Valken-avonturen: hier mag een slotje op!

Gestart door carco, 13 februari 2004, 01:05:54

« vorige - volgende »

*Yvon

Hoi hoi

Zozo,je verwent ons met foto's. ;D
Is het miss niet beter om Harry en Chinta toch gewoon mee te behandelen ?
Ze zijn tenslotte wel met elkaar in kontakt geweest,toch ?
En is het misschien geen goed idee om te wachten op de eerste wip van B&S en dan in de broedkooi zetten ?

Groetjes Yvon


Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Dierenfreackske




ManjaV

Hey Caroline,

Leuke foto's zeg, echt heel lief! :D
En tja, wat betreft Beau...misschien snapt hij het gewoon niet. Net als Mikki, die begreep toch ook niet dat hij bovenop Dreamy moest. ;D Maar zo te horen is het wel een erg lief koppeltje, Beau en Spongy, en daar gaat het toch om. Ook al wordt het niets met het broedblok. Was er bij mij geen eitje van Yariki geweest, hadden Mikki en Dreamy ook nooit een kleintje gehad. ;D Of wellicht in een later stadium. Sommige valkjes doen er wat langer over. ;D
Ik zou Harry en Chinta idd ook meebehandelen.
En ik zat nog eens na te denken over die brief waarin stond dat bij Shai veel meer van de bacterie aanwezig was. Hij is ook veel langer doorgevoerd dan Liron he? Dat zou betekenen dat de bacterie ook nog bij Derrick en Damali zou zijn? Het is en blijft een vaag verhaal, maar laten we hopen dat met deze kuur alle vervelende bacteriën verdwijnen. Dat hoop ik echt. Ik zou trouwens wel eens willen weten welke bacterie er voor overlast zorgt.

Leuk he, van het kattengras, hier vlogen ze er ook meteen op af. Ik zet het elke keer eventjes in de voliere en in de kooi, en dan gaan ze er meteen op af.
Lief om te zien hoe je Spongy en Hedwig kan kroelen.

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Mara


carco

Mijn fototoestel lag dus gewoon bij de pc :-[


Chinta : het plekje op de borst is dus waar ze zich heeft opengehaald :-\


Harry: flink in de rui.




Zo zitten ze dus naast elkaar in de kooi: allebei op een voerbak. Waarom heb ik eigenlijk stokken in de kooi? ;D

Ik had vandaag ècht mijn buik vol van Beau.
Uit de kooi joeg hij eerst net zo lang achter Damali aan tot ze tegen het raam aanvloog en naar beneden viel.
Daarna was Derrick aan de beurt en vloog hij zelf tot tweemaal toe tegen het raam aan >:(
Vervolgens was Spongebob weer goed genoeg voor hem.

Op een gegeven moment eerst Spongebob terug gezet in de broedkooi en hij wilde er dus wèl achteraan ???
En zat er dus ook zo in. Het enige wat veranderd is is dat ze nu naast elkaar uit de voerbak eten en hij wat meer tolereert , behalve als ze in de buurt van het blok komt want dat is zijn domein!
Grr, dit is niet meer leuk zo.

Ook heel jammer vind ik dat Damali na het nest zo bang is geworden van me en bijna haar kooi niet meer in te krijgen is.
Derrick vliegt dan weg en gaat haar dan roepen zodat ze gelijk naar hem toe vlegt :-\ Zodra zij dan eindelijk de kooi in is laat Derrick zich heel gedwee ook terug zetten:gek beest ::)
Eigenlijk denk ik erover haar weer iets te knippen zodat ik wat aan het vertrouwen kan werken, want zo gaat dat niet als ze hem gelijk peert als ze me aan ziet komen. Aan de andere kant kan ze dan ook weer niet zo goed vluchten voor Beau als die haar weer eens belaagt :-\
Het vreemde is weer dat ze niet uit de kooi komt voor ìk haar er uit heb gehaald en dan dus wel heel gemakkelijk op stapt.

Ik heb trouwens nog steeds de baytril niet in huis.


Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




imv

Hoi,
Als je Damali knipt kan ze misschien niet wegvluchten voor Beau, maar ook niet meer zo makkelijk tegen het raam aanvliegen... is ook wel wat voor te zeggen..

En nog steeds geen Baytril???  >:( GRRRRRRRRR
Gaat lekker!

groetjes,
Irene

♪ Marlies

Hoi Caroline, ;D

Wat een gedoe weer met je valkjes. Daar word je af en toe moedeloos van denk ik zo. :-\

Wat de Baytril betreft, die kun je toch gewoon bij een da bij jullie in de buurt ophalen ?

Groetjes Marlies ;)

*Esther*

Hahaha,
waarom jij nog zitstokken hebt?
Waarom ik nog een buitenvoliere heb....
Ze zitten bij mij het meest van de dag binnen.
Terwijl er buiten veel meer ruimte is.
Nou ja zeg.
Het is ook niet te volgen he.
gr Esther

*Yvon

Hoi hoi

En hoe ist nou met Beautje ?
Nou hopen dat je de baytril vandaag binnenkomt.
Kan je eindelijk gaan beginnen met hun kuurtje.
Miss is het ook wel goed als Damali eens niet weg vliegt en Beau flink op zijn nummer zet.  ;)
Wel lastig allemaal he ?
Hopelijk gaat het binnenkort een stukje rustiger aantoe allemaal.

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

carco

Zaterdag eindelijk de ab binnen gehad. Geen baytrill maar enrofloxoral drops. Nou ja dit moet hetzelfde zijn en ik ben dus gelijk begonnen met kuren.

Het weekend even aangekeken hoe Beau zou zijn als ze er  niet uit waren.
Nu leek hij iets minder agressief naar Spongebob toe, maar op dezelfde stok zitten mocht ze niet :-\
Vanmorgen heb ik dus de knoop gelijk doorgehakt en het blok weggehaald.Ook met het idee dat de rust dan weer wat terug keert in huis. Want grote kans dat D en D zo druk zijn omdat dat blok er weer staat en nu kunnen ze allemaal goed tot rust komen.

Daarna gebeld naar dr.Feld voor de uitslag van de ontlasting van Beau en Spongebob.
Deze was dus niet helemaal goed :-\
In de eerste instantie zei ze extra vitamines geven, maar omdat ze hoorde dat het van 2 valken was (ik dacht al dat het Spongebob erg weinig was en blijkbaar is het dan bij elkaar gegooid) èn omdat ze met zijn 8en zijn raadde ze me toch baytill aan.
Er zat een lichte mate van e-coli bacterie in.
Dus beter ook even nog geen blok geven.Gelukkig dus net weggehaald :D
Na de kuur stuur ik weer mest op om te kijken of het weg is.
Ik denk dat ik dan probeer van allemaal iets op te vangen zodat ik zeker weet dat niemand het meer heeft en zowel bij wie het dan evt. nog zit.

Ik heb nu ook wat op de post gedaan van Harry en Chinta om te kijken of die mee moeten kuren, want nu wil ik ook weten waar het rond spookt :-\

Groetjes: Caroline.


Klik op het plaatje voor onze site!




imv

Het zou mij erg verbazen als Harry en Chinta het NIET zouden hebben. Volgens mij is dat haast niet mogelijk...

Wat een gedoe allemaal zeg!
Ga je de Baytril gewoon door het water, aangezoet geven? Lijkt me wel, he?!

groetjes,
Irene

carco

Het is dus geen baytrill wat ik heb gekregen ,maar enrofloxoral.
En ik heb het ze al onaangezoet zien drinken dus ik denk dat dat wat beter smaakt.
Ik heb net de kooi verschoont van Nerissa en Kalinda en die hadden zo mooi naast elkaar gepoept op de grond dat ik dat ook maar gelijk op heb gevangen.Dan kan dat ook eens onderzocht worden. Dat wil ik al een tijdje doen, want ik ga ècht over mijn nek van de flatsen van hun en aangezien ik nu toch bezig ben gaat het in één moeite door.

En wat doet Beau in de volière? Zichzelf lekker bevredigen op de voerbak ::) :-X
Het belagen van de andere valken viel gelukkig mee vandaag, hopen dat hij zich in de kooi ook inhoudt.
Kroelen met Spongebob wilt hij nog steeds ???

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




♪ Marlies

Hoi Caroline, ;D

Catharina's hebben vaak van die grote flatsen hoor, vooral als ze in broedstemming komen.

Groetjes Marlies ;)

imv

Beau !  :o :o :o
Jij bent een goeie voor Joepie  :P whahaha!
Ik zou idd ook de cathi's eens onderzoeken. Niet vanwege de stank (ik ruik hier bij Reggie helemaal niets trouwens) maar omdat de valken ook "wat" hebben.. Je moet nu gaan voorkomen dat ze niet telkens opnieuw besmet worden..

groetjes,
Irene

ManjaV

Hey Caroline,

En...al wat gehoord of kreeg je het antwoordapparaat?
Ik ben heel benieuwd.
Laten we nu hopen dat we er eindelijk eens vanaf komen. ;)

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki