Valken-avonturen: hier mag een slotje op!

Gestart door carco, 13 februari 2004, 01:05:54

« vorige - volgende »

carco

Citaat van: Marian op 18 december 2009, 22:11:31
Hoi Caroline,


je schreef over een kacheltje, ik vroeg me al af, tot welke temperatuur valkjes in een buitenvolière/ nachthok kunnen blijven?

Fijn weekend! :D
groetjes Marian


Ik heb het kacheltje in het nachthok op de laagste stand staan : op de bovenste kweekooi staat een thermometer en die geeft nu steeds rond de 4 graden aan, maar dit is dus alleen bovenin! Want in de onderste kweekkooi was het water vanmorgen toch iets bevroren. Ik heb kacheltje nu dus wat lager gezet ( warmte gaat altijd omhoog)
Ik had een nieuwe gekocht omdat ik deze van Simone gepikt had en daar zit een vorstbijstand op, maar deze mag zij hebben, want toen was het binnen een uur 10 graden binnen  :o :o Veel te warm dus en lager kan hij niet.
Ik denk dat je de temp binnen zo laag mogelijk moet houden omdat anders de overgang naar buiten weer te groot wordt.
Vandaag heb ik ze trouwens opgesloten gehouden binnen: ik vond het zo koud  :-[

Ik weet ook wel dat ze de lage temperaturen moeten kunnen hebben, maar toch..
En binnen heb ik natuurlijk de koppels in de kweekkooien staan die niet echt veel kunnen bewegen, dus die kunnen zich volgens mij ook niet goed warm houden.

In ieder geval gaat het volgens mij goed zo.

Binnen hebben Harry en Chinta 7 eitjes  :o  :o Die blijft leggen geloof ik: Chinta heeft nu ''al'' 3 nachten doorgebroed, dus ik hoop dat ze het nu goed blijft doen. En ook dat ze niet nog meer eitjes bij gaat leggen.

Dan hebben Derrick en Damali ook net een blok gekregen  :-[
Was dus helemaal niet de planning omdat het nog niet zo lang geleden is dat hun laatste (pleeg)donsjes weggegaan zijn en ik natuurlijk in het voorjaar buiten met ze wil kweken.
Ik merkte alleen dat Derrick en Damali voor het echie gingen en had in gedachten dan maar wat om te ruilen/bij te leggen bij Harry en Chinta. Dit gaat nu natuurlijk niet meer.
En het ei zat er al een poosje aan te komen.
Ze waren beiden zo ontzetten agressief naar de rest ( Spongebob werd van de week helemaal hardvochtig gegrepen  :'( ) dat ik al zat te bedenken om hun in de kooi te zetten waar Yari en Yasha in zitten en die 2 in de kamervolière. Maar ook dat wil ik eigenlijk niet  omdat ik die 2 apart wil houden.
Ja, vanmorgen lag dus een ei op de grond in de volière die ik in eerste instantie gelijk voor een nepperd verwisseld heb.
Maar beiden gingen op de grond broeden en ik zag het al helemaal voor me dat de andere die erbij zitten 3 weken lang belaagd werden  :-\
Dus ..net de andere kleine broedkooi maar naar beneden gehaald, het echte eitje in het blok gelegd en hun er in gezet. Ze zitten nu dus netjes in het blok te broeden.
Zat ik dus met Yari en Yasha die ik naast de broedkooi gezet had even, maar dan nòg een kooi in de kamer en  dat zag ik niet zo zitten.
Kooi dus opgepakt en deze 2 maar op onze slaapkamer gezet zodat ze daar verder kunnen koppelen  ::)

Ze hebben dus weer duidelijk van me gewonnen  :-X

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Anke

Hoi Caroline,
Toe maar 7 eitjes :o
Hi hi goh wat herkenbaar, valkjes die ZELF wel bepalen of ze wel of niet een nestje mogen ;D
Voor je het weet zit je weer tot over je oren in de donsjes ;D ;D
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

patty_dordtse valkjes

Eigenwijsjes zijn het gewoon...
ze zijn je gewoon een stapje voor... ;D
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

Caroline

Jeetje, 7 eitjes, dit is mega!!!  :o

Spannend de eigenwijze D & D ook een blok.

FIjne zondag!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

carco

Vanmorgen het 8e ei bij Chinta  :o Van mij mag ze een keertje stoppen nu hoor. Ze zit nog steeds kippetje voor Harry die er gelukkig niet meer op in gaat.
Geen idee wat en wanneer er iets gaat uitkomen omdat er in het begin niet zo goed op gebroed is, maar komt vanaf ei 1 alles uit gooi ik wat over naar Derrick en Damali die nu 2 eitjes hebben. Zij hebben toch nooit grote nesten.

Hagrid en Hedwig lijken er ook voor te gaan  ::) Wel ja zet ik op de grond van de kamervolère toch een blok neer  :P ( Nou ja eigenlijk liever niet  :-X )

Na de vogels een paar dagen in het nachthok te hebben opgesloten heb ik ze vandaag maar de vrijheid gegeven. Eerst kwam Pearl even kijken die weer heel snel terug ging: je had haar kuif moeten zien van de sneeuw, geweldig  ;D
Later gingen ze toch allemaal buiten zitten en zelfs in de sneeuw lopen scharrelen  :o Brr..koud!

Ik heb dus ook wat foto's trachten te maken.


Punkie en Pollie


Quido en Pearl




Spik en Span


in het nachthok








Sneeuwfoto's

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




patty_dordtse valkjes

 :o :o :o  dat zijn er wel veel jah straks word het een elftal...

ik hoop dat ze ook een keer stopt met leggen en dat er wel bevruchte tussen zitten.

H& H succes  ;D en D&D ook ;D
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

ManjaV

Hey Caroline,

Ach...wat lief! Zo een lieve foto's! :D En zo lief dat ze in de sneeuw aan het scharrelen waren! :D
Wat zitten ze toch schattig zo bijelkaar op de foto, de koppeltjes...Punkie en Pollie zo te zien lekker aan het dommelen. ;)
En Harry en Chinta acht eitjes!  :o :o
Ben heel benieuwd hoeveel er uit gaan komen en groot gelijk hoor dat je er een paar overlegt naar Derrick en Damali. Dan is het tenminste een beetje verdeeld. :D

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Caroline

Wow, hele leuke foto's!!!!!

Wat heb je toch een prachtige volière!!  :o :D

Ben benieuwd H & H ....

PS. nog bedankt voor het doorsturen, Ulani verhuisd woensdag.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

♪ Marlies

Leuke foto's !! :D

Zo te zien zoeken Quido en Pearl elkaar toch wel op. Is het al een koppel, of is dit toeval ?

Groetjesss ;)

Marian

Hoi Caroline,

Wat je naamgenoot al zegt "wat een mooie volière heb je toch"! 8) :-*
En je valkjes zitten er zo lekker bij, hihi ondanks de kou ;)
Jeetje, 8 eitjes, mega veel!
Dan heb je strakjes ook lekker veel donsige donsjes ;D

Slaap lekker!
Groetjes, Marian

amazingleeuwtje

8 eitjes :o...

blijf je volière schitterend vinden ;D

mooie foto's zo met de sneeuw..

valkchico


Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

carco

Citaat van: ♪ Marlies op 21 december 2009, 23:05:07
Leuke foto's !! :D

Zo te zien zoeken Quido en Pearl elkaar toch wel op. Is het al een koppel, of is dit toeval ?

Groetjesss ;)


Hoi Marlies: het lijkt er toch wel op dat vooral Pearl Quido opzoekt, maar zij zit ook vaak bij Punkie en Pollie. Gisteren zaten alle P-tjes weer buiten ( Punkie , Pollie en Pearl dus) en de rest binnen. Toch als ze dan allemaal in het nachthok zijn zoekt ze hem direct weer op.
Dus ik heb wel goede hoop wat hun betreft en tijdens het kweekseizoen gaan zij toch in de kweekkooi met zijn tweetjes.

Vanmorgen ,waar ik al bang voor was, wèèr een ei bij Chinta  :o
Ik raak het een beetje kwijt hier.
Het lijkt erop dat de 1e 2 eitjes toch niet verder ontwikkeld zijn door het slechte broeden in het begin en aangezien er tussen het 2e en 3e ei 4 dagen zat denk ik dat het eerste donsje niet voor de 29e zal komen. Als ze het zolang volhouden, want vorig jaar gingen ze ook net voor het eind van het nest af.
Ik vind het wel bizar hoor zoveel eitjes: heb dit nog nooit meegemaakt, ik denk dat ze meteen klaar is voor het seizoen.

Derrick en Damali hadden vanmorgen nog maar 2 eitjes: er zit er zeker nog 1 aan te komen als ik haar zo bekijk.

Die watjes buiten vonden het geloof ik weer te koud vandaag  :P
Vanmorgen zat eerst Pollie buiten op het invlieggat om vervolgens onmiddellijk weer terug te gaan, en nog geen 2 tellen later Pearl net zo. Ik heb dus vandaag weer een lege vlucht hier: saai hoor  ::)

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Dierenfreackske

Hoi Caroline, liep hier weer achter, wat een lieve en mooie foto's van je mooie valkjes en voiliere, echt een paleisje he voor ze ...en een mooi sneeuwtapijt daar ook! Leuke en mooie foto's hoor! Grtjs Ann