Valken-avonturen: hier mag een slotje op!

Gestart door carco, 13 februari 2004, 01:05:54

« vorige - volgende »

ManjaV

Hey Caroline,

Wat een prachtige foto's heb je geplaatst :D
Wat is het pleegkleintje van Derrick en Damali een lieverdje. En ik vind het zo leuk dat hij ook door Hagrid en Hedwig wordt gevoerd, dat is echt heel bijzonder. :D

Ik hoop dat het met het andere donsje weer goed zal gaan, vreemd he dat de krop niet goed leegt.
Nou, misschien is het vandaag weer goed, dat hoop ik tenminste.

Leuk ook die foto's waarbij ze aan het kattengras knabbelen ;D
En Seema is ook een lief valkje om te zien. :D

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

carco

Citaat van: Paula op 26 juni 2010, 00:57:44
Goh, dat is leuk om te horen!
Dank je Caroline!  :D

Caroline & Caroline  ;D:
Vinden jullie het dan goed als ik foto's van de ouders en grootouders op mijn computer opsla?
Dan heb ik een leuke 'family-tree' van Chicco!


Natuurlijk vind ik dat goed: als je nog meer foto's wil van Spik en Span geef je maar een gil  :D

Citaat van: ♪ Marlies op 26 juni 2010, 05:55:35
Jij mag je vaker uitleven...............vind ik helemaaaaaaaaal niet erg. ::) :P

Mooie foto's van hele mooie valkjes. :D

Is Fuller nou dom. pastel of niet ?
Zo te zien is z'n rug al aan het opbleken.

Groetjessssssss ;)


Geen idee of Fuller dom.pastel is: we dachten eigenlijk van niet, maar wie weet  :)

Ik heb de albino weer binnen  :-\
Tijdelijk dan hoor. Gisteren contact gehad met de va en ik krijg primperid/nystatine toegestuurd.
Dit is er ws. pas dinsdag. Mocht ik iets aan haar gaan merken moet ik bellen.
Ze is levendig zat, maar de krop werkt te langzaam. Ik heb haar nu expres binnengehaald dus zodat de krop kan legen en ze niet gevoerd wordt. Ik heb wat yakult en water gegeven in de hoop dat dat helpt.Straks zet ik haar weer terug.
Toen ik haar woog deed ze wel een hele grote flats: dus gelukkig ligt de vertering niet stil. Ze stinkt niet, geen slijm of zo dus dat is wel gunstig. Maar toch zit er iets niet helemaal goed.
De andere 3 legen wel gewoon goed en zijn in de ochtend helemaal leeg. Zij dus niet.

Gisteren is het bontje van de dames verhuisd op mijn advies. Degene die hem gereserveerd had heeft ook een kleintje bij Esther gereserveerd en het liefst had ze ze in 1 keer gehaald, maar omdat Noo Noo weer zo plukt vond ik het beter dat hij vast ging verhuizen.

De rest is al een paar dagen megadruk en hebben het op het blok voorzien van Hagrid en Hedwig.
Ik weet in ieder geval dat Spongebob en Derrick erin gaan  :-\
Nu dacht ik dat ik H en H wel in een kweekkooi kan zetten met de kleintjes, maar dan hangt alleen het blok bij Spik en Span er nog en die 2 durf ik niet te verplaatsen met de jongen ( vertrouw ik niet , weet niet wat ze doen) en 1 blok in de volière laten hangen is helemaal geen goed plan vermoed ik.
Het moet dan maar even zo, het is niet anders.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Gerdy

wat een mooie foto's..je mag ze veel vaker maken hoor.

ik hoop dat het snel beter gaat met het legen van het kropje..

gr gerdy

patty_dordtse valkjes

hoi,

Ik kwam even kijken hoe het met jullie gaat  ;D

groetjes

Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

carco

Uitgebreide update komt nog , zit op slome laptop,pc is in de maak.

In ieder geval alleen even dit: Spik en span staan weer op de verkoop.
Ik twijfelde steeds al om ze aan te houden of niet. Spik kan ontzettend gillen en met broeden heb je dus steeds een back-up koppel nodig die ik dus voor mijn geelwangen wil en niet voor hun.
Nu vond ik eigenlijk dat ik het niet kon maken tegenover Mandy en vooral omdat er nog 2 vogels van haar hier zitten.
Nu kreeg ik van de week echter een mail dat ze deze 2 ook niet meer terug kan nemen  :-\
Het is dus aan haar de keuze wat ze er mee gaat doen, want ik wil ze ook niet houden.
Vanmorgen dus de knoop doorgehakt en zodra hun jongen zelfstandig zijn mogen ze weg.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




*Esther*

Citaat van: carco op 30 juni 2010, 11:29:28
Uitgebreide update komt nog , zit op slome laptop,pc is in de maak.

In ieder geval alleen even dit: Spik en span staan weer op de verkoop.
Ik twijfelde steeds al om ze aan te houden of niet. Spik kan ontzettend gillen en met broeden heb je dus steeds een back-up koppel nodig die ik dus voor mijn geelwangen wil en niet voor hun.
Nu vond ik eigenlijk dat ik het niet kon maken tegenover Mandy en vooral omdat er nog 2 vogels van haar hier zitten.
Nu kreeg ik van de week echter een mail dat ze deze 2 ook niet meer terug kan nemen  :-\
Het is dus aan haar de keuze wat ze er mee gaat doen, want ik wil ze ook niet houden.
Vanmorgen dus de knoop doorgehakt en zodra hun jongen zelfstandig zijn mogen ze weg.

Groetjes: Caroline.


Tja, lastige keus. Dit is ook niet wat je voor ogen had hè.
Zou het een optie zijn om het koppel S&S uit elkaar te halen? Misschien zijn ze wel gelukkiger en broeden ze beter met een andere partner?

gr Esther

Caroline

 :-\

Snap het helemaal, succes met de verkoop van ze. Gaat je vast wel lukken, het is een mooi koppel.

En het andere koppel ook niet meer terug.  ::)

Verder alles goed met de valkjes en hun jongen??

Groetjessssssss
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

patty_dordtse valkjes

lastige maar een verstandige keus.


dikke knuffie
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

Gerdy

is de beste keus denk ik..ook al is het niet leuk.

carco

Ik weet niet wat het is, maar lang genieten kan ik ook niet  :-\

Waarschijnlijk omdat de jongen van Derrick en Damali geen aandacht meer nodig hebben zijn Derrick en Damali de blokken maar ingekropen: dit deden ze al en Noo Noo en spongebob ook, maar er leek niets aan de hand.

Tot ik van de week zag dat het bontje van H en H helemaal bont en blauw was :( Hagrid plukt wel,maar ik verdenk hem er toch niet van zijn jongen te mishandelen. Van S en N kan ik het me ook niet voorstellen, maar van Derrick dan het eerst.
Het was ook al een paar dagen heel onrustig in de volière.
De kleinste leek niets te hebben.

Derrick en Damali heb ik in de kweekkooi gezet en het bontje een paar dagen ingesmeerd met arniflor en ziet er nu weer mooi uit.

Ook S en N heb ik bij D en D  in de kooi gezet: ze worden gek, maar het is even niet anders.Ik heb D en D nog even 2 keer terug gezet zodat ze de jongen konden voeren. Dit deden ze dan ook gelijk om vervolgens weer in het blok te gaan zitten bij H en H. Tijd dus om weer terug te gaan in de kweekkooi.
En ik heb gezien dat H en H niet alleen de albino, maar ook Seema voeren :D Dus dat zit wel goed en Jina werd eigenlijk al niet meer gevoerd , die gaat morgen verhuizen.

Maar of de kleinste van H en H er toch een klap van over gehouden heeft? Deze is gaan afvallen tot hij nog maar 50 gram woog, dus gisteren was de maat vol en heb ik hem binnen gehaald. Hij bedelde niet meer en kreeg wel iets voer, maar zat eigenlijk er een beetje apatisch bij  :-\
Ik hoop hem op te kunnen lappen, merkte dat hij honger heeft en sinds vanmiddag bedelt hij als een gek en hangt hij aan de spuit, woog alleen nog maar 46 gram  :'(
Ik ga dus maar over op 5 voedingen voorlopig.

En dan hoorde ik vanmorgen nog het trieste bericht dat een albino van Hagrid en Hedwig van vorig jaar is overleden.

En ik heb nog steeds de medicijnen niet binnen gehad voor de albino: rot post  >:( Het is echt opgestuurd.
Ik haal haar met de avond steeds binnen rond een uur of half9 , 9 uur zodat ze dan geen eten meer kan krijgen. Geef haar wat yakult en water, masseer de krop regelmatig en dan is ze met de ochtend toch zo goed als leeg.
In de ochtend hetzelfde ritueel en dan zet ik haar terug in het blok.

Ik zal blij zijn als de blokken weg zijn hier: wat een onrust nu.
vanmorgen bleven ze heen en weer vliegen en roepen om gek van te worden.
Waren echt Spik en Span en de logés die bezig bleven en helaas gaat het met Fuller dezelfde kant op terwijl die zo heerlijk rustig was toen hij de volière inging.

Toen ik gisteren dan ook de mail van Mandy kreeg dat ze een buitenvolière wilde gaan maken en haar tamme valkjes daarin wilde doen en de logé's dan niet meer terug konden ivm familie en of ik ze niet wilde houden? Heb ik de knoop doorgehakt.
Ik wilde dit koppel sowieso niet houden omdat zij het ergste zijn, maar voor een ander had ik de logeerpartij er wel voor over. Maar omdat ik ook met Spik en Span al twijfel had en ze eigenlijk tegenover haar niet weg wilde doen en ze nu deze 2 ook niet kan plaatsen gaan ze alsnog.
We kunnen hier niet eens langs de volière lopen of ze gaan er gillend vandoor, doe ik het nachthok dicht : 9 van de10 keer vliegen Mork en Mindy weer in de stress naar buiten. Ik heb hier echt geen zin meer in, wil weer van de vogels kunnen genieten en kan dat nu op het moment totaal niet, loop alleen op mijn tenen wachtend tot de buren komen klagen  :-[

Ik geniet echt wel van de jongen die goed gaan hoor: die van Spik en Span zijn prachtig! Het jongste jong dat achter liep trekt weer mooi bij, maar dit seizoen heb ik zoveel voor mijn kiezen gehad dat ik het ook af en toe helemaal spuug zat ben.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




ManjaV

Hey Caroline,

Je doet het harstikke goed meid, je zorgt zo goed voor je valkjes. De kleine albino komt er vast bovenop met jouw goede zorgen. Balen dat die medicijnen er nog steeds niet zijn...

Ik hoop dat het bontje niet meer gestresst is trouwens...gelukkig dat hij weer wat opgeknapt is.

En fijn dat je toch kunt genieten van de kleintjes...
Hoop dat de rust snel wederkeert (alhoewel bij mij zijn ze ook erg druk misschien het weer?)

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Paula

Het zit je allemaal niet mee op het moment!
Kop op, Caroline! Over een tijdje wordt het weer rustiger.
Hopelijk zijn de medicijnen snel binnen.
Succes met het kleintje!
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)

carco

Ze zijn rustig vandaag  :o  :-X
Laat het maar lekker zo blijven  ;D

Toch ook nog goed nieuws!
Vanmorgen was de albino helemaal leeg :D Ik heb haar nu binnen zitten om te pappen. Vanmorgen heeft ze gehad en ze is nu weer bijna leeg! Zou het nu zelfs zonder medicijnen goed gaan? Dat zou wel geweldig wezen.

Kleine Pinkeltje woog vanmorgen maar 44 gram  :'( Hangt aan de spuit en leegt goed. Na 3 uur was hij alweer leeg en heeft hij weer gehad. Wil heel graag nog meer dan de 5 ml die ik geef, maar krijg echt niet. Ik geef al wel de vettere pap van nutribird. Evt. tips om het kleintje aan te laten komen hoor ik graag.

Net is Jina verhuisd naar Irene.

Groetjes; Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Caroline

Ik zou Pinkeltje de hoeveelheid pap geven die bij zijn eigenlijke gewicht hoort en niet bij het gewicht wat het nu is.  ;)

De krop heeft immers al de functie en het voormaat van een valkje van zeker 80-100 gram, toch??

Alleen is het nu zo ontzettend veel afgevallen.  :-\

En het is een jong van Hagrid, die luste en kreeg wel 20 ml. pap.  :o

Er is ontzettend veel verschil tussen jongen heb ik gemerkt. De jongen en nakomelingen van Amor & Diégah en Pablo & Coco, en trouwens Unique & Queenie ook, krijg ik echt niet meer in dan 10 ml. dan zitten ze echt ramvol .... de jongen van Eros & Perle, de ouders van Hagrid dus, moet ik echt stuk voor stuk rond de 18 ml of meer pappen om ze op gewicht te houden. Denk ook nog aan de zieke kaboutertjes, die kregen ook per maaltijd zo veel.  ;)

Aangezien jouw Pinkeltje hier een kind van is, zou ik gewoon meer per maaltijd proberen te geven als hij/zij dit vraagt. Gezien de leeftijd moet de krop dit probleemloos aankunnen.

Succes!!!!  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

patty_dordtse valkjes

hoi,

had je berichtje niet eens gelezen in me boekje...

Nee het gaat niet van harte hierzo helaas....

ik zelf ga ook bepaalde keuzes maken iedergeval....

thnx voor je berichtje
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website