Valken-avonturen: hier mag een slotje op!

Gestart door carco, 13 februari 2004, 01:05:54

« vorige - volgende »

*Manon*

Gelukkig dat het allemaal goed is gegaan!

Hopelijk mag ze snel naar huis om verder aan te sterken.

Liefs Manon  :-*

ManjaV

Hey Caroline,

Dat gespreid met de vleugels enzo doet Sweety ook wel eens bij Liron  ??? ??? En haar staartje spreiden en tikken met haar snavel. Net als een mannetje ;D
Maar dat gedraai van Yasha om Yari heen is ook wel heel erg apart ;D ;D Hihi, lijkt me een grappig gezicht...

Ik ben heel benieuwd hoe Daisy de nacht doorkomt en hoop dat ze morgen weer lekker naar huis kan, naar Donald...

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

*~Romilda~*

Zow wat erg joh!!jeetje...gewoon een pootje kwijt..heel veel sterkte :-* hopelijk geeft coco je een hoop liefde en chaya en harry ook hoop ik..Hoe gaat het tussen die drie?
Groetjes romilda

Caroline

Jeetje, ik heb er nog steeds een naar beeld bij, Daisy met het het bengelde pootje.  :-[

Fijn dat de operatie in ieder geval goed is gegaan. Hopelijk mag je haar straks ophalen en kan je haar thuis lekker gaan verwennen.

Geef haar maar een dikke knuffel van me.

====

Gekke geelwangen, vertel mij wat ...

Sinds kort wippen Tommy & Isabella en als ik ze betrap op het einde (als Tommy klaar is  :P ) staat hij bovenop de rug van Isabella met zijn vleugeltjes helemaal gestrekt en maakt kusgeluidjes, zegt hallo hallo en fluit het bouwvakkersdeuntje voor haar .... de gekke vent.  ;D ;D

Sterkte vandaag met Daisy, hoe is het met jezelf, al van de schrik gekomen??

Liefs Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

carco

Vanmorgen rond half 11 naar Prinsenbeek gebeld en Daisy bleek te springen om naar huis te gaan  party
Toen ik haar ging halen zat ze nog in een gewone kooi en moest ze even overgezet worden in haar bakje.
Over 2 weken moet ze voor controle komen en ik ze krijgt voor 10 dagen antibiotica.
Dr.Bastiaanse vroeg nog even of ik nooit een bekeuring kreeg omdat ik er steeds zo snel was  ;D
Hihi, vandaag had ik  heel netjes gereden, maar gisteren dacht ik nog wel bij mezelf : ik hoop niet dat ik aangehouden word, want toen reed ik wel erg hard ja. Maar goed ik zit er binnen 20 minuten, dus dat is eigenlijk vlakbij.
Donald en Daisy hebben nog niet bij elkaar gezeten omdat Donald lekker los is en Daisy in de kooi zit. Alhoewel...dametje was net al weer ontsnapt ook  ::)
Ik wilde de kooi schoonmaken en zij peerde hem gelijk door het deurtje. Ze is de streken dus nog niet verleerd gelukkig. Ook heb ik haar al zien spelen en zien eten.
Ik kreeg haar wel snel de kooi weer in: ik wist niet hoe het ging met ''opstappen''. Nou ja de kakariki's zijn wel een apart slag want ze stappen niet op, maar springen op je hand of op je hoofd om de kooi weer in te gaan.
Na linea recta weer naar boven te zijn gevlogen kwam ze daar op mijn schouder zitten en kon ik haar de kooi inzetten. Voor vandaag wil ik haar zeker nog rust geven nl.
Ze is wel iets schuwer nu, maar dat komt wel weer goed denk ik.
Het is wel een eng gezicht hoor dat stompie: het is natuurlijk nog vers en ziet eruit als rauw vlees  :-X

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




*~Romilda~*

Aaah gelukkig!
wat een verhaal:( echt zielig:(maar wel echt spr dat ze vloog en speelde enzo lijkt me!
Sterkte met haar!groetjes romilda

Rianne

Zal wel fijn voor je geweest zijn om te zien dat ze nog dezelfde Daisy met dezelfde streken is :) Ik hoop dat de wond mooi geneest en ze er geen last van krijgt.

