog steeds iets met Span, is dus wel flink balen.
Quido had ook al bloed aan de poot zitten.
Ik wil het toch nog aanzien, anders moeten Quido en Pearl maar weer apart   :(
Hagrid is de leukste wat versieren betreft: die houdt hele verhalen en je verstaat er helemaal niets van.
Spongebob en Noo Noo zijn ook al druk bezig en de andere lijken toch wel de goede koppels te vormen, behalve Yari en Yasha natuurlijk.
Verder kijk ik er wat relaxter tegenaan als vorig jaar ( wordt vast nog wel anders) dus we zien allemaal wel.

Bij Esther is het minder: zij heeft de eerste dode pop al van het jaar  :'( Ze was zelf in Dordrecht en hoorde van haar vriend dat ze de hele dag al op de grond zat. Op haar advies heeft hij haar uitgevangen en onder de warmtelamp gezet, maar net is ze overleden.
Het zal ws. legnood geweest zijn, maar ze wil toch sectie laten doen. Het was de pop van het koppel waar ze lutino mannen mee kon kweken.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




smiley

Hallo Caroline

Ik baal met jullie mee  :'( :'( je word er zo verdrietig van .
Steeds weer ellende bah !!

Groetjes Conny



bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

*~Romilda~*

Aaah caroline,dat is echt zieligg!!
Voor de rest leuk nieuws!!Echt grappig dat ze zo hun gang gaan,lijkt me wel heel leuk om te zien!!
Groetjess romil

christel

vreselijk nieuws hoor van amerillo :'( Maar ik wens jou een leuk en vruchtbaar kweeksezoen toe en natuurlijk duim ik extra voor spik en span ;D Ik ga je boekje goed volgen hoor maar dat had je wel gedacht denk ik hihihi

groetjes christel :-*

Caroline

 :'( :'(

Wens Es sterkte van me.

Groetjessssssssss
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

patty_dordtse valkjes

Heb je mooi opgehangen hoor.

Hopelijk nu een goed kweekzeisoen.

sterkte voor Esther zeg weet hoe dat voelt :'(

:-*
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

carco

Wat een agressie toch :-\
Allemaal bebloede pootjes , maar verder gaat het wel hoor. Het zal vanzelf wel minder worden vermoed ik.

Gisteren met Spongebob ( en Noo Noo mocht mee) naar dr. Bastiaanse geweest om een spierversterker te halen.
Het kan met de spreidpootjes te maken hebben en omdat ze steeds Noo Noo voert is ze waarschijnlijk wat minder sterk. Het zit ook vnl. in het linkerpootje waar minder kracht in zit: dit was ook het pootje wat destijds het meest naar achteren stond.
Ze was zo lief daar  :-* Gekke beest ging gelijk na het prikje kippetje zitten  ::)  :P

Alles weer eens goed in de gaten gehouden.
Yari was heel dominant naar de blokken toe, maar dat zijn er wel meer dus op zich niet erg, ware het niet dat hij het niet voor een popje doet  :(
Toen Yasha dan ging kippen voor Thian en hij er op in wilde gaan ( werden gelukkig gestoord door herrie bij de buren, daar zijn ze met dakbedekking bezig en de ladder staat zo'n beetje tegen de volière aan, dus steeds heel erg eng natuurlijk al het beweegt  ::) ) heb ik deze 2 uitgevangen en apart gezet.
Ik verwacht er niet veel van en dan ga ik toch keuzes maken die ik niet graag doe, maar dit is het 2e jaar al dat het zo loopt en ik kan niet bezig blijven.
Vooral Yari vindt het niet leuk om daar te zitten en gilt de hele boel bij elkaar. Heeft ie pech want hij mag er toch niet uit :-X

Vanmorgen ook de knoop doorgehakt met Quido en Pearl.
Spik en Span kunnen nooit bevruchte eitjes krijgen als hij zo'n stoorzender is.
Ook zij zitten dus weer in de kweekkooi net als vorig jaar.

De andere koppels zijn flink bezig, behalve de bleekmaskers : daar zijn beide poppen ook pas van mei, dus erg vind ik dat niet.
Gekoppeld lijken ze wel.

Gisteren heb ik trouwens ook de blokken laten zakken.
Ik bedacht me dat Derrick en Damali binnen altijd op de grond traden en sinds ze vorig jaar buiten zaten ze dit op de blokken deden. Volgens mij kunnen ze het niet op stok of zo ???
En aangezien ze nu ook niet op de blokken konden komen heb ik alles iets naar beneden gehaald.
Zo wordt je tenminste lekker zoet gehouden  :P

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




bobbie

Jeetje, balen zeg bloedende pootjes. Hopelijk is er snel rust in de tent en vindt iedereen zijn favo-broedhok en gaan ze in harmonie kolonie-broeden ;D.

Het blijft schipperen maar gelukkig heb je een behoorlijk inzicht in het valkjesleven en weet je altijd op de juiste manier er op in te spelen. Succes.

En hoe is het met Nano en Nero? Zoeken ze al toenadering tot elkaar? Geen eitjesregen meer?

Groetjes, Nel :)

carco

Vanmorgen miste ik Punkie en Pollie. En ja hoor, het eerste ei van het kweekseizoen is een feit  :D
Ik merkte al dat ze de laatste dagen buiten weer wat rustiger waren en zag bij sommige al een eierkont. Ik had het dus al wel verwacht snel iets te vinden.
Was alleen even zoeken waar ze zaten  :P Gelukkig kwam Punkie even uit het blok.

Ook heb ik een knoop doorgehakt.
Ik wil Quido verkopen  :( Het is een ontzettend leuke vogel, maar het klikt na 2 jaar nog niet met Pearl. Wel van haar kant hoor: zij wil wel. Maar hij wil niets van haar weten. Ik zie haar constant kippetje zitten voor hem ( op de cam) en hij reageert daar ontzettend agressief op. Heel raar, want ik vermoed dat dit vorig jaar de eerste ronde ook zo gegaan is. Alles was toen onbevrucht, maar hij broedde toen wel heel braaf mee  ???
De 2e ronde was alles wel bevrucht, maar zijn de jongen niet grootgebracht doordat ze de megabacterie bij zich droegen.
Aangezien het nog steeds niet veranderd is zal dit zo blijven.
Ik wil Pearl wel aanhouden en daar komt dan een andere man voor in de plaats.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.