Valken-avonturen: hier mag een slotje op!

Gestart door carco, 13 februari 2004, 01:05:54

« vorige - volgende »

Anke

Hoi,
Wat zal het stil zijn bij jou na de volksverhuizing :)
Fijn dat het truukje van het bakje in de kooi werkt!
Succes met afscheid nemen van je kleintjes.
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

♪ Marlies

Graag gedaan !! :D

We leren hier allemaal van elkaar. :D

hilde

fijne update caroline

wat goed dat het lukt met een bakje onder op de grond


groetjesssssssss

Caroline

Leuk weer een update te lezen.

En Hagrid en Hedwig, super joh, 6 eitjes.  :D

Wie had dat ooit gedacht?

Fijn dat de door een volksverhuizing het toch geregeld is.

Veel plezier tijdens het wegbrengen van Ripley .... zal best een zwaar afscheid zijn van je zorgenkindje.  :'( Sterkte.

Mooi broertje heeft het weer, jammer van het plukken maar dit is gelukkig opgelost.

Het blijft een vreemd iets, het plukken.  :-\

Pablo & Coco hebben hun eerste nest niks geplukt, nest 2-3-4 plukte Pablo zijn jongen en nu nest 5 zijn het aantal veertjes te verwaarlozen, waarom ... ik weet het niet.  :-\

Ik duim voor de laatste week bij H & H.

FIjne tweede pinksterdag.

Groetjes    :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Marian

Hoi Caroline,

Een goede reis naar Conny toe, haha, je bent zeker al onderweg ;D
Wil je Conny de groetjes doen van mij.....en een kroeltje van mijn Gino ;)
Ik meende al 1x eerder in je boekje te zijn geweest :-\, maar zag geen berichtje, haha ik herkende wel de foto van Ripley, die had Conny mij gemaild ;D ;D
Wat leuk dat Ripley naar Conny gaat, ze is zo gek op bonte witmaskers!!
Super dat het bakje onderin de kooi ervoor zorgt dat ze niet meer geplukt worden 8)

Groetjes, Marian

Hermien

Tja, dat gekrijs hè? Om gek van te worden. Ik weet er nu alles van....haha. Maar gelukkig behoort dat hier al weer lang tot de verleden tijd. Héérlijk!
Fijne dag verder en sterkte met het afscheid nemen van je zorgenvalkje.

carco

Dat is een hele tijd geleden dat ik wat geschreven heb hier zeg  :-[

Even een update dan.

Esther en ik hadden 2 eitjes van haar koppel bij mij onder gebracht omdat Duuk en Donna gestopt waren met broeden. Esther had toen de eitjes van hun op haar beurt overgelegd bij een koppel dat nog aan het leggen was. Daar zijn toen de zogenaamde geelwangen uitgekomen(die witmaskers waren  ::) ) Maar goed toen zaten we met de eitjes van dit koppel  :-\
Daar hebben we er toen 2 van bij Hagrid en Hedwig neergelegd niet wetende dat zij zelf 6 eitjes ging leggen.
De pleegeitjes zijn inmiddels uitgekomen en van Hagrid en Hedwig was het eerste ei niet goed.
Van hunzelf hebben ze nu 2 donsjes, waarvan vanmorgen een albino geboren is  :D
We willen nu wel het oudste donsje weer terugleggen bij een koppel van Esther omdat het verschil erg groot is. De oudste scheelt al 3 dagen met het jong daarop en de kleinste zal ondergesneeuwd worden zo.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Caroline

Hey gaaf, je eerste albino van Hagrid.  ;D

Succes!!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Anke

Hoi,
Gefeliciteerd ;D ;D
Het is weer een hoop geschuif bij jullie ;)
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

carco

Ja erg he  :-[

Gelukkig kan het wel zo.

Vanmorgen was de kleine nog niet gevoerd en zag ik weer allemaal enge dingen voor me natuurlijk.

De grootste is nl. al een week oud en een beer vergeleken met de albino.Ik wilde deze dus eigenlijk zo snel mogelijk weer richting Esther hebben.

En Hagrid en Hedwig zaten gezellig buiten het blok te kroelen terwijl er nog 3 eitjes te gaan zijn  :-\

Net kom ik terug en zitten ze allebei in het blok en heeft de albino een mini kropje  :D

Nu twijfel ik dus weer of ik de grote weer terug ga brengen bij Esther als deze toch gevoerd wordt. Vanmiddag maar even samen overleggen.

Esther heeft dus Nuvola en Shiny die ook 5 eitjes hadden en de oudste 3 doen het goed. Deze zijn ongeveer net zo groot als die bij mij.Daar zouden we de grootste van hier dus bij kunnen leggen en heeft Esther haar eigen jong weer terug.

De rede dat we bij hun ook geen eitjes van Azizi en Megara neer gelegd hadden( ze hadden er 4 en er zijn er dus 2 verloren gegaan) is omdat Nuvola niet zo lekker was.
Gelukkig gaat dit nu goed, maar van de week was donsje nummer 4 overleden bij ze:ws. ook door het grote verschil.
Toen donsje nummer 5 uit kwam en ook niet gevoerd werd heeft Esther nog geprobeerd om deze bij weer een ander koppel met eitjes te leggen, maar ook zij namen dit jong niet(een lutino)Dus ging ik woensdag met een lutino naar huis.
Helaas hebben ook Hagrid en Hedwig het niet geaccepteerd en is de lutino overleden.
Ik was dus ook erg bang dat ze de albino niet zouden gaan voeren,wat nu dus gelukkig wel gebeurd is. Ik denk toch dat er iets niet goed was met de lutino dan.

Derrick en Damali zitten op nepeitjes, maar nog in het blok.2 van hun eitjes liggen vervolgens ook bij een koppel van Esther.
Ik heb ze er bewust nog niet uitgehaald om toch nog als back-up te kunnen dienen, wat nu ws. goed uitkomt voor H en H

Als het broeden echt minder wordt leg ik de laatste eitjes bij hun en haal hun jong eruit (die nu 4 weken is) Ze hebben dan toch niet volledig gebroed en geen jong grootgebracht en ik denk dat ze dat nog wel aankunnen.

Het is heel ingewikkeld allemaal , maar met passen en meten gaat het allemaal (nog) goed zo.

Groetjes: Caroline.


Klik op het plaatje voor onze site!




Anke

Hoi,
Wahahaha wat een ingewikkeld verhaal :o
Ik snap er helemaal niks meer van ;D
Gelukkig snappen jullie het wel, daar gaat het om ;)
Succes met de grote wisseltruuk!!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

ManjaV

Hey Caroline,

Nogmaals gefeliciteerd met het albinootje :D :D :D
Echt leuk zeg!
Ik vind dat jij en Esther het maar reuzeknap bedenken allemaal ;D
En zo te horen gaat het ook goed zo! :D

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Marian

Citaat van: Anke op 12 juni 2009, 12:13:55
Hoi,
Wahahaha wat een ingewikkeld verhaal :o
Ik snap er helemaal niks meer van ;D
Gelukkig snappen jullie het wel, daar gaat het om ;)
Succes met de grote wisseltruuk!!
Groetjes Anke


Hoi Caroline,

Ik sluit me helemaal bij Anke aan ;D
En als ik het goed begrijp heb je nu je eerste albino?
Gefeliciteerd :D

Groetjes, Marian

*Yvon

Hoi hoi

Zo zie je maar dat het toch wel heel handig kan zijn als je met z'n 2en tegelijk kweekt.  :D
Voor andere misschien niet allemaal te volgen,maar dat maakt niet uit.  ;) ;D

Gefeliciteerd met je albinootje !!  ;D

Groetjessss Yvon




Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

hilde