Caroline

Ja, lijkt mij ook griezelig hoor.

Ik had het ooit met een nachtegaaltje, deze moest ook geamputeerd worden aan een pootje nadat ik hem in de kooi vond met een open beenbreukje. Hij kon er gelukkig ook goed mee overweg.

Ik hoop dat jou deze ook snel weer helemaal de ouwe Daisy is.  :D

Groetjessssssss
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

carco

Ik zie dat Daisy wel moe word met 1 pootje hoor.
Ik heb een heel mooi zitstokje in de kooi zitten en daar lag ze gisteren echt languit op. Ook heeft ze op de grond geslapen. Ze zit wel vaker op de grond, maar merk dat ze het nu vaker doet.
Donald joeg haar een paar keer flink door de kooi heen, maar ook dat konden ze al goed: krijgertje spelen: alleen nu kan ze niet zo snel weg komen en dat is wel triest om te zien.

Verder heb ik ook een niet zo slimme zet gedaan geloof ik :-\
Maandag heb ik bij Harry een blok opgehangen , met het idee, je weet het maar nooit. Als Coco haarzelf aanbiedt heb je kans dat hij er op in gaat.
Hij zat er natuurlijk gelijk in.
Nu gisterenavond is Harry in het blok gaan slapen  :'( Zo zielig: wat moet ik hier nu weer mee  ??? Vanmorgen zag ik dat Coco het blok in wilde gaan, maar dat mocht natuurlijk niet van hem. Terwijl hij toch wel om haar heen loopt te draaien. Hij weet zich gewoon geen raad. Overdag kan ik hem wel schieten, maar met de avond zitten ze alle 3 bij me en is hij zo lief  :-*
Ik weet het niet meer wat ik nog meer kan doen eigenlijk :-\ Esther heeft al aangeboden hem bij haar te brengen om de cirkel te doorbreken, maar ik weet niet of ik hem wel kan missen. Maar er moet wel iets gebeuren.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Larissa

Hey Carco

Tjeetje wat is het toch wat met Harry, hoop dat hij gauw een keuze kan maken en dat hij gauw zijn draait vindt.
Misschien is het wel een optie om te overwegen om op die manier de cirkel te door breken
Weet zoiets is moeilijk, maar soms de enige manier

S6 met het maken van je keuze

groetjes Larissa

Rianne

Ik ken verder het verhaal omtrent Harry niet, ik begrijp wel uit wat ik af en toe lees bij de recente berichten dat het niet lukt om hem te koppelen. Zelf zou ik het dan maar zo laten en lekker dat kroelvalkje behouden wat 's avonds gezellig bij je komt zitten. Dit is voor jou frustrerender als voor hem lijkt mij.
Wat Daisy betreft, je zou even kunnen informeren bij mensen die een valkje met 1 pootje hebben (gehad) wat je zou kunnen aanpassen in de kooi om lekkere zitplekjes te maken.

biene

26 januari 2011, 12:21:40 #6311 Last Edit: 26 januari 2011, 12:23:28 by biene
Fijn dat het goed gaat met Daisy  :) .
Ik heb laatst toevallig een post van iemand gelezen op een ander forum die een vogel heeft met 1 pootje. die had in de kooi wat plankjes gemaakt om op te zitten en tussen die zitplekken wat trapjes:
http://www.bunnybin-winkeltje.nl/?page=catalog&view=category&cat_id=55
(Trapjes zagen er zo ongeveer uit. hoop dat ik deze link mag plaatsen ;) )
maar als Daisy er goed mee klimt zijn trapjes natuurlijk niet nodig :)
Hierdoor kon de vogel toch wat hogerop en ontspannen zitten.
sorry kan het topic niet meer terugvinden.
maar als Daisy er goed mee klimt zijn trapjes natuurlijk niet nodig :)
hopelijk heb ik t een beetje duidelijk uitgelegd  :P

groetjes Sabine

*~Romilda~*

Aach..vind het echt sneu voor daisy!Hopelijk leert ze er goed mee omgaan,,
En zijn ze om elkaar heen aan het draaien?Dus harry ziet coco toch wel een beetje zitten?Zal voor coco wel raar zijn geweest,zoon blok..zal ze wel aan het ontdekken zijn geweest:)Hoop dat harry toch nog een beetje veranderd voor je..echt zielig zo..Ik wens je veel sterkte met daisy en de rest van de birdies!!
Groetjes romilda

bobbie

26 januari 2011, 14:29:36 #6313 Last Edit: 26 januari 2011, 14:33:37 by bobbie
Ach jeetje, arme Daisy. :-\

Zoals je weet heb ik jarenlang een valkje gehad met 1 pootje, Yuki. Wat voor hem heel belangrijk was, waren  brede zitstokken, desnoods 2 tegen elkaar aan plaatsen.
Voor Yuki had ik die natuurhouten ruwe 'opstapstokjes'. 3 in een doos. Kirsten verkoopt ze via haar website.

Deze bedoel ik:

http://www.valkcity.nl/shop/index.php?item=mangro-klimtrap&action=article&group_id=12&aid=112&lang=NL

Op die brede zitplaatsen kunnen ze zich door hun goede pootje laten zakken om goed uit te kunnen rusten.
Het goede pootje zal ook gespierder worden. Dat zag ik tenminste bij Yuki erg goed.

Ach die Harry ::) Zou hij helemaal geen pop accepteren?
We willen Nano herplaatsen naar iemand die een man voor haar heeft. Dit hebben haar vorige eigenares en ik besloten in de hoop dat dan het eitjes leggen zal stoppen. Al een paar keer 19 eitjes gelegd, nu heeft ze nr 7 alweer gelegd. Hopelijk gaat ze niet weer door tot 19. Op deze manier gaat ze er aan onderdoor. We moeten alleen nog iemand vinden, een goed adres. Dus als je interesse hebt ;)

Succes met alles.

Nel

carco

Citaat van: biene op 26 januari 2011, 12:21:40
Fijn dat het goed gaat met Daisy  :) .
Ik heb laatst toevallig een post van iemand gelezen op een ander forum die een vogel heeft met 1 pootje. die had in de kooi wat plankjes gemaakt om op te zitten en tussen die zitplekken wat trapjes:
http://www.bunnybin-winkeltje.nl/?page=catalog&view=category&cat_id=55
(Trapjes zagen er zo ongeveer uit. hoop dat ik deze link mag plaatsen ;) )
maar als Daisy er goed mee klimt zijn trapjes natuurlijk niet nodig :)
Hierdoor kon de vogel toch wat hogerop en ontspannen zitten.
sorry kan het topic niet meer terugvinden.
maar als Daisy er goed mee klimt zijn trapjes natuurlijk niet nodig :)
hopelijk heb ik t een beetje duidelijk uitgelegd  :P

groetjes Sabine


Hé Sabine, bedankt voor de link! Ik vind dit een mooie oplossing. Ik weet niet of ze het echt nodig heeft, maar is zeker mooi zo  :D

Citaat van: Rianne op 26 januari 2011, 12:02:43
Ik ken verder het verhaal omtrent Harry niet, ik begrijp wel uit wat ik af en toe lees bij de recente berichten dat het niet lukt om hem te koppelen. Zelf zou ik het dan maar zo laten en lekker dat kroelvalkje behouden wat 's avonds gezellig bij je komt zitten. Dit is voor jou frustrerender als voor hem lijkt mij.



Het gaat er niet zo specifiek om om hem te koppelen, maar omdat hij voor de 2e keer weduwnaar is geworden is hij helemaal van slag. Hij at niet meer en gilt dus de hele boel bij elkaar. Desnoods komt er een man voor hem bij als de klik er maar is en hij weer de oude, vertrouwde Harry wordt, en voorlopig is hij dit nog lang niet.

Citaat van: bobbie op 26 januari 2011, 14:29:36
Ach jeetje, arme Daisy. :-\

Zoals je weet heb ik jarenlang een valkje gehad met 1 pootje, Yuki. Wat voor hem heel belangrijk was, waren  brede zitstokken, desnoods 2 tegen elkaar aan plaatsen.
Voor Yuki had ik die natuurhouten ruwe 'opstapstokjes'. 3 in een doos. Kirsten verkoopt ze via haar website.

Deze bedoel ik:

http://www.valkcity.nl/shop/index.php?item=mangro-klimtrap&action=article&group_id=12&aid=112&lang=NL

Op die brede zitplaatsen kunnen ze zich door hun goede pootje laten zakken om goed uit te kunnen rusten.
Het goede pootje zal ook gespierder worden. Dat zag ik tenminste bij Yuki erg goed.

Ach die Harry ::) Zou hij helemaal geen pop accepteren?
We willen Nano herplaatsen naar iemand die een man voor haar heeft. Dit hebben haar vorige eigenares en ik besloten in de hoop dat dan het eitjes leggen zal stoppen. Al een paar keer 19 eitjes gelegd, nu heeft ze nr 7 alweer gelegd. Hopelijk gaat ze niet weer door tot 19. Op deze manier gaat ze er aan onderdoor. We moeten alleen nog iemand vinden, een goed adres. Dus als je interesse hebt ;)

Succes met alles.

Nel


Natuurlijk ken ik Yuki nog.
Ook jou link heb ik even bekeken, maar ik ben bang dat mijn volière dan naar de filistijnen gaat  :-\
Het zijn echt springvogels en ik heb in de oude volière ook van die stokken gehad die vrij zwaar waren met een in verhouding kleine achterkant om het te bevestigen. Met de valkjes nooit last gehad en de kakariki's zaten er in en binnen een week waren de tralies door.
Jeroen heeft voor zijn chincilla's ook van dat soort planken: ze zitten er inderdaad heel graag op, maar ook bij hem hetzelfde verhaal. Een splinternieuwe kooi en ook de tralies gescheurd  ::)
Wat Nano betreft, weet je  ;)

Ik denk qua aanpassingen dat het wel meevalt voor Daisy: ik heb aardig wat dikke stokken zitten, maat valkparkiet zeg maar, en ze zijn toch een slaagje kleiner. Vannacht heeft ze op een speeltje geslapen: de bovenkant ervan.





Gelukkig is ze weer vol streken. Volgde me met Donald weer overal. Ze zat uit een glas te drinken en hing in de gordijnen  ::)  :P
Onvoorstelbaar dat ze haarzelf zo ontzettend snel aan kan passen.


Zoals jullie kunnen lezen heeft Nel me een aanbod gedaan en ik wil hier op in gaan.
Ik heb zelf het idee dat ik wel gek lijk, maar Harry kan uit 2 broedrijpe poppen kiezen.
Maandag ga ik Nano halen en we zien dan wel.
Misschien voor beide poppen ook niet verkeerd dat er wat concurrentie is. Coco draait constant om Harry heen, maar verder gebeurt er niets.
Gisterenavond zat hij dus weer helemaal alleen in het blok en Coco hing eronder omdat zij er niet in mocht  :'(
De afspraak is ook met Nano dat gaat het niet ze bij Irene mag wonen.
Ik hoop alleen dat Harry niet nog gekker wordt: alhoewel dat haast niet kan geloof ik  ::)

Gisterenochtend zaten Yari en Yasha trouwens te kroelen samen: het lijkt wel of die 2 ineens heel close gaan worden :D

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!