Valken-avonturen: hier mag een slotje op!

Gestart door carco, 13 februari 2004, 01:05:54

« vorige - volgende »

ManjaV

Wie weet  :P :P :P misschien kan Carcoline het raadsel snel ophelderen ;D


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Anke

Welnee voor zulk soort uitdrukkingen moet je gewoon een beetje prettig gestoord zijn ;D
Ik hoor ook van collega's dat ik een eigen taaltje heb, dat wist ik niet eens van mijzelf ;D
Kortom Caroline ga zo door ;D
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Dierenfreackske

Oei....dat is schrikken zeg  !! Hopelijk heeft ie er niets van overgehouden he !!
Grtjs



*Yvon

Hoi hoi

Nou ik moest ook even denken over de uidrukking :
Uit haar werk gevallen.  ::)
Ik wist niet dat valkjes ook 's nachts werkte ?  ;)
Maar ondertussen weten we nog niet hoe de verwondingen zijn.  :-\

Groetjes Yvon


Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

carco

 :-[ :-[
Oepsie ik dacht het nogal stil was in mijn dagboekje, maar ik geloof dat ik wat reacties gemist heb :-[
Dat komt : we hebben er een laptop bij: je wilt niet weten hoe vervelend zo'n ''muis'' is en ik had wel de eerste reactie na vanmorgen gezien maar dus niet ingelogd blijkbaar, en de rest dus gemist :-[

En wat is uit je werk vallen? Uh geen idee, staat het niet in de van Dale dan ::)
En Irene Dordts kan het niet wezen want ik ben geen dordtenaar, misschien Ridderkerks? Alhoewel mijn moeder is een Rotterdamse en daar steek ik ook wel eens iets van op hoor.

En Yvon , zou het geen hard werken zijn als je de halve nacht aan de tralies hangt? Volgens mij wordt dan je snaveltje moe en val je zo van de tralies af: uit je werk dus ;D

Maar goed , het bloeden is gelukkig gestopt en alleen tussen de neusdoppen van Chinta zie je een flink korstje zitten. Als je goed kijkt ook bij de vleugels en bij het borstje, maar ze lijkt er geen last van te hebben gelukkig :)
Harry was wel even in paniek vannacht, maar die heeft niets.

Liron en Shai blijven nu apart zitten en het gaat best goed.
Shai is maar 2 gram afgevallen, wat best mag als je 97 gram weegt! En ik heb hem zien eten en drinken. Hij bedelt nagenoeg niet.Hihi, hij piept wel zielig nu :P
Liron is echt zelfstandig en daar hoef ik me dus geen zorgen om te maken. Vanmorgen 91 gram en nu 93 gram.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




*Yvon

Hoi hoi

Als het goed is kan je ook een normale muis aan je laptop hangen.  ;)

Hangt Chinta altijd aan de tralies dan?
Gelukkig valt de verwonding mee.

Hmmm,Liron en Shai zijn wel een paar grammetjes zwaarder dan onze valkjes.
Maar dat komt denk ik ook doordat ze hier in de voliere zitten.
Palesa is de lichtste van de 3 (81 gr) en Fleur(89gr) de zwaarste.

Groetjes Yvon




Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

carco

Zoals het er nu naar uit ziet kunnen Liron en Shai morgen naar Manja verhuizen. Shai is nog wat makkelijk met eten, maar hij kan het wel.

Gisterenavond in de volière sliepen Derrick en Damali naast elkaar, Beau en Spongebob ook :D
En Hedwig en Noo-Noo zaten bij elkaar.
Beau lijkt Damali niet meer te volgen en kiest voor Spongie.
Eens kijken of die wat gaan doen samen in het blok. Om eerlijk te zijn heb ik er weinig vertrouwen in, maar zo erg vind ik het niet als Beau maar niet steeds achter de verkeerde aanzit.

Hedwig ga ik maar weer behandelen tegen de schimmel, want ze is toch weer erg kaal onder de vleugels :-\


Derrick en Damali zó verliefd, zo verliefd is Damali ook op Liron. :-*


Beau en Spongebob poetsend op de lamp ernaast .:)

Groetjes: Caroline.






Klik op het plaatje voor onze site!




ManjaV

Hey Caroline,

Wat leuk dat Beau nu echt voor Spongebob lijkt te kiezen! :D Dat is goed nieuws. Het is zo leuk om al die stelletjes bijelkaar te zien.
Wat een lieve foto's, het is echt zo schattig om te zien hoe Damali Liron aan het kroelen is. Dat doet ze ook echt alleen bij Liron? Misschien omdat hij het meest op Derrick lijkt?
Kroelen Shai en Liron wel eens met elkaar?
De foto van Beau en Spongy is ook erg leuk.
Ik ben benieuwd hoe ze het hier gaan vinden maar vast leuk. :D
Het is sowieso fijn dat ze bijelkaar blijven.

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

imv

Hoi hoi,
Leuke foto's zeg! Prachtige jongen, hoor!

Manja, veel plezier met Liron en Shai

groetjes,
Irene

*Petra*

Damali, ia dat het valkje met dat gele kuifje, wat een schatjjuuuuhhhhhhh !!


Citaat van: carco op  4 oktober 2007, 16:03:28



Derrick en Damali zó verliefd, zo verliefd is Damali ook op Liron. :-*

Groetjes: Caroline.









Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

carco

Manja even verbeteren hoor: op de foto staan Derrick en Damali en dat is dus niet Liron, maar daar kroelt ze dus ook mee.
Liron en Shai kroelen wel met elkaar maar meer met hun moeder: ze zitten wel heel dicht tegen elkaar aan steeds :-*

En Peetie: Damali is inderdaad die met het gele kuifje, de mama van het grut en héél erg lief.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




ManjaV

Hey Caroline,

Moet je nagaan hoezeer Liron op Derrick lijkt. ;D ;D
Ook heel lief dat Liron en Shai met elkaar kroelen en vaak dicht tegen elkaar aan zitten. :D

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Anke

Hoi Caroline,
Leuk dat er in je voliere koppeltjes ontstaan :)
Wat schattig die kroelende valkjes :-*
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

*Yvon

Hoi hoi

Liefffffffffffff die foto's !!  ;D
Morgen dus de verhuisdag van Liron en Shai.
Dan zal je het een stukje minder druk hebben.
Palesa gaat morgen verhuizen.  :D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

carco

Heel vreemd hier.
Op verzoek van Manja had ik een ontlastingonderzoek laten doen bij Liron en Shai waar ik niets van verwachtte na de baytilkuur van Derrick en Damali.
En toch schijnen ze een bacteriële darminfectie te hebben ???
Zelfs terwijl de mest van D en D nog gecontroleerd is na de kuur en bij dr.Feld schoon was ???
Ik vind het heel vaag , want D en D zijn pas weer gaan vliegen nadat de kleintjes een week of 4 waren en zouden dus via de anderen binnen zo'n 2,5 week weer iets opgelopen moeten hebben ???
In ieder geval gaan alle valkjes nu kuren, want volgens Hedwig van der Horst kon het er al jaren zitten en wat ik zei dat het zelfs toendertijd met de aanschaf van Harry en Charlie mee is gekomen en altijd is blijven hangen.En wat dan steeds de niet uitgekomen eitjes en doodgeboren jonkies zou verklaren en nu dus weer bij D en D.
Ze krijgen een kuur van 14 dagen en daarna doe ik weer een test om te kijken of het goed is.

Liron en Shai zijn dus nog hier omdat de volière nog niet klaar is bij Manja. Ws. gaan ze nu dus maandag pas verhuizen of nog later als ze wilt dat ik de kuur hier doe.
Maar Jerry moet ook aan de baytril dus ze zou ze in één keer kunnen behandelen.
Ik wacht dus nog op een telefoontje van haar , want ik vroeg of ze me wilde bellen.

Beau en Spongebob moeten dus nog 2 weken wachten op hun blok(en ik dus ook of ze iets gaan doen, en ik ben zóó nieuwsgierig :P )

En misschien zit er inderdaad nog wel ''iets'' en komt Hedwig zo wèl van het plukken af. Even afwachten dus, want ik heb niet veel meer van de afgelopen kuur en moet dus op nieuwe baytril wachten.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!