Valken-avonturen: hier mag een slotje op!

Gestart door carco, 13 februari 2004, 01:05:54

« vorige - volgende »

Caroline

Namens Sanne en Thomas, bedankt voor de envelop.  :-*

Fijn weekend.  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Mandy

Caroline, ik wil je dit jaar heel veel succes wensen met je valkjes en de kweek, dat er maar veel mooie gezonde jongen mogen komen! :D
En heb net jullie website gezien, leuk! Voor jullie "trio" dus heel veel succes dit jaar! ;D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

carco

Het gaat fijn hier: maar niet heus  :(

Als eerste heb ik mijn twijfels bij het uitkomen van alle eitjes van Derrick en Damali. Geen idee waarom ze niet uit zouden komen, en het zou ook de eerste keer zijn, maar voorlopig hoor en zie ik nog niets  :-\ Ook in het pleegeitje van Punkie en Pollie niet.
Echt balen: ik heb ook geen flauw idee hoe dit kan  ???

Vandaag zou ik een donsje ophalen bij Angelique. Zij heeft 4 donsjes zitten in een veel te klein blok die daar niet allemaal groot in kunnen worden. Dit wisten we al en als optie hadden we dus Derrick en Damali,omdat ik weet dat zij dit gemakkelijk oppakken. Nu was het ook nog zo dat tussen het 3e en 4e jong al 4 dagen verschil zat en de oudste inmiddels al ruim 40 gram woog. Dus eigenlijk weinig keus.
Op de terugweg naar huis leek het prima te gaan en piepte het constant:ook bij Angelique leek het jong er gewoon goed uit te zien.
Thuis mijn hand geriskeerd door het bij Derrick en Damali te leggen en toen een poosje later Derrick eens een keer uit het blok kwam nam ik mijn kans waar om te kijken hoe het ging.
Het lag onder Damali maar helemaal op de zij en ik dacht eigenlijk dat het al dood was. Snel gepakt, maar het leefde nog en had een barstensvolle krop. Ik weet zeker dat D en D niet gevoerd hadden en deze volle krop had hij al bij Angelique. Ik voelde en de krop was knetterhard! Hier kon dus geen pap ingeduwd worden. Ik heb wat water en yakult gegeven en heb de krop wat gemasseerd. Hij had het duidelijk benauwd en ik durfde het dan ook niet terug te leggen bij D en D. Ik heb het in een bakje onder de warmtelamp gelegd in de hoop dat de krop zou legen en ik het dan alsnog onder kon leggen. De kleine werd wel een stuk rustiger, maar helaas heeft het niet mogen baten en is ze toch overleden  :'(
Wat het nu geweest is? Angelique had juist bijgevoerd een paar keer omdat de krop leeg was. Ik heb juist het idee dat de krop niet leegde omdat hij te grof voer kreeg?
In ieder geval flink balen en of hij het wel gered had bij de ouders? Dat zullen we dus nooit weten.
Ik denk achteraf dat het in de auto misschien zo piepte omdat het honger had , maar er niets meer in de krop kon?

En dan nog iets wat ik te horen kreeg.
Het valkje dat gereserveerd was en afgezegd en toch plots heel snel een nieuw huisje had gevonden had ik van de week van gehoord dat het zo goed ging. Kwam aangevlogen als ze met de vingers knipten, en floot ze al na.
Vandaag kreeg ik dus te horen dat hij sinds vanmorgen niet meer op de pootjes kan staan en verlamd lijkt? Hij kruipt dus op de buik. Het lijkt er niet best uit te zien. Hij schijnt nergens aan gegeten te hebben of tegen aan gevlogen te zijn:gewoon plotseling  ???
Weet iemand wat die kan wezen misschien? Of heeft iemand daar wel eens van gehoord?
Ik vind het heel vreemd:heb dr. Bastiaanse aangeraden, maar weet natuurlijk niet wat hij met dit advies gaat doen.


Blh.. ik voel me ellendig vandaag door dit allemaal.

Chico(het pareltje dat maar niet wil eten en nog steeds boven staat) lijkt het toch te gaan begrijpen  :D

En ik denk dat het bij Hedwig ook niet lang meer duurt voordat haar eerste ei er ligt.
Hagrid lijkt nu trouwens wel ineens boos te worden tegen ons in de kooi  :-X

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




*Manon*

Hoi Caroline,

dit zijn dus duidelijk van die dagen die je liever wilt vergeten...
Wel fijn dat het kleintje dus nu toch lijkt te snappen dat ie zelf moet gaan eten.
Sjimmie hier, vertikt het nog steeds....  :-\ maar komt vast ook wel goed!

Liefs Manon

Caroline

8 maart 2009, 23:31:13 #4594 Last Edit: 8 maart 2009, 23:33:05 by Caroline
Jeetje meis, wat een * piep * dag!!!

Allereerste balen van het donsje .... zoals je het omschrijft denk ik inderdaad ook al te grof voer gehad van pa en ma. Toen hier eerst Orphy en later Picasso hier hetzelfde hadden, het niet legen van de krop door te grof eten, krijste ze ook van de honger. Logisch natuurlijk, er loopt niks door .... je ziet dan ook het lijfje donkerder worden. Uitdroging.  :-\

Balen ook van de eitjes van D & D, wanneer verwacht de de donsjes precies??

En dan het "verlamde" jong .... ik zat van de week toevallig via "WIe is online" ook een topic(2007) te lezen over een valkje wat ineens amper nog op de pootjes kon staan.  :-\

Deze had kalktekort. Als dit het is mogen ze wel opletten want hierdoor kan ook de spijsvertering slechter gaan werken dus kan hij zelfs sterven van honger.

Dit valkje is er toen bovenop gekomen door Calcitat-50, op advies van div. ouders kwekers van hier.  ;)

Wacht .... ik zoek even in mijn geschiedenis .... volgens mij had jij zelf nog gereageerd daar.  ;)

Gevonden .... KLIK HIER

Hopelijk heb je er wat aan.

Dit valkje mankeerde eerst ook niks en werd steeds slapper.

Succes met Herdwig en Hagrid.  :-*

Groetjessssssssss
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

carco

9 maart 2009, 09:32:57 #4595 Last Edit: 9 maart 2009, 09:45:40 by carco
Caroline thx voor je reactie: ik had Angelique gevraagd of ze druivensuiker in huis had zodat de kleine met volle krop mee naar mij toen kon (was hij niet vol geweest had ik dat door wat pap gedaan zodat hij lekker fit was), maar toen ik aankwam was de krop vol en toen ik de kleine meenam ook. Nooit bij stil gestaan om aan de krop te voelen, want misschien was hij toen al wel hard inderdaad. Ik moest toen ook gelijk aan jouw verhaal denken,maar ws. is het toen gewoon al te laat geweest :'(

De link heb ik inmiddels doorgestuurd naar de eigenaar van Lola:ik had het inderdaad toen ook gelezen en dacht bij Lola in eerste instantie ook aan kalktekort, maar eigenlijk gelijk dat dit niet zou kunnen :-\ Lola is nl. ook geen papvalkje:dus ergens rijm ik het kalktekort ook niet.
Nu maar hopen dat er iets aan te doen valt en ik niet nog meer mensen hoor waarbij hetzelfde gebeurt.Maar goed dat jij zo'n fotografisch geheugen hebt  :D


Over Derrick en Damali heb ik even een topic bij kweken neergezet, waarvan ik vermoed waar door de eitjes niet uitkomen:
klik hier

Vanmorgen met het eten geven zag ik ineens een ei in de voerbak liggen  ::) Weer één van Chinta: deze had ik al wel verwacht, en gelukkig heeft ze hem niet gedropt, zodat ik hem nog kan bewaren om bij H en H te leggen die al heel de ochtend in het blok zitten.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Caroline

Ik ga zo even kijken bij de link over D & D, als ik meer tijd heb maar nu even over het kalktekort ....

* dit kan bij 1 jong zijn, aanleg zeg maar .... of door ziekte, achterstand of weerstandvermindering, dan kunnen ze de energie, dus ook de calcium verkeerd verbruiken.

* alle jongen .... erfelijk of gewoon een eenmalig nest doordat de ouders net deze ronde minder kalk aan maakte .... dus al vanaf de opbouw in het nest.

* maar ook bij papjongen hoor .... denk aan mijn JOOP! papjong vanaf 2 weken oud met Nutribird A21. Dan telt weer, door ziekte, achterstand of weerstandvermindering, dan kunnen ze de energie, dus ook de calcium verkeerd verbruiken.

Uit verhalen van Dr. Feld-kliniek en kliniek Broerdijk in Nijmegen kan het tig verschillende oorzaken hebben en is de juiste meestal niet te achterhalen.  :-\

Hopelijk knapt ze snel op.

Even over JOOP! zijn scheve pootjes waren trouwens ook pas na 6-7 weken een feit, op foto's voor die tijd zie je gewone pootjes.

Sterkte.

PS. Jil, mijn lutino bleekmaskertje van Marlies met kromme teentjes is ook een papjong.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

carco

Ik heb net een mailtje terug gehad dat ze contact gehad hebben met de dierenarts.
Deze denkt inderdaad aan kalktekort.
Hij wil Lola nu papvoeding gaan geven omdat ze heel zwak is. Ik heb zelf de mix van dr.Feld nog in huis en aangeboden het hem op te sturen.
Jeetje ik baal hier zo enorm van:dit wil je niet weten.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Caroline

Ik mocht mijn kaboutertjes (1-2 weken oud) met kalktekort 2 x daags 1 druppel pure Calcitat-50 in de bek geven.

Persoonlijk denk ik dat alleen pap niet voldoende is .... ze moeten echt Calcium gaan geven. Anders ben ik bang dat hij niet sterk genoeg wordt om op zijn pootjes te gaan staan.

Ik geef de kaboutertjes Nutribird A21 met gemalen Nutribird B14, pellets voor grasjes. 1:1 ..
Hierop zijn ze groot en sterkt geworden. De oudste 2 nu enkele dagen zelfstandig wogen gisteren 101 gram.  ;)

Ik kan me voorstellen dat je baalt .... dit is al niet leuk als je valkjes nog bij je zijn maar helemaal balen als ze al bij de nieuwe baasjes zijn.  :-\

Sterkte.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

*Manon*

Hoi Caroline,

Meis, kan me goed voorstellen dat je hier enorm van baalt... hopelijk komt het goed met Lola.
Maar jij had dit ook niet kunnen voorzien natuurlijk, bij jou ging Lola gezond en wel de deur uit en als er achteraf deze dingen gebeuren, waar niemand om vraagt, tja dan is dat een giga domper natuurlijk.
Ik ga duimen voor Lola, hou je ons op de hoogte als je meer weet...   :-*

Liefs Manon

Anke

Hoi,
Ach arme Lola... hopelijk komt ze er weer bovenop.
En dan ook nog een donsje dat is overleden :'(
Met recht een pechdag :(
Wel fijn dat je het eitje hebt kunnen reddden uit de voerbak :)
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

carco

Eind van de middag lag daar dan het eerst ei van Hagrid en Hedwig  :D
Ik ben heel erg benieuwd of het iets gaat worden.
Ik heb gelijk een eitje van Harry en Chinta erbij gelegd.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Anke

Hoi Caroline,
Gefeliciteerd met het eitje van Harry en Chinta :)
Hopelijk gaan ze het goed doen deze keer!!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

carco

Hoi Anke

Niet Harry en Chinta(die mogen niet meer) maar Hagrid en Hedwig  ;D

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




♪ Marlies

Gefeliciteerd !! :D

Ik hoop wel voor je dat de jongen eerder zelfstandig zijn dan pa. ::) :P