20 september 2025, 16:34:27

Valken-avonturen: hier mag een slotje op!

Gestart door carco, 13 februari 2004, 01:05:54

« vorige - volgende »

patty_dordtse valkjes

hoi,

was benieuwd hoe het was gegaan in waalwijk

:-*
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

*Yvon

En hoe is het gegaan ?

Sterkte met de kleine !!  :-*

Groetjessss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

patty_dordtse valkjes

hoi,

aan je tekst te zien is er een donsje overleden  :'(

verdorrie zeg het zit je echt niet mee  :-[

dikke knuffel
jonge valkjes te koop

Gerdy

hé verdorie..toch een donsje overleden..

hoe is het in Waalwijk gegaan?

gr Gerdy

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

bobbie

:'( Wat zal jij je k*t voelen. :-\

Sterkte, Nel

Sally

Ik vraag me ook wel af hoe het in Waalwijk gegaan is.

Sterkte met het verlies van je donsje!

Caroline

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

carco

Hoi allemaal,

Sorry voor de late reactie, maar de pc is steeds bezet en gisteren ook nogal druk gehad.
En ik ben moe: donsjes moe  :( Nou ja dode eigenlijk.

Ergens zou ik het liefst de blokken weghalen, maar dat gaat nu niet. Dus hopen we maar op een betere volgende ronde.

Als eerste ben ik supertrots op mijn dames, die het zo buitengewoon goed doen  :-*
Met het kleintje van Spik en Span lijkt het nog steeds goed te gaan. Prachtig gevulde krop: ze doen het gewoon perfect  :D

Woensdagavond ben ik dus naar Waalwijk gereden met het kleine mannetje ( denk ik dat het was). Zijn pootjes zijn met soort zelfklevend verband ingetaped en we zouden zien hoe het verder ging. Zoals ik bij Spongebob wel wist viel hij steeds op zijn neus. Toen ik terug kwam nog even wat pap gegeven en bij Hagrid en Hedwig terug gelegd. Achteraf denk ik dom, omdat ik wist dat hij niet kon staan nog zo. Gisterenochtend vond ik hem dus koud onder H en H en heb ik hem snel in de couveuse gelegd.
Helaas heeft dit niet mogen baten  :'( Achteraf misschien ook maar goed, want gisterenochtend woog hij nog maar 8 gram.

Maar het is wel flink  :censuur dat het allemaal zo gaat.

Dr.Maas had nog wel het ''opbeurende'' bericht dat als er geen bacteriën/parasieten gevonden zijn in het ontlastingsonderzoek en bij  het donsje het niet wilt zeggen dat er niets zit  :(
Het zou evt. ook een virus kunnen wezen, maar dit moeten ze echt apart onderzoeken en kan niet zo  :-\

Waardoor het jong een spreidpoot gehad heeft ( en vorig jaar ook een pleegjong van hun natuurlijk, wat ik ook aangekaart heb) is vaak ook niet helemaal bekend. Als eerste denken ze aan kalktekort, maar ik had expres hetgene meegenomen dat ik altijd gebruik en dat was prima, dus dat zou het eigenlijk niet kunnen zijn. Het zou ook inderdaad vitaminetekort kunnen wezen. Vitamine A is ook heel belangrijk tijdens de kweek.
Of het broedproces: dat pa en ma op de ene of andere manier toch niet goed op de eitjes zitten.
Inteelt zou ook nog kunnen.

Maar dè oorzaak is vaak niet te achterhalen. Het enige wat je dan kan doen is als het vaker voorkomt het dode jong dan inderdaad op virussen te gaan controleren, maar dit is een nogal ingewikkeld proces.

Punkie en Pollie heb ik woensdagavond het nachthok al ingegooid: we werden een beetje gek van het gegil.
En gisterenochtend gingen ze dus weer naar het blok buiten toe :-\
Het lijkt erop dat ze het nog niet zo goed weten waar ze in moeten, maar helaas blijft Punkie dus wel klieren.
Ik houd dus maar even in de gaten hoe het gaat, want lang kan het niet duren voor er een ei bij Pollie is en als het goed is is het dan ook over.

Het is dus als Spongebob terug wil het blok in haar even pakken en terugzetten en als Noo No terug wil zet ik Punkie en Pollie even in de buitenvlucht en kan zij terug.
Het is wel een gedoe maar het werkt.

Ik kan alles volgen op de cam, dus dat is makkelijk, en zolang er in ieder geval 1 op het nest zit is het prima. En het nest is nog niet verlaten geweest  :D

Verder hebben Quido en Pearl 2 eitjes en lijken nu te gaan broeden.

Hagrid en Hedwig hebben er 5 , waarvan de eerste 2 bevrucht zijn, maar of die het volhouden? Gisteren leken ze het ineens zat.
Is ook veel te snel na het vorige ''nest''

Derrick en Damali hebben 4 eitjes en een pleegei van Manja vandaan. De eerste is denk ik bevrucht, maar ik kon het nog niet zo goed zien.

Spik en Span hebben 2 eitjes.

Dus eitjes zat, maar ik heb straks liever gezonde donsjes  :-\

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

patty_dordtse valkjes

Hoi,

fijn dat je pc vrij was en je verhaaltje kwijt kon.
het is nogal neit wat zeg en we gaan nu duimen dat het nu wel goed gaat komen...

ik wens je iedergeval nu veel geluk.

dikke knuffel

jonge valkjes te koop

Hermien

Ondanks alle narigheid bij jou, stuur ik je toch maar even deze speciale wens:

Caroline

Jeetje, wat verschrikkelijk triest allemaal .... ik kan me voorstellen dat je er de balen van sch**t.  :-\

Dit is ook niet leuk meer.  :-X

Ik hoop dat het snel positiever bij je gaat worden.

Uiteraard super dat kleine SpikSpan het nog steeds goed doet bij de dames, dikke duim voor de dames.  :-*

Ondanks alles toch fijne dagen.  :)

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Anke

Hoi,
Ach wat naar dat het donsje het niet heeft gered :'(
Hopelijk komen er uit de eitjes die er nu liggen mooie lieve en vooral gezonde donsjes.
Sterkte!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

*Manon*

Jeetje meid wat krijg jij de laatste tijd veel voor je kiezen  :-\
Ik kan me voorstellen dat je er helemaal zat van bent!!

Ik hoop nu op betere tijden, zodat jij ook weer wat rust krijgt en er van kunt gaan genieten!

Succes  :-* :-*

Liefs Manon

•=Bonnie=•

Jemig hoeveel kan er mis gaan :(