Valken-avonturen: hier mag een slotje op!

Gestart door carco, 13 februari 2004, 01:05:54

« vorige - volgende »

ManjaV

Hey Caroline,

Wat spannend zeg allemaal...dus D&D hebben nu vijf eitjes, inclusief het pleegeitje. ;D Ben erg benieuwd of ze uiteindelijk allemaal bevrucht zullen zijn.

Nou, Derrick waakt echt over de eitjes he? Pfff gelukkig kwam hij er op gegeven moment wel uit maar ja, hij moet toch ook eens eten. :D

Gelukkig heeft Chinta vannacht gebroed. :D En Harry vindt jou, naast Chinta, toch blijkbaar ook erg lief, gezien de serenade. ;D Grappig. ;D ;D

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Anke

Hoi,
D&D beschermen hun eitjes in ieder geval goed :)
Hi hi die Harry, hij vindt jou ook heeeeeeeeeeel  lief ;D
Fijn dat Chinta vannacht heeft doorgebroed!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

carco

Net toen Derrick van de eitjes afging stak Damali ook haar koppie even buiten het blok en heb ik mooi kunnen kijken  :D
De eerste 2 eitjes zijn in ieder geval duidelijk bevrucht! Helaas zag ik bij eitje 2 een flinke deuk zitten aan de zijkant en heb ik die wat aangetipt met nagellak: ik hoop dat het geen kwaad kan voor de ontwikkeling. Ik snap er niets van , ze zijn juist zo rustig in het blok  :-\ Misschien is de schaal aan de dunne kant of zo?

Eind van de week , begin volgende week naar de andere eitjes kijken en naar die van Harry en Chinta die nu toch goed lijken door te broeden. Chinta had het vanavond wel weer op haar heupen en ik denk toch dat dit komt doordat ze zich moet ontlasten. Ze houdt dit heel erg lang op en komt er eindelijk een heleboel dan wordt ze ook rustig.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




carco

Vanmorgen was eitje nummer 3 er bij Harry en Chinta.
In die eitjes is nog helemaal niets te zien. Kan ook haast niet want ze zijn pas vanaf woensdag echt goed aan het broeden.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




ManjaV

Gefeliciteerd met het derde eitje :D en al twee eitjes bevrucht bij Derrick en Damali! Gaat de goede kant op!
Het kan wel goed gaan hoor met het eitje waar een deukje in zit, maar het is gewoon afwachten.
Ben zo benieuwd of de andere eitjes ook allemaal bevrucht zullen zijn en ook die van Timmy/Kuifje  ??? en Yariki ;D

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

carco

Vanmorgen lagen er al weer 4 eitjes bij Harry en Chinta.
Bij hun is het heel gemakkelijk kijken omdat ze 'smorgens als ik bezig ben allebei uit het blok komen en dit goed toelaten. Helaas zie ik in de 1e 2 eitjes nog steeds niets, dus die zijn onbevrucht. Ik hoop wel dat er in de anderen wat ontwikkeld, want ze doen nu juist zo goed hun best. Ik zat al te bedenken dat als het pleegeitje bevrucht is deze aan hun te geven, maar dan moeten Derrick en Damali wel toelaten dat ik bij hun eitjes kom en dat lijkt dus niet echt het geval :-\
Erg jammer , maar het is niet anders.

Ik geloof dat het Hedwig haar tijd ook zo'n beetje is: die komt steeds vaker van de eitjes af nu.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




ManjaV

Hey Caroline,

Laten we hopen dat de andere eitjes van Harry en Chinta dan wel bevrucht zijn! Het zou inderdaad erg leuk voor ze zijn, zeker omdat ze zo goed hun best doen.
En misschien als het pleegeitje bevrucht is, dat je het dan inderdaad kunt overletten als de twee pitbulletjes het toelaten. ;) ;D
Wanneer denk je dat je het bij het pleegeitje kunt zien of het bevrucht is? Ben heel benieuwd hoor, spannend! :D

En dametje Hedwig is het alweer een beetje zat? ;D
Gelukkig maar, het vergt toch ook veel inspanning voor haar, dat broeden.

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Anke

Hoi,
Spannende tijden hier!
Hopelijk zijn de laatste twee eitjes van Harry en Chinta wel bevrucht.
Jammer dat je geen nestcontrole kan doen bij D&D..
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Dierenfreackske

Wauw ...Caroline ...wat spannend hier zeg met de eitjes , heb je er nu 4 of 5 van D&D ? Ik kan niet meer volgen hoor ! Het gaat wel snel ook hier zeg ! Ik hoop dat je het barstje
heb kunnen dichtmaken met nagellak he ! Hopelijk help het he ! Grtjs Ann



carco

Citaat van: Dierenfreackske op 16 maart 2008, 11:32:35
Wauw ...Caroline ...wat spannend hier zeg met de eitjes , heb je er nu 4 of 5 van D&D ? Ik kan niet meer volgen hoor ! Het gaat wel snel ook hier zeg ! Ik hoop dat je het barstje
heb kunnen dichtmaken met nagellak he ! Hopelijk help het he ! Grtjs Ann


Als het goed is hebben Derrick en Damali 4 eitjes van zichzelf. Tenminste dat was zaterdag zo: daarna heb ik nog niet mogen spieken  ::) En het 2e ei heb ik dichtgemaakt.

Gisteren zat ik me te bedenken dat ik wel erg weinig zag met het schouwlampje. Ik had een andere besteld omdat mijn moeder de mijne heeft. Toen ik hem binnen kreeg vond ik al dat hij niet zo fel scheen als die ik had. Dus toch de batterijen maar nagekeken: was één batterij dus helemaal leeg! Nu doet het lampje het heel erg goed en heb ik vanmorgen weer bij Harry en Chinta in de eitjes  gekeken. Het 1e ei is dus ècht onbevrucht, maar het 2e ei lijk ik toch iets van aders te zien al is het maar heel erg weinig ??? Wel vreemd, want volgens mij had het al veel verder moeten zijn. In 3 zag ik nog niets  :-\
Nou ja woensdag maar weer spieken of het verder gaat onwikkelen, zou toch wel heel erg leuk wezen.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




*Yvon


Het gaat goed met je schouwlampjes he ?  :P ;D
Miss maar een paar in voorraad nemen met extra batterijtjes.  :D
Eind van de week zal je denk ik wel weten hoeveel er wel of niet bevrucht zijn.
Dan afwachten op de uitkom momenten.  :)

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Dierenfreackske

Hoi Caroline ...wat leuk zeg , vier bevrucht !
Ik hoop dat alles blijft goed gaan daar ! Grtjs Ann



*~Jeanine~*

Hoi Caroline,

Ik hoop toch dat er een paar eitjes bevrucht zijn bij Harry en Chinta.

Derrick en Damali al 4 eitjes.
Jammer dat ze je niet snel laten spieken :D
Wel goed dat ze zo beschermend zijn ;)

carco

Ik baal  :(
Ik wilde toch weten hoe het met de eitjes van Derrick en Damali was en toen Derrick even eten was probeerde ik toch maar even te gluren wat gelukkig ook gelukt is.Ik zag nl. gelijk een kapot eitje liggen  :(  Dit ging om het eerst eitje wat ook bevrucht was. Er lag eigenlijk niet veel ''nattigheid'' en toch was het eitje leeg. Zou de inhoud opgegeten zijn of zo  ???
De andere 3 eitjes lijken wel bevrucht alhoewel ik over nummertje 3 (wat ik niet geplakt heb en wel een deukje in zag) mijn twijfels heb.
Het pleegeitje is in ieder geval ook bevrucht!
Raar hoor het lijkt inderdaad of de eischalen te dun zijn  ???
Nou ja laten we er verder het beste maar van hopen.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




*Yvon

Hoi hoi

Jeetje  :-\  zou het eitje ook niet gewoon leeg gelopen zijn en nu opgedroogd in het zaagsel zitten ?
Nu maar hopen dat de rest gewoon heel blijft en lieve,kleine,gezonde donsjes uit gaan komen. :D
Ook het eitje van Manja is dus bevrucht,leuk voor haar !!  :D

Heb je ook nog bij H&C kunnen kijken?

Groetjes Yvon


Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >