20 september 2025, 00:27:42

Valken-avonturen: hier mag een slotje op!

Gestart door carco, 13 februari 2004, 01:05:54

« vorige - volgende »

Anke

Hoi Caroline,
Ach wat sneu dat ook het volgende donsje het niet gehaald heeft.
De dames met verstand van de medicijnen hebben je al advies gegeven :)

Ik snap heel goed dat je het piep ei nu bij de andere valkjes hebt neergelegd.
Je moet voor je gevoel toch IETS doen he... :-\
Ik duim heel hard dat het toch nog goed gaat komen.
Sterkte!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

valkchico

hey medeprutster  ;)

Ik hoop dat er morgen niet heel veel bijzonders uitkomt hoor, ik zit ook al te verzinnen hoe ik het moet gaan doen...
Maar het blijft zonde en raar dat het zo loopt zoals het nu gaat en de lol is er wel een beetje af zo bah.

We gaan straks gewoon voor een pluisjesboem in de zomer!!!!

sterkte meid en je doet het goed!

gr  een prutser 8)

carco

Vanmorgen gelijk naar dr. Bastiaanse gebeld die me met de middag terug gebeld heeft.
Zowel uit het ontlasingonderzoek als uit het donsje is niets te voorschijn gekomen?
Alles zag er goed uit, alleen was het donsje niet gevoerd. Nee, hè he, dat was al heel snel dood.

Op het moment lijken er best veel mensen met problemen te kampen te hebben en waar het aan ligt?

Toch aan de grote temperatuurverschillen dacht hij, of aan vitaminetekort?
We moesten maar afwachten op de volgende ronde in de hoop dat die wel goed gaat  :-\
En ik ben maar vitamines gaan geven als extra. Nadeel daarvan is alleen volgens hem dat dit een hele lange tijd nodig heeft voor dit echt werkt.

Dus ja, dubbel: aan de ene kant blij dat er niets zit, maar aan de andere kant weten we nu nog niets.

Bij Hagrid en Hewig gooi ik het toch zeker op de luchtvochtigheid en bij Punkie en Pollie dan op de kou? Die hebben nog nooit buiten een nest gehad en weten niet hoe ze het warm moeten houden of zo?
Het viel me nl. al wel gelijk op dat deze jongen zo groot waren en levendig. Zit er een bacterie zijn ze juist zo klein.

Het blijft een vraagteken in ieder geval.

Het ei wat ik overgelegd heb van Punkie en Pollie heeft het bij de dames helaas niet gered. Dit kleintje heeft niet uit het ei kunnen komen  :-\

Maar vanmorgen werd ik toch verrast door gepiep bij ze: het kleintje van Spik en Span is uit het ei gekropen  :D
Vanmiddag leefde het nog en was door de dames heel netjes gevoerd. Duimen dus maar, want het zou dus goed moeten kunnen gaan van de uitslag uitgaande.

Ook heb ik vandaag Yari en Yasha op een wip betrapt  :D
Tenminste een poging tot, want hij kan het echt niet.
Maar het zou fijn zijn als die nu een blok uit gingen zoeken, want dan lopen ze gelijk met de andere 2 koppels.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

carco

Ik ging net het invlieggat dichtdoen en hoorde eerst voeren bij Hagrid en Hedwig en even later weer?
Ik luisteren is het Noo Noo die de kleine voert! ( Spongebob zat niet in het blok op dat moment.) En hard!
Ik vind dit zo leuk! Ik hoop echt dat het goed gaat: ik gun de dames zo een nestje samen  :-*

patty_dordtse valkjes

Hoi gefeliciteerd met je donsje bij de dames.

zo te horen doen ze het goed  ;D ;D ;D

het is zeker dubbel gevoel zeg je weet het dat er niks is maar toch weet je het niet  ::)

maar ook gelukkig dat er niks is natuurlijk.

hopen op een goede ronde met de aankomende eitjes en donsjes  :-*
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

Caroline

Ach, wat lief, je dametjes hebben een babietje.  :-*

Van Spik & Span .... gaaf!!

Fijn nieuws dat Bastiaanse niks gevonden heeft .... aan de andere kant toch nog onzekerheid.

Ik hoop dat als de temperatuur straks minder schommelt, je kweek ook beter gaat .... overdag rond de 20 graden en in de nacht voorst, slaat ook nergens op hè.  :-\

Gefeliciteerd met je kleintje, ik duim voor hem.  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Anke

Hoi,
Wat fijn dat het eitje bij de dames is uitgekomen :D
Ik duim dat het allemaal goed zal gaan!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Gerdy

wat super dat het eitje bij je dames is uitgekomen..

vreemd is dat inderdaad dat er niets is gevonden maar aan de andere kant is het zoals je zegt..nu weet je nog niets.

gr Gerdy

Hermien

Gefeliciteerd met het goede slechte nieuws. Goed, omdat er niets is geconstateerd, slecht omdat je nu nog geen oorzaak weet. Misschien moet je het toch wijten aan de temp.verschillen. Hebben wij mensen toch ook last van? De ene dag loop je vanwege de hitte in een dun t-shirt en op blote voeten en de andere dag moet ineesn de winterjas weer uit de kast komen. Dan zijn heel veel mesnen op dag 3 behoorlijk verkouden. Dit schommelende klimaat doet gewoon iets met onze weerstand en misschien ook met die van de valkjes. In ieder geval hoop ik dat het volgdende broedseizoen beter voor je uitpakt. Misschien moet ik maar gewoon eens langs vliegen om de beestjes even 'de les te lezen'.......

Succes!

:-*   :-*   :-*   :-*

♪ Marlies

Aan de ene kant goed nieuws natuurlijk..............je valkjes zijn gezond.  :D Aan de andere kant weet je nu nog geen oorzaak. :-\
Misschien toch de temperatuur e.d.
Ook de verandering voor de valkjes van binnenkooien naar een volière heeft misschien wel invloed gehad.

Hopelijk gaat het volgende ronde beter.

Groetjessssssssss ;)

carco

Het gaat nog goed met de kleine bij Spongebob en Noo Noo.
Zo ontzettend lief hoe die samen in het blok zitten.
Ze zitten alleen achterstevoren: dus met de rug naar het gat toe?
Waarschijnlijk zullen ze zich wel veilig voelen.

En nog een nieuwtje: Quido en Pearl hebben een ei  :D
Nu hopen dat ze niet vergeten zijn om te wippen  :P

bobbie

Ahhh, bij de dames ligt een kleintje  :-*

Heel dubbel, de uitslag. Nu weet je alleen dat de boel gezond is en dat is op zich goed nieuws. Maar nu weet je nog niet waar je iets aan zou kunnen doen.

Maar goed, voorlopig hoop ik dat het rustig bij je blijft in de tent.

Succes, Nel :)

patty_dordtse valkjes

Hoi,

wat lief zo die 2 samen in het blok en lekker beschermend.
Gelukkig gaat het goed had ook niet anders verwacht van de 2 dames.

gefelie met het eitje en hopen dat die bevrucht is
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

Larissa

Hey

Ik kwam ook even aangevlogen, gelukkig zijn je valkjes allemaal in orde...balen dat je eigenlijk nog in onzekerheid zit over waarom de jongen allemaal dood gaan
Leuk om te lezen dat de dames goed voor het donsje zorgen

Groetjes Larissa

*Yvon

Hoi hoi

Tja..... nu is het dan afwachten hoe de volgende rondes zullen gaan.
Misschien komt het wel door de veranderingen en is het voor de valkjes iets te snel gegaan.
Aan de temp of vochtigheid kan ik me niet voorstellen dat het daar aan lag.
Die schommelde hier in de berging en ook buiten heel erg.
Wel leuk voor de potjes dat ze nu eindelijk een kleintje kunnen/mogen grootbrengen.  :D

Groetjesssss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >