Valken-avonturen: hier mag een slotje op!

Gestart door carco, 13 februari 2004, 01:05:54

« vorige - volgende »

*Manon*

Wauwie.... gave voliere!!!

Fijn dat de uitslag van Chinta goed is  ;D ;D
Kusje op het zere pootje van Donald  :-*

Fijn weekend!!

carco

Dat ziet er zeker goed uit zo jouw volière Paula  ;)

Nadat Donald een aantal dagen metacam gekregen heeft ( in overleg met dr.Bastiaanse) gaat het weer goed met zijn pootje gelukkig  :D Het was wel een crime om hem steeds weer vast te pakken, want dat vond meneer niet echt leuk  ::)

Vorige week zat Paley kippetje voor Thian  ;D Alleen snapte hij daar helemaal niets van en ging hij haar maar kroelen  8)

Vanmorgen de vogels (zoals ik wel vaker doe) trosgierst uit de hand gegeven. Het zijn dan altijd dezelfde die bij me komen zitten. Maar nu had ik ze in het nachthok gegeven omdat alles nog binnen zat: veel zin om buiten te komen hebben ze niet meer geloof ik  :-\
In ieder geval kwam Spik naar me toe om het trosgierst te pakken en zat zelfs een paar keer aan mijn vinger te knabbelen  :o Wie had dat ooit kunnen denken: de meest bange vogel die ik erbij heb zitten  :D

Verder gaat alles zo zijn gangetje.

Groetjes: Caroline.

Klik op het plaatje voor onze site!

*Manon*

Hoi hoi Caroline,

Fijn dat het goed gaat met het pootje van Donald!
Bijt ie je niet als je hem vast pakt?

Wat een mooi gebaar van Span dat hij bij je kwam om trosgierst en een stukje vinger te komen eten  ;)
Ik merk het hier ook hoor, dat de nieuwsgierigheid het toch vaak gaat winnen van de angst. Ook zien ze natuurlijk dat andere valkjes wel komen. Wel leuk he om zulke vooruitgangen te zien bij ze!

Hier zitten ze nu ook meer binnen, alhoewel ze savonds en snachts toch allemaal keurig op de stok in de voliere zitten  ::)

Fijn weekend!

Groetjes Manon

carco

Hoi Manon,

Ik haalde Donald wel zo de kooi uit ( nou ja na enige moeite) deed hem dan in een handdoek en gaf hem zo de metacam. Dus ik gaf hem de kans niet om te bijten  :D

Buiten heeft ook Span haar angst overwonnen :D Ook zij kwam aan de trosgierst knabbelen vorige week.

Gisteren heb ik Harry en Chinta een blok gegeven: ze waren steeds aan het treden en ze mogen wel weer  ;D
Ook heb ik vandaag bij Donald en Daisy een blok erbij gehangen. Sinds ze in deze volière zitten doen ze eigenlijk niets meer en ze zijn nog heel jong,maar we zien wel. Het is wel zo gemakkelijk als ze samen met H en C iets zouden doen zodat ik een back up heb.

Gisteren zat Noo Noo weer helemaal onder het bloed. Tenminste ik was de kweekkooi aan het schoonmaken en heb niets gehoord of zo: alleen dat ze aan de wip was met Spongebob  :-X
Later zag ik de achterwand van de volière helemaal onder het bloed zitten. Bij grondige inspectie zag ik dat zij het was. Ik heb het vermoeden dat het een bloedpen is geweest en volgens mij zit er nog 1  :-\
In ieder geval bloedde ze niet meer toen ik keek.

*Manon*

Heejjjj blokjestijd!!!

Spannend weer hoor en altijd weer leuk om te volgen.
Bij Daisy en Donald ook een blok... gaaf joh!!

Ik moet zeggen dat ik een nestje kakariki's ook heel erg leuk zou vinden, al is het alleen al omdat ze makkelijker te voeren zijn (als dat moet gebeuren) dan valkjes... eigenlijk zijn valkjes gewoon onwijs vervelende poepzakken met het bijvoeren...  :-X
toen ik zag hoe makkelijk David en Lisa de pap tot zich namen... zakte mijn broek er bijna van af  :P

Veel succes met de kweek!!

Groetjes!!

patty_dordtse valkjes

Hoi,

Super leuk dat D&D en H&C een blok hebben gekregen

ben zeer benieuwd  ;D
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

ylona

vol verwachting klopt mijn hart :D :D spannend hoop dat er iets bij zit.

gr ylona

ManjaV

Hey Caroline,

Leuk zeg, alletwee een blok :D
Ben heel benieuwd!

Hoe gaat het nu met Noo-Noo?

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

patty_dordtse valkjes

Hey,

Alles goed hiersow...
Al eitjes nieuws  ;D ;D ;D

Groetjes mij
jonge valkjes te koop

carco

Volgens mij loop ik een beetje achter hier  :-[
In ieder geval hebben Harry en Chinta 5 eitjes. Tussen het eerste en 2e ei zaten maar liefst 4 dagen  :o Dit is niet echt vreemd voor ze. Ze zijn ook pas echt gaan broeden na het 2e ei. Ik denk dat ze nu wel uitgelegd is. Ik weet ook nog niet of ze bevrucht zijn, want ik weet uit ervaring dat ze dat altijd wel zijn, maar dat vaak een aantal dagen later er niets meer in de eitjes te zien is  ??? Het heeft dus nu nog weinig zin om te schouwen: dit doe ik volgende week wel een keer.
De luchtvochtigheid was weer vreselijk en de bevochtiger die ik voor het nachthok gekocht had van de zomer is niet toereikend voor onze woonkamer ( heb ik lekker bij nagedacht toen  ::) )
Ik heb dus maar een andere gekocht en deze werkt prima zo te zien  :D

Bij Donald en Daisy heb ik het blok weer weggehaald: eigenlijk al heel snel .
Ik had met Paula contact gehad en het werkt toch iets anders dan bij valkjes. Daisy was niet echt broeds en Donald eigende zich het blok toe, maar dan meer als slaapplaats, wat niet helemaal de bedoeling was. Ze krijgen nu eivoer aangeboden en als Daisy weer grote interesse krijgt in Donald mogen ze het blok terug.
Ik heb ook helemaal geen haast hoor, maar het leek me wel gemakkelijk allebei tegelijk.

Sinds die grote kou van de week zitten de valkjes lekker in het nachtok met het kacheltje iets aan en de deur dicht. Ze kwamen er toch niet uit, maar heel even om de vleugels te strekken en dan snel weer terug.  Dus nu mogen ze van de ''warmte'' genieten ( zo'n 3 graden binnen).

patty_dordtse valkjes

Hoi,

Ik zal duimen dat ze bevrucht zijn bij Harry en Chinta
Spannend dus

groetjes mij
jonge valkjes te koop

ManjaV

Hey Caroline,

Gefeliciteerd nogmaals :D wat leuk, vijf eitjes, ben heel benieuwd of ze bevrucht zijn (zal wel denk ik he?)

Groot gelijk dat de valkjes eventjes lekker binnen zitten in het nachthok, ze hebben daar ook genoeg te doen!

Het had wel leuk geweest als Donald en Daisy ook met een nestje begonnen waren, maar ik vind het wel erg grappig om te lezen dat Donald er een soort slaapplek van had gemaakt ;D

Knuffeltje voor Harry en Chinta want ze krijgen weer veel werk te verrichten dadelijk :D

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

*Manon*

Heej Caroline,

leuk weer wat van je te lezen!
Ik ga duimen voor de eitjes en dat er maar mooie jongen mogen uitkomen.

Nou leuke plannen ook met Donald en Daisy  ;D Komt vast wel goed met die twee, zou leuk zijn als je binnenkort een nestje zou kunnen krijgen van ze....
Hier is het kaka vrouwtje wat nog in de voliere zit samen met haar partner ontzettend broeds, maar het mannetje ziet haar niet staan gelukkig!
Is een beetje een sulletje die man, dus dat scheelt want zolang hij zich gedraagt is er geen gedonder in de voliere!

Dus jouw valkjes houden van warmte... bij mij zitten ze gewoon buiten te zitten en zelfs snachts zitten ze bij -5 lekker buiten te pitten  ::) rare beessies hé!!

Groetjes Manon

patty_dordtse valkjes

jonge valkjes te koop

carco