Valken-avonturen: hier mag een slotje op!

Gestart door carco, 13 februari 2004, 01:05:54

« vorige - volgende »

Anke

Hoi,
Wat fijn dat het donsje door de pleegouders goed wordt verzorgt :)

Gelukkig heb je nu de juiste behandeling voor je valkjes. Ik hoop dat het medicijn aan zal slaan!!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

*Yvon

Hoi hoi

Nou ik heb dat kleine frummeltje van H&C gezien vanmiddag,
en ik heb een groot vermoeden dat het helemaal goed gaat komen.  :D
Het was trouwens weer een heerlijk gevoel om die lieve kleine donsjes vast te hebben gehad.  :-* ;D
Wat fijn dat die AB toch vandaag nog is aangekomen.  :D
Ze kunnen het wel.  ;) ;D

Wat kan Hagrid bedelen zeg !!  :o ;D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Caroline

Echt wel!!

Hij is zo wild, gooit dan ook steevast elke dag de pap wel een keer om, of gaat er in staat .... hij pakt ook het bakje met pap met zin snavel beet en slingert het al bedelend weg .... het is echt een mafkees maar .... wel een lieve.  ;D ;D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

imv

Whahahaa  ;D
Dat lijkt me een gewèldige jongen  :P
Heb je er nog zo één??  :P ;D

groetjes,
IRene

Caroline

 ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Ik heb er wel maar of ze net zo gek zijn?? ???  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

carco

12 april 2008, 15:58:03 #3650 Last Edit: 12 april 2008, 17:47:40 by carco
Ach gossie : Noo-Noo heeft vandaag de schrik van haar leven gehad geloof ik.
Ik was boven aan de vaste telefoon toen beneden mijn mobiel ging( gebeurt me tegenwoordig nu altijd  ::) ) ,maar Jeroen was beneden. De valken waren los en die schrikken bijna nergens van behalve dus als mijn mobiel gaat. Ik had er alleen even geen erg in, maar hoorde wel een valkje ontzettend krijsen. Eerst dacht ik dat Hedwig zichzelf plukte maar ze bleef gillen/krijsen. Dus ik naar beneden en zag Noo-Noo beneden aan de trap zitten met Brutus voor haar. Jeroen pakte haar net van de grond af en vroeg of ze geknipt was. Nee Noo-Noo is niet geknipt: een beetje toopzwaar geloof ik, want zij kan gewoon vliegen normaal gesproken. Geen idee waarom ze neergestort is.
Ik kon haar zowaar helemaal nakijken of ze iets had: vleugels spreiden enzo. En later stapte  ze weer gewoon op ,omdat ik weer wilde checken omdat ik haar zo raar vond zitten.Nou ja er mankeert haar gewoon helemaal niets: Brutus doet ook niets, maar goed je weet maar nooit. Ze is gewoon heel erg geschrokken van die grote kop voor haar koppie denk ik.Arme ziel: zo makkies is ze nog nooit geweest.

Gisteren laat kreeg ik dus toch de ab-kuur binnen zodat ik gelijk kon starten, maar volgens mij is het te weinig. Ik heb al gebeld, maar er werd gezegd dat het wel goed was. Nou ja volgens mij nog steeds niet, dus maandag maar weer bellen.

Het donsje wat nog leeft weten we nu zeker van dat het het pleegdonsje is,dus bij Manja vandaan. Tot gisteren dachten we dat het het bontje was, maar het kuifje wordt nu toch echt grijs. Het zou me dus ook niet verbazen als het een cinnamon is want het is heel lichtgrijs. Hij/zij blijft groeien nu.
Gisteren heeft hij zijn ringetje gekregen met behulp van Yvon(nog bedankt  ;) ) en die is netjes blijven zitten. De dag ervoor had Irene geholpen en toen lag hij er al snel weer naast.
Het kleintje lijkt het gewoon goed te doen, ''wandelt'' door het blok en laat zich niet ondersneeuwen door die grote lut en zorgt dus wel dat hij een gevulde krop heeft. Ik wilde alleen dat hij eens wat aankwam want hij is nog steeds maar 9 gram :-\

Harry en Chinta zijn weer druk aan de wip.

Bij Derrick en Damali lag vanmorgen weer een ei. Ik ben benieuwd of er nu wel meer komen.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Anke

Hoi,
Ah gossie arme Noo-noo....
Fijn dat het donsje het zo goed doet!!!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Caroline

Och, arme Noo-noo, het kan natuurlijk dat ze net zo lang is blijven vliegen tot de energie op was .... zie ik hier ook wel, vooral met de dikkertjes, zijn ze aan het vliegen en ineens .... plof .... storten ze neer.  :-\

Hier zijn ze trouwens ook panisch van de mobieltjes van ons .... vooral het geluidje dat de batterij op is van de Sony's .... mijn Nokia doet dit heel zachtjes.  ;)

Groetjes van Hagrid en zijn broertje.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

imv

Ach gossie... arme Noonoo...
Ze zal straks vast weer gaan vliegen  ;D Kun je er weer achteraan rennen ;)  ::)

Groetjes, Irene

carco

Zo die grote luut is me toch een partijtje aangekomen vandaag  :o
Gisteren woog mevrouw of meneertje nog ''maar'' 37 gram en vandaag waren het er 51!!
En eindelijk is kleine Uk ook boven de 10 gram uitgekomen, die was er 12, ik denk dus dat dat straks ineens ook heel hard gaat.
Gisteren een hele mooie nieuwe broedkooi binnen gehad en ik denk dat ik toch Harry en Chinta nog een kans geef: ze wippen toch al meerdere keren op een dag.


Grote luut


Kleine Uk, en dat scheelt dan 2 dagen.

Wat wel leuk is is dat Derrick en Damali nu het kleinkind en het kind van Harry opvoeden.Mits het pleegdonsje tenminste van Timmy is want dat was nog niet helemaal zeker  :P  :-X

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




ManjaV

Wat een schatjes allebei! :D :D :D
Echt gaaf he, dat D&D ook zo goed voor het kleintje van H&C zorgen!
Kan je bij donsje 1 nu al zien welke mutatie het is en weten we ook of het dan een mannetje of een popje is?
En welke mutatie kan donsje 2 worden?

Groetjes,
Manja

PS Hoe gaat het nu met Noo-Noo?


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Anke

Hoi,
Wat een lieve foto's van de donsjes.
Het is inderdaad wel een groot verschil als er maar twee dagen tussen zit.
Ik ben benieuwd hoe Harry en Chinta het nu zullen gaan doen.
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

carco

Citaat van: ManjaV op 13 april 2008, 17:09:20

En welke mutatie kan donsje 2 worden?

Groetjes,
Manja

PS Hoe gaat het nu met Noo-Noo?


Donsje 2 kan een wildkleur man worden of een geparelde pop.
Misschien zitten er nog wel ergens verborgen splits die er met Charlie niet uit zijn gekomen, maar daar ga ik maar niet van uit.

En Noo-Noo is gewoon weer de oude hoor.

Vanmorgen lag er weer een eitje bij Derrick en Damali dus die van vorige week heb ik maar weggehaald. Ze lijken nu wel door te broeden: zou wel leuk zijn als er iets bevrucht was, want hierna mogen ze niet meer. Ik ga er niet van uit, maar je weet maar nooit.

Bij Harry en Chinta lag vanmorgen een ei op de grond. ws is die van de stok gedropt, want ik dacht het (tijdelijk) over te leggen, maar helaas was het kapot.
Zij zitten nu samen in de nieuwe broedkooi en Harry ging al gelijk het blok in en uit. Chinta is er al wel in geweest, maar die vind het nog niet veel geloof ik.




Even kijken hoor  :D

De kooi is 1 meter breed, dus ze hebben lekker de ruimte er in.

Ik hoorde ook droevig nieuws vandaag : Paco van Esther(valkchico) is overleden  :'(
Hij zat al een tijdje niet lekker in zijn vel, maar nadat ze hem met Chico apart had gezet leek hij weer op te knappen.
Gisteren kreeg ik een sms van haar dat hij 'smorgens op de grond zat : ik ben er toen nog geweest om druivesuiker te brengen.
Vanmiddag had ze een afspraak met dr.Bastiaanse en zou ze gelijk Chico meenemen omdat zij zo kaal blijft.
Ze is zonder vogels terug gekomen. Van Paco waren foto's gemaakt, maar dat was 1 grijze massa, was dus niet goed en dr.Bastiaanse zou contrastvloeistof toedienen om te kijken wat er dwars zat.
Bij Chico zouden huidmonsters afgenomen worden en die zou er dus ook blijven tot morgenavond.
Helaas is Paco overleden voordat de onderzoeken plaats konden vinden, daar wordt nu sektie op gedaan.
Lieve Paco : rust zacht  :'(

Dubbel is dat ze samen met mij de kooien aangeschaft had( zij 2 en ik 1) en zij nog 2 blokken ook had genomen en die in de volière had gehangen: ze had er zo'n zin in weer te gaan kweken met ze: het was een supergoed koppel.

Groetjes: Caroline.

Klik op het plaatje voor onze site!




ManjaV

Hey Caroline,

Wat erg zeg voor Esther dat Paco is overleden.  :'( :'( En die arme Chico, nu moet ze het zonder Paco doen.  :'( :'(
Ik kan me voorstellen dat Esther er kapot van is.

Gelukkig trouwens dat Noo-Noo wel de oude weer is.

Ben benieuwd of er eitjes bij D&D bevrucht zijn. Nog eventjes afwachten maar. ;D

Lief die foto's van Harry en Chinta. Misschien gaat het deze ronde beter! :D

Hoe gaat het met het kleinste donsje? Komt het nog meer aan?
En ben erg benieuwd of het pleegdonsje misschien een pareltje net als Perly gaat worden, of misschien toch een wildkleur. Wel handig dat we weten wat man en wat pop is.

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Mandy

Hier gebeurt ook weer van alles zie ik wel. ;)
Het is soms net een soap hahha. ;D

Wel balen en jammer van Paco. :-\

Mooie broedkooi hebben Harry&Chinta, als dank moeten ze daar maar wat moois in gaan leggen hoor. :D

Succes met de kleintjes, Luut ziet er prima uit, hopelijk gaat Uk de achterstand nog wat inhalen. :)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl