21 september 2025, 00:47:48

Valken-avonturen: hier mag een slotje op!

Gestart door carco, 13 februari 2004, 01:05:54

« vorige - volgende »

ManjaV

Hoi Caroline,

Grappig om voor te stellen hoe je heen en weer stuift door je huis. ;D Van beneden naar Maurice zijn kamer, om vervolgens door te stuiven naar de zolder. ;D Ach... :P :P Maar er komen vast wel weer wat rustigere tijden voor je hoor! Dat weet ik zeker. ;)
Misschien kan je Harry en Chinta al wel heel snel bij Hedwig en Noo-Noo zetten. Ben je van die kooi af. Scheelt weer schoonmaken ook. ;)

Hoe gaat het met Beau en Spongy? :D

En alle vier de eitjes bevrucht, geweldig!

Met Hedwig komt 't vast ook wel weer goed, ze zal nog wat broeds zijn. ;)

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

imv

Hoi hoi,
De Soap is in huize ter Stege weer in volle gang lees ik! haha
De afleveringen volgen elkaar in rap tempo op!

Ik heb er hier ook zitten die in de kooi graag naar me toekomen, en buiten de kooi voor me wegkruipen.. (Guus bijvoorbeeld).. maar ook andersom.. zoals Joepie, zij moet in de kooi weinig van me hebben, maar buiten de kooi weer wel.

Groetjes,
Irene

carco

Ach ja zeker weer een soap, maar toch geniet ik wel van ze hoor.
Ik denk altijd maar onze vorige valk Punkie was absoluut niet tam , heeft nog nooit bij me gezeten , bleef altijd op een afstandje alleen inderdaad in de kooi wilde ze kroelen.
Dan mag ik nu niet klagen, want ze komen allemaal bij me zitten al kan ik ze dan niet altijd pakken. Dus denk ik wel eens wat zeur ik dan ::)
En Harry kan ik veel van hebben hoor: die moet ik alleen altijd te slim af zijn. Die zit altijd bij me, maar volgens mij ruikt hij het als hij de kooi in moet en dan peert hij hem. Ik moet dus altijd nèt iets slimmer zijn dan hem.
En als ze niet opstappen om de kooi in te gaan moet ik maar weer met de volière gaan rijden de gang in dan gaat het heel gemakkelijk.
Maar ik blijf oefenen ;)

En wat jij zegt Irene heb ik ook hoor: Spongebob wilt in de kooi niet kroelen, maar buiten de kooi weer wel.

Alleen Hedwig wilde het altijd wel, en dat vind ik zo typisch.

De eitjes zijn zeker bevrucht alle 4 ;D
Vanmorgen heb ik de kooi schoongemaakt en dat vinden ze helemaal niet leuk , dus kon ik goed kijken. Ik vind wel dat eitje 1 een grote luchtkamer heeft, maar ik zie wel een mooi rood ontwikkeld ei. Je ziet echt welke het verste is en welke minder ver.
Ze kunnen , Yvon, vanaf de 12e uitkomen, dus dat duurt nog wel even.

Boven met die 2 gaat het best. Ik weet nog steeds niet wat ik er van moet denken, maar dat zien we in augustus wel.

En Manja jij kan wel zeggen dat ik Harry en Chinta in de volière moet zetten, maar zo gemakkelijk werkt dat koppelen niet hoor. Dan heeft het dus absoluut geen zin als ik hem nu weer met 3 poppen ga zetten.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

imv

Hoi hoi,
Trek je niets aan van die grote luchtkamer,hoor!
Weet je nog dat bij mij 2 van de 4 eieren echt maar voor de helft "gevuld" waren, en de rest luchtkamer? Ze zijn gewoon uitgekomen.

ik kijk uit naar je piepdonsjes, hoor!  :-*

groetjes,
Irene

margreet

hallo Caroline,

Gefeliciteerd met je 4 bevruchte eitjes, leuk hoor.

groetjes Margreet

Caroline

:D Super!!!! Allemaal bevrucht!!  :D

Ik duim voor je dat het allemaal goed mag gaan.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

ManjaV

Hoi Caroline,

Je moet het zelf weten hoor  ;D Was maar een tip  :-X
Ik weet alleen dat ik zelf helemaal horendol zou worden van zoveel kooien schoonmaken ;D maar ja, je moet er wat voor over hebben he. 't Zou een mooi stelletje zijn die twee.

Groetjes,
Manja

carco

Gisteren is er kiemzaad gegeten  hier :o :o ;D ;D
Ik had het weer eens gemaakt en hoopte dat Chinta het wel zou eten omdat zij alles eet.
Ik had dit keer alles op schoteltjes gedaan en in de volière en de andere kooien gezet.
Chinta ging er inderdaad al snel van eten :D
Ik moest weg omdat Simone een wedstrijd turnen had ( is weer eens eerste geworden :D ) en toen ik terug kwam was ineens de schotel in de volière bij Hedwig en Noo-Noo leeg! Voor het eerst!
Damali was ook aan het eten zag ik en Derrick heeft ook op, maar goed door het broeden verandert de eetgewoonte, dus dat is misschien maar tijdelijk.
Harry en die 2 boven hebben het volgens mij niet op.

Vandaag weer de eitjes geschouwd. Ei 2 zag er nu uit als ei 1 2 dagen terug en dat eitje leek weer wat verder in ontwikkeling. Dus ergens heb ik goede hoop :)

Noo-Noo is via mijn arm de kooi weer ingegaan. Het duurde wel heel lang, maar toch! Ik had ook de tijd moet ik zeggen en geen zin met de volière te gaan slepen. Steeds als ze er vandoor ging ging ik weer op de bank verder met de krant ''lezen'' Ze heeft alleen weer wat nieuws: achter de kooi wegkruipen tegen de muur aan zodat je er dus niet bij kan. Naar mijn idee zoekt ze dan de ingang van de kooi. Ze gaat dan later ook op het touw voor de deur zitten, doe ik die open dat ze er zo in kan dan peert ze hem weer :-\ Zo deed Harry het wel. Die ging dan ook er voor zitten en sprong dan zo de kooi in. Zij niet dus, dus ja ze moest wel opstappen wilde ze terug naar de rest.
Uiteindelijk stapte ze toch maar eens op en liep gelijk mijn arm op en kon ik haar zo in de kooi doen. Hopen dat ze er nu weer even doorheen zit (tot de volgende dip :-\ )

imv

Het zijn toch net kinderen, he?! Allemaal een eigen gebruiksaanwijzing  ::)

Simone,
van harte gefeliciteerd, meid! Ik ben trots op je!

groetjes,
Irene

Anke

Hoi Caroline,
Wat goed al die bevruchte eitjes!!!
Heerlijk die eigenwijze valkjes ;D
Ik heb er zelf ook twee die mee doen aan de wedstrijd het meest eigenwijze valkje van het jaar ;D
Geduld en vooral rustig blijven is het devies hier.Uiteindelijk doen ze wel wat de bedoeling is.
succes ermee!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Caroline

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

ManjaV

Hey Caroline,

Wat goed zeg dat Noo-Noo weer via je arm de voliere is ingegaan!
Dat is toch wel weer een stap vooruit. :D
Misschien wordt ze nu wel weer steeds tammer!

En goed te horen dat het kiemzaad toch in de smaak valt. ;D

Groetjes,
Manja

carco

Ik was vandaag blij dat ik er vanmiddag niet was.
Vanmorgen eerst niets aan de hand: Harry zat gewoon weer eens bij me en de konijnen liepen los ( Amor voor het eerst  :-* )
Ineens zat Harry bij de broedkooi te gluren en viel helemaal stil ::)
Blijkbaar was Damali ontdekt :o Minder dus want meneer besefte ineens dat hij broeds was. Jeetje hij werd helemaal wild. Viel alles en iedereen aan. Mij naar mijn gezicht toevliegen en Chinta ''gooide'' hij zelfs  van de volière af. Niet normaal en maar roepen.Het ergste was dat Damali mee deed en heel erg onrustig was terwijl ze normaal altijd in het blok zit (Derrick zat er wel , maar toch)
Om 11 uur was ik het zat en heb Harry in de kooi gezet, waar hij rustig door riep. Ten einde raad heb ik hem samen met Chinta boven in Maurice zijn kamer gezet.Helaas ging het heen en weer roepen nog een aardige tijd door :-\
Tegen 1en heb ik ze weer naar beneden gehaald en ben ik op school gaan helpen. Toen ik net terug kwam zat Damali gelukig weer in het blok en was Harry stil.
Jeetje zeg, net nu de eitjes eerdaags uit kunnen komen. Als hij zo door blijft gaan blijft hij maar een paar dagen boven. Ik zal het toch wel heel erg vinden als door hem het nestje ineens niet goed zou gaan.

Caroline

Jeetje, wat balen joh!!  :-\

En naar je gezicht toevliegen.  :o :o

Griezelig, ik ken dat gedrag helemaal niet van mijn mannen, broeds of niet.  ::)

Kan me voorstellen dat je hem hety nestje niet laat verpesten. Dan maar een paar daagjes naar boven.  ;)

Sterkte ermee.  :)

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

imv

PFFFFFFFFFFF........  :o :o

Kan het nou nooit eens "relaxed" gaan?
Gaan de eitjes eens goed, begint Harry roet in het eten te gooien.
Arme Chinta  :'(

Sterkte
Irene