Valken-avonturen: hier mag een slotje op!

Gestart door carco, 13 februari 2004, 01:05:54

« vorige - volgende »

*Yvon

Hoi hoi

Wat ikzelf zou doen is :
Het eitje laten liggen,niks doen dus.
Stel er is iets besmettelijks onder de valkjes heerst,grote kans dat N&S het ook zullen hebben.  :-\
Je kan denk ik niet meer doen dan alles afwachten en wachten op de uitslagen die je nog binnen gaat krijgen.
Met alles wat je doet is en blijft een risico,het blijft een pure gok van waar je goed aan doet.
En of het slim is om met de baytrill te beginnen ?? ??
Voor het donsje zal het denk ik geen goed doen.  :-\

Heel veel sterkte en succes met je beslissing.
Echt hele goed raad kan ik jammer genoeg niet geven.

Groetjessss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

bobbie

He, wat vervelend zeg.

Ik zelf zou ook geen Baytril starten voor de ukkies. Ik moet dan denken aan Cookie van Karin. Dat was een zwak vogeltje omdat ie als kleintje AB had gekregen. :-\

Wat je ook gaat doen, ik wens je veel succes en vooral weer plezier in alle koppels, zonder zorgen dus. ;)

Groetjes, Nel

Caroline

25 april 2010, 11:10:12 #5747 Last Edit: 25 april 2010, 11:14:15 by Caroline
 :censuur Wat verschrikkelijk balen is dit.  :-\

Ik ben het met de beide dames eens, geef nog even geen Baytrill ....

Niet voor alle bacteriën werkt Baytrill even effectief, voor sommige geven ze liever Synulox bijv.

En stel het is bijv. een schimmel ben je helemaal fout bezig met antibiotica.  ::)

Voor de kleintjes is het inderdaad helemaal niet goed en ook voor de ouderkoppels trouwens niet .... deze moeten daarna 6 weken kuren (vitamines) en er staat ook nog een flinke tijd voor wanneer ze weer eitjes mogen leggen na Baytrill zonder dat het problemen geeft voor de embryootjes.

Ik zou me hier zeker in de kweekperiode goed over laten informeren eer ik start met Baytrill.

JE vraag over Baytrill ....

Ik kreeg beide percentage ooit voor mijn valkjes.

10 % om door het water te doen, meestal bij meerdere zieken in een groep of wilde valkjes.

2,5 % om rechtstreeks de druppelen in het bekkie, als er één ziek is of tamme want het laatste werkt het beste en het gerichtst zeker omdat Baytrill erg bitter is en ze in het begin nogal eens willen weigeren om het te drinken en je door het rechtstreeks te geven ze al vanaf dag 1 de juiste dosering geeft.  ;)

Ik hoop dat je heel erg snel meer hoort over de mestonderzoeken en de sectie.

Vanuit Veghel een dikke knuffel voor jou.  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Caroline

Oooh, je vraag over het piepeitje ....

ALs je echt het gevoel hebt dat dit bij de ouders ook sterft als het uit het eitje is zou ik het gewoon bij de dames leggen, niet geschoten is altijd mis.  :)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

carco

Ik heb allen de baytrill gegeven bij de vogels in de volière: daar ligt inderdaad wel een piepei, maar geen jongen.
Bij Hagrid en Hedwig met het jong geef ik niets.

Ik weet inderdaad dat het niet echt goed is voor de kleintjes, maar ik dacht ik moet toch iets?

Ik denk dat ik de pieperd maar laat liggen, zal er wel snel wezen ook, het ging zo te keer.
Komt het kleintje bij Spongebob en Noo Noo uit het ei van Spik en Span en blijft die het wel doen, ja dan heb ik vette pech.
Maar daar geloof ik niet zo in, want ik denk toch dat het al in het ei zit en het met de ontwikkeling gebeurd is.

Ik ga morgenochtend eerst bellen of er al iets bekend is  :-\

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Hermien

Van deze verhalen wordt ik helemaal stil. Wat heb jij een  :censuur seizoen, zeg. Vind het zo rot voor je en kan alleen maar sterkte wensen en hopen dat je snel de uitslagen krijgt.

Larissa

Tjee Carco

Wat een bende is dit seizoen bij je  :'( en dan al die dooie donsjes wat sneu meid

Hoop dat je gauw er achter komt wat je valkjes hebben
Zodat alles goed komt

Dikke knuffel
LArissa en bende van 6

•=Bonnie=•

Citaat van: carco op 25 april 2010, 10:33:15
Gisteren is het volgende ei uitgekomen bij Punkie en Pollie en waar ik al voor vreesde, leefde het vanmorgen niet meer :'(
Het frustrerende is dat het volgende ei dus al piept en ik nu al weet dat deze kleine het ook niet gaat redden  :-\
Ik dacht er nog wel even aan het over te leggen bij Spongebob en Noo Noo, maar weet niet wat handig is?
Zij hebben de meeste kans dat ze niets hebben, maar heeft het kleintje het toch al niet?
Ik weet dat dit laatste kleintje gevoerd is, maar krijgen ze het echt alleen via de voeding binnen?

Wie weet dit?
Anders leg ik het alsnog bij de dames neer.

Ik heb baytril in huis, en ben daar toch maar vast mee begonnen.

Weet iemand of hier ook altijd dezelfde dosering mee gegeven wordt?
Ik heb nl. 2,5 % en moet dan 1 ml in 100 ml water oplossen.
Manja heeft 10 % maar moet een aantal druppels per halve liter water doen.Ik denk dat dit op hetzelfde neerkomt?

Groetjes: Caroline.


Ik zou zeker geen baytril geven nu hoor. Als het een schimmel is ga je juist de mist in. Ik zou het onderzoek afwachten, hoe moeilijk ook.

Heel veel sterkte.

bobbie

Ik vind het geen 'bende'  bij je hoor Caroline en ik kom je even een schouderklopje brengen. ;)
Je bent wijs bezig en luistert goed naar adviezen ;D

Sterkte ermee, Nel :)

carco

Thx allemaal: ik heb de baytrill weer weggehaald en bel morgen eerst even ;)

Punkie en Pollie zijn allebei van de eitjes afgegaan en zaten weer op elkaar.
Dus is mijn keuze niet zo moeilijk meer. Het ei piept nog steeds ( nou ja de kleine er in dan) en het ligt nu bij de potjes.
Geen idee wat die er mee doen en wat er gebeurt, maar het is nog de enige mogelijkheid  :-\

Bah, dit is echt  :censuur

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Larissa

Hey Carco

Ik bedoel het woord bende niet op een slechte manier maar meer op de manier van tjee wat erg dat het zo achter mekaar door gaat

Ik wou dit even gezegt hebben voor dat je raar over me denkt

Sterkte
Larissa

carco

Citaat van: Larissa op 25 april 2010, 13:38:47
Hey Carco

Ik bedoel het woord bende niet op een slechte manier maar meer op de manier van tjee wat erg dat het zo achter mekaar door gaat

Ik wou dit even gezegt hebben voor dat je raar over me denkt

Sterkte
Larissa


Ik had het nog niet eens gezien en in ieder geval niet zo gelezen  ;)
Snapte eigenlijk al niet waar Nel het over had  :-[

Hihi, maar ik begrijp je volkomen: het is ook een bende.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Larissa

Oke

Gelukkig dat je het niet op de verkeerde manier hebt gelezen
Hoop dat je gauw weet wat er aan de hand is

X Laris

patty_dordtse valkjes

Hoi, :-[



wil ik je iedergeval veel sterkte wensen  :-*

en hopelijk weten ze morgen meer als je gebeld heb... :-[

groetjes mij :-[ :-[ :-[
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

ManjaV

Hey Caroline,

Ik ben heel benieuwd wanneer het eitje uitkomt en ik hoop zo dat het donsje blijft leven!
Ben ook erg benieuwd wat Spongebob en Noo-Noo gaan doen.
Ze broeden in ieder geval wel heel goed he? :D

Het blok is inmiddels in bezit genomen door L&F, maar erin broeden doen ze nog niet.
Zal wel niet lang op zich laten wachten.

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki