Valken-avonturen: hier mag een slotje op!

Gestart door carco, 13 februari 2004, 01:05:54

« vorige - volgende »

Anke

Hoi Carco,
Tjonge, tjonge de valkje maken het jouw niet makkelijk :o
Hopelijk helpt de verhuizing van Beau om de rust terug te laten keren!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Sanna

Hoi Caroline,

Moeilijke beslissing, maar ik denk wel dat het voor een hoop rust in de tent gaat zorgen :D.

Heb je al wat gehoord over de prikpil voor hedwig?

Groetjes, Sanna

Kirsten

Hoi hoi,

Veel sterkte morgen!, laat je even weten hoe het geweest is?
Ik denk in ieder geval dat er wat meer rust in de tent komt, maar het is wel een moeilijke beslissing.

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

carco

Eerst nog even over gisteren.
Ik was even vergeten wat een bietser Harry kon wezen zeg  :o  ;D
Ik had een stukje cake gepakt en meneer deed net of hij nooit te eten kreeg! Ik werd belaagd! Door hem en nog 5 anderen tegelijk  :D  :P
Hij heeft trouwens definief gekozen voor Chinta! Noo-Noo ging weer kippetje zitten voor hem en hij liet even tactisch blijken daar niet van gediend te zijn door hard in haar poten te bijten  :D

De koppeltjes zijn allemaal op de eitjes van Hedwig uit, vandaag was het helemaal erg ,stom want achteraf had ik gewoon de volière dicht moeten doen. Derrick ging gelijk naar Hedwig toe en de eitjes toen de kooien open stonden en Damali rende als een gek heen en weer op het dak naar beneden loerend.
Omdat ik de ramen boven aan het zemen was liet ik ze maar , maar toen ik gekrijs hoorde rende ik toch naar beneden waar ik Derrick en Damali de volière uit zag strompelen weggejaagd door Hedwig( die nu 2 eitjes heeft)
Ik pakte Damali op en zag dat ze toch wel een erg dik buikje had en heb hun toen weer in hun eigen blok gezet. Ik denk toch wel dat het eerste ei er heel snel is. Zij zijn dus zeker wel een minuut of 20 de kooi uit geweest.

Harry en Chinta beginnen elkaar nu ook te kroelen en kunnen er geen genoeg van krijgen om te treden: het gaat de hele dag door zo'n beetje  :P

Nu over vanmiddag.
Rond kwart over 4 ging ik dan met Beau op pad richting zijn nieuwe adresje. Halverwege had ik echt de neiging om om te keren terug naar huis  :-\
Daar aangekomen zag ik 2 hele lieve lutinoos en een papagaaiensoort( ? ) die een eigen kooi had.
Beau uit zijn bakje gehaald en die was helemaal onder de indruk geloof ik. De kuif rechtop en hij was helemaal stil gevallen. Hij liet zich van zijn goede kant zien gelukkig.
De lutinoos waren erg nieuwsgierig en kwamen al snel dichterbij : vooral de oudste die dus ook eigenlijk voor hem bestemd is. Die viel als een blok voor hem ;D Ze duwde haar koppie onder zijn koppie en toen was het even kroelen  :-* En gelijk een paar veertjes die Beau uit haar koppie trok >:( Zij was broeds en Beau is het ook, dus ik denk dat ze zich maar aan hoef te bieden en het is gebeurd. Ik was heel blij toen ik dit zag, want ik heb er gelijk een beter gevoel bij. Nu hoop ik dat het zo blijft want het is wel de bedoeling dat er nog een man bijkomt voor de andere jonge pop. Nu is die nog niet geboren(wel gereserveerd) dus dan hoop ik dat Beau dan inmiddels een beetje gekoppeld is.

Gisterenochtend heb ik getracht naar dr. Bastiaanse te bellen , maar toen was hij er nog niet en zag ik later geen kans meer.
Vanmorgen dus weer gebeld: is hij er niet op woensdag :-\
Nu dacht ik eigenlijk: ik laat het maar zo en dan broedt ze maar weer 3 weken, want als het goed is en meezit is dit de laatste keer dat ze alleen op eitjes zit. Want nu Beau weg is komt er een mannetje voor haar bij. Tenminste.. ik hoop dat ze die wel wilt ::)
En ik heb er al één op het oog  8) ;D

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




*Yvon

Hoi hoi

Wat gaaaaaaf !! dat H&C nu toch echt een koppel zijn geworden.  ;D
En een plakje cake hoor je natuurlijk wel te delen,niet met visite dan maar met de valkjes.  :P

Ik kan me heel goed voorstellen hoe je je voelde onderweg naar het nieuwe adresje.  :-\
Maar gelukkig viel hij dus goed in de smaak.  :D
Dat maakt het toch iets makkelijker bij het weggaan.

Binnenkort dus 2 nestjes bij jou.  :D
H&C en D&D.

En zijn de eitjes bij je moeder nou bevrucht of niet ???

En ik weet al welke man jij wel zou willen hebben.  :P
Kan je bij ..... al een kuifje zien?  ;D

Groetjes Yvon


Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

carco

Citaat van: *Yvon op  5 maart 2008, 19:56:32
Hoi hoi


En zijn de eitjes bij je moeder nou bevrucht of niet ???

Nou uh die ik gezien had dus niet, maar de andere 2 durft mijn moeder niet naar te kijken, want zij heeft ook last van een pitbull  ::)


En ik weet al welke man jij wel zou willen hebben.  :Pjij wel ja en Irene ook  :D
Kan je bij ..... al een kuifje zien?  ;D

;D ;D

Groetjes Yvon




Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




*~Jeanine~*

Hoi Caroline,

Fijn dat de verhuizing van Beau soepel is verlopen.
Dat is dan weer een hele geruststelling.

En wie o wie zou je dan op het oog hebben voor Hedwig :D ;D

carco

Het is stil hier:erg stil  :-\
Ik mis ''mijn'' Beautje toch best wel hoor met zijn gefluit,maar ik weet wel dat het de juiste beslissing geweest is  :)

Damali kan bijna niet meer vliegen: die is echt topzwaar, en waar het eerste eitje nu blijft? Hedwig heeft er inmiddels al weer 3  :-\

Chinta begint ook een klein buikje te krijgen, dus ook al iets te zien  :D

Nu het grote nieuws!
Als alles goed gaat komt kleine Harrie (van Caroline) over een aantal weekjes de boel hier versterken  :D
Het is de bedoeling dat hij het mannetje van Hedwig gaat worden.
Ik geloof dat ik vorig jaar al voor het eerst contact had opgenomen met haar over een witmasker mannetje van Eros en Perle (toen nog Chica natuurlijk) Ik wist toen al dat àls er een mannetje bij zou komen dit er 1 van dit koppel moest wezen. Een witmasker omdat ik die nog niet heb en ivm de mooie splitten zodat ik zelf ook in de toekomst albinoos kan kweken :)
Alleen wilde ik niet meer dan 8 valken en bleef ik twijfelen wat ik nu moest doen. Zo moeilijk! Ik gunde Hedwig een mannetje maar eens moet je toch ook ophouden met nieuwe vogels aanschaffen  :-\
Dus ja toch maar weer de beurt overgeslagen.
Ik had me al wel voorgenomen mocht er een valk weggaan dan zou er een mannetje voor Hedwig bijkomen en dit moest dan een witmasker split ino worden bij Caroline vandaan.
Ja en nu Beau weg is en zelfs Hans zei van een oneven aantal niets is heb ik gelijk contact opgenomen met Caroline zodat Harrie als hij groot genoeg is gezellig hier naar toe komt  :D

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Caroline

Ik ik helemaal blij natuurlijk!!  :D

Mijn kleine Harrie naar mijn naamgenootje, super!!!!  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Annelies

Hoi Caroline

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst.

Gr. Annelies

margreet

hallo Caroline,

Bij jouw is het nou nooit saai met de valkjes ;D ;D
Veel succes straks met kleine harrie.

groetjes Margreet

Anke

Hoi Caroline,
Wat leuk dat kleine Harrie bij jou komt wonen ;D
Dan kunnen we het kereltje gezellig blijven volgen!!
Gefelitciteerd!!!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

♪ Marlies

Hoi Caroline, ;D

Gefeliciteerd met kleine Harrie. :D

Hopelijk valt Hedwig als een blok voor hem....nou ja over een tijdje dan.
Je hebt natuurlijk al zitten rekenen wat voor jongen ze dan kunnen krijgen, of niet ?

Groetjes Marlies ;)