5 augustus 2025, 11:08:36

Valken-avonturen: hier mag een slotje op!

Gestart door carco, 13 februari 2004, 01:05:54

« vorige - volgende »

carco

Citaat van: ManjaV op  2 mei 2008, 14:27:49
Hey Caroline,
Maar misschien kun je de eitjes nog overleggen naar Harry en Chinta als ze er ineens helemaal afgaan?
Ik ben wel benieuwd of de eitjes gewoon gaan uitkomen.
Succes met afwachten. ;)

Groetjes,
Manja

Daar heb ik ook al aan gedacht, maar dat kan niet omdat Harry en Chinta ook nogal onrustig zijn èn omdat àls ik de eitjes bij D en D weg zou halen ik ook geen kans meer heb om de donsjes van H en C evt. over te leggen.
Poeh wat een gedoe zeg  ::)

D en D hebben vandaag nauwelijks op d eitjes gezeten: heel de dag was het in en uit het blok, dus ik denk dat er niets meer van komt. Nu net is Damali eindelijk het blok in gegaan en ik hoop nu voor de hele avond/nacht( Niet dus, want ze is er al weer uit  ::) )
Echt balen dus, dat zou betekenen uit 2 rondes van 2 koppels toch zeker wel 2 jongen  ::)  :'(
Nou ja ik moet de moed nog maar even niet op gaan geven.

De jonkies gaan goed , alhoewel de kleinste niet zoveel aan was gekomen.
De oudste gaat al een beetje aan het trosgierst en brood knabbelen.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Anke

Hoi,
Baen dat Derrick en Damali geen zin meer lijken te hebben :(
Hopelijk gaan ze alsnog verder met broeden.
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Caroline

Jeetje, wat balen joh!!  :-\

Hier is vanmiddag na 17 dagen broeden een witmaskertje geboren.

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Dierenfreackske

Hoi , jeetje Caroline ...wat balen is dat joch , ik hoop dat het nog goed blijft gaan  .Wel goed dat de oudste van de twee donsjes al aa het brood en trosgierst begin te knabbelen he !
Veel succes nog met de jongen hoor ! Grtjs Ann

carco

Gloeiende,  :censuur
Weer een eitje kapot bij Harry en Chinta  >:(
Alleen het eerste eitje lijkt dus nog goed te zijn: het kapotte heb ik maar laten liggen anders ligt er niet veel meer.

Ook ben ik weer aan het schuiven geweest.
Vanmorgen hoorde ik een hoop gewip: zaten D en D weer op elkaar  :-\
Achteraf bedacht ik me dat ze zelf misschien van het eerste ei uit zijn gegaan die ze ongeveer een week voor deze 3 eitjes gelegd heeft en dan is het logisch dat ze er nu af zijn.
Vannacht heeft ze nog wel gebroed.
Ik heb nu dus toch maar het eitje dat het eerst uit moest komen bij H en C gelegd en het onbevruchte eitje van Hedwig bij hun  ::)
Nu kan ik niet echt zeggen dat H en C zo doorbroeden op het moment, maar goed ik moet toch wat.
Die zitten met een doek over de kooi samen in de kooi te zitten  ::)

Ik ben nu hard aan het verzinnen wat ik ga doen.
Ik heb D en D nu nog even nodig als back up, maar om ze anders toch nog een kans te geven?
Zou er toch nog een donsje uitkomen bij H en C en ze doen er niets mee kan ik het nog overleggen en mogen D en D die opvoeden.
Komt er bij H en C niets meer van gaan die zowiezo de volière in, maar misschien mogen D en D het dan alsnog proberen.

Gaat weer fijn zo  ::) :P

*Yvon

Hoi hoi

Hmmmmmm,kl*te zeg . !!  :-\
Waarom doen ze nou zo moeilijk  ???
Ik zou het zo leuk voor je vinden als ze het eens wat normaler zouden doen.
Het blijft een soap........

Hier bij de cathi's blijf ik optellen en aftrekken.  :-\
Eerst 2 toen 3 toen weer 2 toen weer 3 toen weer 2 nu weer 3 .......hopelijk kan ik nog doortellen tot 4.  :-\

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

carco

Bij jou gaat het dus ook lekker, maar niet heus: balen joh :-\

Ik heb trouwens net weer een eierruil gedaan  ::)
Ben alleen bang dat het te laat is en ik vind het van mezelf stom dat ik er niet eerder aan gedacht heb.
Het andere eitje van Derrick en Damali wat bevrucht is heb ik bij Hedwig gelegd en weer een ei van haar bij D en D gelegd, die nu dus allemaal onbevruchte eitjes hebben.
Hedwig is degene die het beste broedt namelijk.
Nu hopen dat er nog iets van komt en kijken wat er gebeurd.

H en C zitten weer op de eitjes trouwens  :)

ManjaV

Hey Caroline,

Wat een geruil zeg pfff....nu maar hopen dat het goed uitpakt. Ben erg benieuwd of Hedwig goed door blijft broeden. Laat je haar het donsje dan ook opvoeden of gaat het dan weer terug?
Gelukkig zitten H en C weer op de eitjes, dat is alvast iets. Wel balen dat het eitje kapot is. Is het alleen gedeukt of zo kapot dat er niets meer uit kan komen?

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Caroline

Balen joh, weer een kapot eitje.

Heb je trouwens geen nepeitjes?? Ik vind het altijd zo gevaarlijk als de eitjes te erg kapot zijn (dat er geen hoop meer voor is) om ze er gewoon bij te laten liggen i.v.m. lekken en daarna de viezigheid die aan de goeie eitjes gaat plakken.  :-\

Ik duim dat je toch nog pluizenlbolletjes mag krijgen.

Hagrid heeft gisteren over dag laten zien dat hij wat kan eten ... dus gisteren geen pap gehad .... even streng een dsgje honger laten lijden .... uiteraard houd ik hem goed in de gaten maar .... ik krijg hoop.  ;)

Hij zit trouwens overdag nog steeds boven in zijn hamsterkooi, dit werkt dus wel.  :D

Zijn pap is op het moment meer eivoer dan Nutribird, de Nutribird is meer om er nog wat papstructuur aan te geven, gaat helemaal goed komen.  :D

Mag ook wel .... vandaag is hij 10 weken.  ::) :P

Fijn weekenddddddddddd!!!

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

carco

Ik heb wel nepeitjes, maar als ik iets nodig heb heb ik het altijd net uitgeleend  :-[
Die had ik aan Esther gegeven omdat haar koppel de eitjes opvrat en nu heb ik zelf niets meer, daarom schuif ik de eitjes van Hedwig er ook maar onder.
Dit eitje lekt vast niet meer, want er zit gewoon een gat in  :(
Of ze het er nu zelf in hebben gepikt of dat ze te wild zijn geweest in het blok? Ik heb geen idee.

Harry lijkt trouwens deze ronde wel erg weinig te broeden, alleen Chinta doet iets geloof ik  ::)

En Manja mocht er toch een donsje uit gaan komen bij Hedwig(wat ik niet denk trouwens) mag ze hem opvoeden ook, dan ga ik hem niet meer afpakken. Behalve dus als ze er niets mee doet natuurlijk.

Wat goed dat Hagrid eindelijk de link gaat snappen: ik had het er gisteren met Esther nog over en Nuvola bij haar wilde ook maar niet zelfstandig worden toen ze haar had gereserveerd.
Joh voor ie een jaar is eet hij heus wel zelf  :P

Caroline

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

carco

;D  ;D

De kleinste is het blok nog niet uit.

imv

Hihi... die zit daar goed  ;D 8)

Ik zie je strakjes ;)
groetjes Irene

ManjaV

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

carco

Ik ben net even nepeitjes bij Irene wezen halen die ze nog ergens had gevonden en heb die bij H en C gelegd en het kapotte eitje weggooid. In het goede eitje zag ik leven zitten, dus hopen dat die niet ook kapot gaat.

Hedwig bedacht vanmiddag ineens ook dat ze het broeden zat was  :-\
En hoe vreemd nu D en D een paar keer getreden hebben vandaag zijn ze dus weer steeds in het blok te vinden.
Ja en wat doe je dan  ???
Dan wissel je de eitjes maar weer eens om  :P
Je zou er dronken van worden: nu laat ik het zo hoor  8)

De kleine wordt trouwens wel erg geplukt nu hoor, maar even voor het goede doel dan maar zodat ze in ieder geval het blok weer ingaan.

Wel eens een pop als een man op je hand zien rijden  ???  :o  ;D
Moet je bij Lilo van Irene wezen: volgens mij heeft ze nog een cross-over  :o